Starter (måske) IUI snart.... Er der andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.778 visninger
23 svar
3 synes godt om
16. november 2016

BienBlomsten

Hej

Vi er startet på trianglen, manden er undersøgt og nu vi venter på de sidste undersøgelser af mig. Ser alt godt ud, starter vi IUI i december eller snarrest derefter.

Er der andre der er på samme stadie i ventetid, håb, drømme, nervøsitet, og mange flere følelser??

Måske vi kunne skrive lidt sammen om vores rejse

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2016

FrøMor

BienBlomsten skriver:

Hej

Vi er startet på trianglen, manden er undersøgt og nu vi venter på de sidste undersøgelser af mig. Ser alt godt ud, starter vi IUI i december eller snarrest derefter.

Er der andre der er på samme stadie i ventetid, håb, drømme, nervøsitet, og mange flere følelser??

Måske vi kunne skrive lidt sammen om vores rejse

Hej igen BienBlomsten 

Godt at se dig/jer igen. Som skrevet tidligere starter vi også på trianglen inden for få dage, og regner med at starte IUI i december, hvis alle test går som det skal  Jeg mangler kun HSG undersøgelsen og så er vi igang 

Anmeld Citér

17. november 2016

Wheelybug

Jeg har netop været til vandscanning for et par uger siden, alt fint og de kunne se, jeg skulle ÆL lige efter. Starter IUI-h næste cyklus, venter bare på min mens, som burde været kommet  i starten af denne uge, men negativ test  Når jeg får mens, skal jeg starte på hormoner og IUI efterfølgende - det er jeg spændt på!  Jeg går hos CFC.

Anmeld Citér

17. november 2016

Whatsername

Vi står lige og skal igang med første IUI forsøg. Jeg har mild PCO, så mine cyklusser har været enormt lange. Har fået Pergotime + Bemfola, og skal have ægløsningssprøjten i morgen og inseminering på søndag. 

Jeg går forresten hos Faurskov i Aalborg. 

Anmeld Citér

19. november 2016

BienBlomsten

MommyX2 skriver:

Hej igen BienBlomsten 

Godt at se dig/jer igen. Som skrevet tidligere starter vi også på trianglen inden for få dage, og regner med at starte IUI i december, hvis alle test går som det skal  Jeg mangler kun HSG undersøgelsen og så er vi igang 

Den mangler jeg også. Jeg venter på at få min menstruation, som nok er omkring d. 26. Når den kommer skal jeg ringe til klinikken og til et sted der kan tage røngten af æggeledere og når den siger ok, så er vi i gang....

Ventetiden og tålmodigheden er ved at være brugt og så alligevel ikke helt, men man skal tage sig selv i at huske at lave andre ting og tænke på andre ting.

Hvordan har du/I det?

Anmeld Citér

19. november 2016

FrøMor

BienBlomsten skriver:

Den mangler jeg også. Jeg venter på at få min menstruation, som nok er omkring d. 26. Når den kommer skal jeg ringe til klinikken og til et sted der kan tage røngten af æggeledere og når den siger ok, så er vi i gang....

Ventetiden og tålmodigheden er ved at være brugt og så alligevel ikke helt, men man skal tage sig selv i at huske at lave andre ting og tænke på andre ting.

Hvordan har du/I det?

Jeg er lidt nervøs for den HSG, men ved den er nødvendig, så den må jo bare blive lavet

Kender vi skam godt, det er virkelig svært at tænke på noget andet af og til med alle de undersøgelser der nu skulle laves, men godt der kun mangler den ene. 

Vi har det fint, tror vi er lidt nervøse for hvad de vil sige på tirsdag, men vi prøver at tænke positivt Det er det uventede der er lidt nervepirrende, men når det handler om graviditet - for ikke at snakke om børn, tror jeg nu der kommer til at blive en masse uvist i fremtiden. Det uvisse er svært at forberede sig på, så vi må bare se tiden an tror jeg, og håbe på det bedste.

Hvad med jer, hvordan har du/I det? 

Anmeld Citér

21. november 2016

BienBlomsten

MommyX2 skriver:

Jeg er lidt nervøs for den HSG, men ved den er nødvendig, så den må jo bare blive lavet

Kender vi skam godt, det er virkelig svært at tænke på noget andet af og til med alle de undersøgelser der nu skulle laves, men godt der kun mangler den ene. 

Vi har det fint, tror vi er lidt nervøse for hvad de vil sige på tirsdag, men vi prøver at tænke positivt Det er det uventede der er lidt nervepirrende, men når det handler om graviditet - for ikke at snakke om børn, tror jeg nu der kommer til at blive en masse uvist i fremtiden. Det uvisse er svært at forberede sig på, så vi må bare se tiden an tror jeg, og håbe på det bedste.

Hvad med jer, hvordan har du/I det? 

Tror du har helt ret, og det handler også om at turde/øve sig i at slippe kontrollen Der vil altid være uvisse ting i fremtiden.

