ble om natten - lugter om dagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.898 visninger
14 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. november 2016

Anonym trådstarter

Ja, mit barn på 5,5 år bruger ble om natten. Den er drivvåd om morgenen så det er nødvendigt.

Det er i sig selv ikke et problem. Problemet ligger i at vi synes barnet lugter af tis om dagen også. Ikke fordi barnet ikke er tør, men det er simpelthen som om lugten sidder på huden.

Vi vasker barnet hver dag og bader barnet hver tredje dag Ca.  Vi vasker med sæbe, men  alligevel synes vi at barnet lugter svagt af urin hele tiden.

Hvad kan vi gøre for at afhjælpe?  Nogen der kender  en god sæbe eller andet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2016

Liv_86

Lagereddike er rigtig god til at tage lugt. Så hvis i blander det op med vand og så vasker i det tror jeg det hjælper

Anmeld Citér

18. november 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Ja, mit barn på 5,5 år bruger ble om natten. Den er drivvåd om morgenen så det er nødvendigt.

Det er i sig selv ikke et problem. Problemet ligger i at vi synes barnet lugter af tis om dagen også. Ikke fordi barnet ikke er tør, men det er simpelthen som om lugten sidder på huden.

Vi vasker barnet hver dag og bader barnet hver tredje dag Ca.  Vi vasker med sæbe, men  alligevel synes vi at barnet lugter svagt af urin hele tiden.

Hvad kan vi gøre for at afhjælpe?  Nogen der kender  en god sæbe eller andet? 

Er det en konstant lugt, eller svinger det i styrke i løbet af dagen?

Anmeld Citér

18. november 2016

Anonym trådstarter

Liv_86 skriver:

Lagereddike er rigtig god til at tage lugt. Så hvis i blander det op med vand og så vasker i det tror jeg det hjælper

Tak, det vil vi prøve

Anmeld Citér

18. november 2016

Anonym trådstarter

Ms.Momo skriver:

Er det en konstant lugt, eller svinger det i styrke i løbet af dagen?

Jeg synes den er rimelig  konstant. Ikke lige kraftig hver dag 

Anmeld Citér

18. november 2016

Anonym

Jeg tænker lidt, i bad hver tredje dag? Altså hvis jeg ikke går i bad hver dag, så kan jeg os sagens komme til at lugte forneden. tænker at dit barn os leger i børnehaven/skolen og dermed sveder blandt andet mellem benene

så kunne et dejligt bad hver dag afhjælpe?

Anmeld Citér

18. november 2016

B&J

Vores søn på 6 bruger stadig ble men tisser ikke i den det er tryghed fordi han tissede i bleen til han var 5,8år ca og der kom han i bad hver anden dag og det var forskelligt hvor meget lugten sad og hvor meget han har svedt hvor længe den sad

men 1/2 time før vores barn skal sove er det nul væske og inden han skal i seng skal han tisse inden han sovet skal han tisse 

jeg var selv vådlægger i mange år da jeg var barn

Anmeld Citér

18. november 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tænker lidt, i bad hver tredje dag? Altså hvis jeg ikke går i bad hver dag, så kan jeg os sagens komme til at lugte forneden. tænker at dit barn os leger i børnehaven/skolen og dermed sveder blandt andet mellem benene

så kunne et dejligt bad hver dag afhjælpe?

Det er ikke en mulighed pga hudlidelse.

Derfor vasker vi bleområdet hver dag - og under arme osv  også.

Men lugten er koncentreret til bleområdet.

Anmeld Citér

18. november 2016

Rauw

Synes også mine børn stinker hvis de ikke er i bad hver dag (og mig med for den sags skyld haha). Især børnehavebarnet stinker af tis, sure tæer og madpakker. Prøv med et dagligt bad. Det hjælper. 

Anmeld Citér

18. november 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Synes også mine børn stinker hvis de ikke er i bad hver dag (og mig med for den sags skyld haha). Især børnehavebarnet stinker af tis, sure tæer og madpakker. Prøv med et dagligt bad. Det hjælper. 

Det er ikke en mulighed - som tidligere skrevet.

I øvrigt så lugter barnet også selvom det har været  i bad. Så det gør ikke den store forskel lige i forhold til den her lugt - men selvfølgelig ved den generelle hygiejne.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.