Sorterer I efter måneder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2016

HPH

Jeg har fødselsdag 6/12, synes det er fedt der kun er 18 dage til resten af ønskerne indfries 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2016

modesty

C85 skriver:

Vi var selv i behandling i marts måned - dog var vi ikke helt enige om, hvorvidt vi skulle eller ej, derfor er jeg nysgerrig på, hvordan I andre oplever det.

Det er bestemt ikke fordi jeg tænker, at der er noget galt med, at have fødselsdag i julen. Men det skal tilføjes, at jeg kender en del, der har fødselsdag deromkring og en del af dem udtrykker, at de ville ønske, at de havde på et andet tidspunkt. Primært fordi folk altid har planer i julen og derfor kan det være svært at få folk til at komme til en fødselsdag. Det synes jeg er ærgerligt, især hvis det er en børnefødselsdag. 

Overordnet set tænker jeg også, at det kan virke overfladisk, at sortere ud fra kommende termin, men når nu man har muligheden for at planlægge, kunne det være, at der var nogle spændende tanker/refleksioner omkring det. 

Højst sandsynligt skal vi i 1. IVF behandling til marts, ikke min drømmemåned (hvis jeg skal være helt ærlig), men på det tidspunkt har vi næsten prøvet i 3 år - og så er det bare den måned vi kan komme til, som det bliver. 

Tja. Folk er heller aldrig hjemme i sommerferien. Eller i efterårsferien (hvor min søn har fødselsdag). Sådan er der jo så meget. 

Anmeld Citér

16. november 2016

ErDuHerIkkeSnart

Det er jo sådan en lidt fjollet kontrafaktisk diskussion - og det giver ikke megen mening at være ked af sin fødselsdag. Alternativet er at man ikke ville eksistere, hvis ikke ens forældre havde lavet én på lige præcis dert tidspunkt de gjorde ...

Og der er sgu så mange ting i livet der er langt vigtigere end jul og fødselsdage?

Anmeld Citér

16. november 2016

ninibadini

Hvis man er i behandling, tror jeg man ønsker sig et barn frem for alt andet. Så er fødselsdagen underordnet. Og man kan altså ikke planlægge sig ud af alt. Hvad så hvis man bliver gravid i april men føder for tidligt?

Min søn er fra december. Nogle af de gode ting ved at få et decemberbarn synes jeg har været: Min mand havde de 14 dages barsel og en lang juleferie lagt sammen, så vi var hjemme sammen den første måned. Det var perfekt! Til gengæld var det virkelig hårdt at have en nyfødt i juleferien, hvor der jo er så meget, man skal til med begge familier. Ville ønske vi bare kunne have været hjemme os tre og meldt fra til alt andet. Men det ved jeg til næste gang

Og ellers glæder jeg mig bare sindsygt til at fejre hans fødselsdag snart. Det bliver da så hyggeligt at skulle holde i december

Anmeld Citér

16. november 2016

Mortilah

Er ikke i behandling, men fik da et julebarn.. jeg synes det føles perfekt og at det er fuldstændig ligegyldigt hvilken dato det bliver.. glæden ved fødselsdagen, fødslen og at barnet er til, er lige stor ligegyldigt hvilken dato det får..

Anmeld Citér

16. november 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det er synd at blive mobbet, at miste et nært familiemedlem i utide, at have en alvorlig sygdom. Det er IKKE synd at have fødselsdag i december.

Jeg er fra d. 14.12. - min nevø er fra d. 24. Det er ikke på nogen måde synd for os - jeg ville ikke være mig, hvis mine forældre havde droppet sex i marts, og jeg er ret glad for at være her. 

Anmeld Citér

17. november 2016

lineog4

Jeg har aldrig været i behandlingen, men jeg har brændende ønsket mig en baby og kan slet ikke forestille mig jeg ville fravælge en måned af en så egentlig ligegyldig ting som en fødselsdags dato. Jeg ville formodentlig have knebet utrolig meget sammen hvis et af mine børn så ud til at komme ud på min datters fødsels eller dødsdag, men selv det havde jeg rummet i mit kæmpe ønske om at få en baby der var rask nok til livet. 

Og nej det er ikke synd at have fødselsdag i december eller tæt på jul, der er en masse andre ting der er synd, men det er ikke. Og jeg er sikker på der er fordele og ulemper ved alle årstider, jeg kan i hvert fald berette en fødselsdag i juli også betyder man ikke holder fødselsdag, og hvad så det er vel alle 365 dage om året der er fantastiske og ja vi har så valgt at han med klassen skal fejre han bliver 6 1/2 år i januar. 

Og så til spørgsmålet, men når nu man kan planlægge - tro mig selv med behandling kan du ikke planlægge. du kan springe marts over blive gravid i april og føde en måned for tidligt lige præcis d.24.12. Jeg sad med 4 gange åndssvage teaterbilletter til en voksen og et barn, jeg sad med tusind ting der var planlagt i november 2006 og det hele ramte mig i hovedet som en boomerang - lorte billetter jeg tog ind og så mens jeg græd som pisket og forbandede min tro på at når man står med to streger så kan man sætte sin terminsdato i kalenderen og så er man ellers i gang med planlægningen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.