Jeg står lige nu og danser, fordi jeg har fået svar på ALLE mine blodprøver og ALLE svar var gode Det er et skridt nærmere

Vi er håbefulde. Vi fik nyt håb til samtalen med Jens på trianglen, fordi han var ærlig omkring processerne men også optimist. Tror at i sådanne forløb er der i hvert parforhold nemme og mindre nemme dage, og nøglen er kommunikation  

Vi har købt rækkehus som vi overtager her til januar, så det er meget rat at vi har et projekt, der kræver vores opmærksomhed. Nogle tror at fordi vi skal flytte så tænker vi slet ikke på barn men egentligt bekræfter vores glæde ved at flytte i rækkehus hele tiden at bliver et dejligt sted at få barn

Har I fortalt til andre at I skal på Trianglen? og hvor meget indvier I andre i?

Jeg håber I får en god oplevelse på trianglen

Anmeld Citér

21. november 2016

BienBlomsten

Whatsername skriver:

Vi står lige og skal igang med første IUI forsøg. Jeg har mild PCO, så mine cyklusser har været enormt lange. Har fået Pergotime + Bemfola, og skal have ægløsningssprøjten i morgen og inseminering på søndag. 

Jeg går forresten hos Faurskov i Aalborg. 

Hej

Håber det gik godt for jer i går?

God dag

Anmeld Citér

21. november 2016

FrøMor

BienBlomsten skriver:

Tror du har helt ret, og det handler også om at turde/øve sig i at slippe kontrollen Der vil altid være uvisse ting i fremtiden.

Jeg står lige nu og danser, fordi jeg har fået svar på ALLE mine blodprøver og ALLE svar var gode Det er et skridt nærmere

Vi er håbefulde. Vi fik nyt håb til samtalen med Jens på trianglen, fordi han var ærlig omkring processerne men også optimist. Tror at i sådanne forløb er der i hvert parforhold nemme og mindre nemme dage, og nøglen er kommunikation  

Vi har købt rækkehus som vi overtager her til januar, så det er meget rat at vi har et projekt, der kræver vores opmærksomhed. Nogle tror at fordi vi skal flytte så tænker vi slet ikke på barn men egentligt bekræfter vores glæde ved at flytte i rækkehus hele tiden at bliver et dejligt sted at få barn

Har I fortalt til andre at I skal på Trianglen? og hvor meget indvier I andre i?

Jeg håber I får en god oplevelse på trianglen

Ja netop. Lige pt. er mine følelser lidt blandet. Tænker positivt, og er utrolig spændt på i morgen, men samtidig er der de små bekymringer, der sniger sig frem af og til 

Ej, hvor lyder det dog dejligt. Er glad på jeres vegne at blodprøverne var gode

Det vil jeg give dig helt ret i, det er utrolig vigtigt med kommunikation. Vi snakker også meget om hvordan vi hver især har det, og hvad vi tænker omkring hele forløbet. Vi glæder os frem for alt.

Det må være lækkert at skulle flytte. Jeg har personligt ikke noget imod at flytte, og vi ville også gerne flytte men pt. er muligheden ikke til det - men det skal nok komme Vi tænker også på hvordan det vil være at opfostre et barn hvor vi bor nu, og vi regner med maks at blive her 1-1½ år før vi vil flytte. Børn fylder og vores lille lejlighed er der ikke plads til et barn der vokser stærk hehe Det er godt at I tænker på fremtiden, med bolig og det hele. Stort tillykke med jeres ny hus.

Vi startede egentlig projekt baby for over et år siden, men det blev udsat da jeg brækkede foden, og det endte med at jeg skulle opereres. Derfor er vi "først" begyndt igen her for nyligt. For et års tid siden fortalte vi det til vores forældre, og vi var utrolig spændte. De spurgte en del ind til hvordan og hvornår. Det sørgelige var så det med min fod, og at det hele blev sat på pause. De spørger stadig af og til hvornår fordi min fod nu er helet.

Denne gang har vi dog valgt at holde det for os selv. Af og til brander vi efter at fortælle dem det og snakke med dem om det, men vi vil gerne have at det bliver en overraskelse, når det endelig sker. Det er også lidt presset vi gerne vil slippe for, når en I familien ved det så ved alle det pludseligt og skulle holde dem opdateret med det hele er ikke noget vi vil. Hvis det ikke lykkedes sådan inden for de første par forsøg, kan det godt være vi fortæller vores forældre at vi har været igang med behandling, men vi krydser fingre  og håber at det lykkedes Vi må være optimistiske.

Anmeld Citér

21. november 2016

Whatsername

BienBlomsten skriver:

Hej

Håber det gik godt for jer i går?

God dag

Det gik fint! Jeg havde læst nogle skrækhistorie om smerte, så havde egentlig indstillet mig på at det ville være en ubehagelig omgang. Men det gik så stærkt, gjorde ikke ondt og var bare en smule ubehageligt. Så det var en fin oplevelse. Sædprøven var god, glemte at spørge hvor mange der var. 

Så nu er det bare om at vente...... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.