legeaftaler 4-5 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.054 visninger
16 svar
2 synes godt om
21. november 2016

jenny4

Hejsa,

Hvor ofte har jeres 4-5 årige legeaftaler med hjem / selv hjemme hos nogen efter børnehave?

Vi er ofte sent hjemme om eftermiddagen men vil gerne understøtte, så ungerne ikke falder uden for fællesskabet.

mvh jenny

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
jenny4 skriver:

Hejsa,

Hvor ofte har jeres 4-5 årige legeaftaler med hjem / selv hjemme hos nogen efter børnehave?

Vi er ofte sent hjemme om eftermiddagen men vil gerne understøtte, så ungerne ikke falder uden for fællesskabet.

mvh jenny

Vores søn på 5 har meget sjældent. Vi har først mulighed for at hente kl 16 hver dag. Så det er bare ikke tid til det.

Han giver heller ikke udtryk for at have behov for en legeaftale.

Med vores ældste på 8 kom det først rigtig 0. Klasse. At han ville have lege aftaler.

Anmeld Citér

21. november 2016

Babilooo

Her i 0. Klasse er det 1-2 om ugen.

i børnehaven var det 1-2 om måneden 

Anmeld Citér

21. november 2016

modesty

Hejsa,

mvh jenny

Hmm, måske en gang hver anden uge cirka? I nogle perioder mere i nogle mindre. Han er netop fyldt fem.

Man kan jo have legeaftaler i weekenden hvis det bliver svært at få til at hænge sammen i hverdagen. 

Anmeld Citér

21. november 2016

MoarMoar

Min søn på 5 år, har kun legeaftaler en gang hver anden måned. Han leger jo med sine kammerater hele dagen i børnehaven. I weekend er vi bare sammen som familie. Vi leger selvfølgelig med andre børn i familien eller venners børn i nogle weekender.

Vores børn går også til fodbold som er lørdag formiddag.

Anmeld Citér

21. november 2016

Benjamins'mor

Hejsa,

mvh jenny

Min søn er 5 (bliver 6 i starten af januar). Det svinger meget. Nogen måneder 0 og andre 2-4 stykker eller mere. 

Hos os leger de oftest ude hos andre.

Min søn har fx en kammerat i børnehaven hvis mor selv arbejder i børnehave. Og så har han en kammerat der helst vil lege hos sig selv. 

Og så leger han også med andre børn udenfor børnehaven, blandt andet min venindes søn som startede i skole i sommers. De har kendt hinanden siden min søn blev født (da han jo er lidt yngre). 

Og så har han førhen også leget med et par drenge fra børnehaven som boede tæt på farmor og farfar når vi var på besøg, men de er lige flyttet her i efteråret. Den ene af drengene går så i børnehaven, så der leger de selvfølgelig lidt sammen. 

Anmeld Citér

21. november 2016

Troldemommi

jenny4 skriver:

Hejsa,

mvh jenny

Johanne på 5 har ca en legeaftale om ugen, det skifter meget om der er her eller hos de forskellige veninder, det syntes jeg er meget passende.

Anmeld Citér

21. november 2016

Guldlok88

Vi har aldrig legeaftaler på hverdage.. 

Anmeld Citér

21. november 2016

MorTil3+

Vi har ikke legeaftaler i hverdagene. Vores børn er 10, 4 og 1 1/2 år. 

Anmeld Citér

21. november 2016

L-Mortil3

Vi har en på 5 i bh og en på 6 i skole, de har i snit lege aftaler 3-4 gange pr uge, det varierer om det er hjemme eller hjemme hos. 

De har altid haft mange venner de gerne vil ses med, og da jeg også arb. Hver anden weekend har jeg jo så nogle hverdage fri, derfor kan det lykkedes!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.