Jeg har aldrig været i behandlingen, men jeg har brændende ønsket mig en baby og kan slet ikke forestille mig jeg ville fravælge en måned af en så egentlig ligegyldig ting som en fødselsdags dato. Jeg ville formodentlig have knebet utrolig meget sammen hvis et af mine børn så ud til at komme ud på min datters fødsels eller dødsdag, men selv det havde jeg rummet i mit kæmpe ønske om at få en baby der var rask nok til livet.
Og nej det er ikke synd at have fødselsdag i december eller tæt på jul, der er en masse andre ting der er synd, men det er ikke. Og jeg er sikker på der er fordele og ulemper ved alle årstider, jeg kan i hvert fald berette en fødselsdag i juli også betyder man ikke holder fødselsdag, og hvad så det er vel alle 365 dage om året der er fantastiske og ja vi har så valgt at han med klassen skal fejre han bliver 6 1/2 år i januar.
Og så til spørgsmålet, men når nu man kan planlægge - tro mig selv med behandling kan du ikke planlægge. du kan springe marts over blive gravid i april og føde en måned for tidligt lige præcis d.24.12. Jeg sad med 4 gange åndssvage teaterbilletter til en voksen og et barn, jeg sad med tusind ting der var planlagt i november 2006 og det hele ramte mig i hovedet som en boomerang - lorte billetter jeg tog ind og så mens jeg græd som pisket og forbandede min tro på at når man står med to streger så kan man sætte sin terminsdato i kalenderen og så er man ellers i gang med planlægningen.
Anmeld
Citér