Vi står i samme situation og det er bare meget frustrerende. Vi har forsøgt at få børn i tre år nu uden det er lykkedes. Skæbenen vil så at min kæreste har mange men langsomme sædceller og lægen vil bestemt ikke hjælpe. Jeg har pco og er derfor i behandling med metformin, som helt bestemt hjælper mig.
Jeg har alle dage været overvægtig, men desværre tog jeg meget på efter jeg fandt sammen med kæresten for 5år siden.
Vi har også fået af vide at vi ikke kan komme i behandling før jeg har tabt mig meget, det vil sige ca.40kg.. jeg er ved at tude hver dag fordi det gør så ondt st se alle venner og familie få små børn, og det er stort ønske hos os. Men mik cyklus var utilregnelig og ingen ægløsning.
Men jeg har efter jeg startede på metformin fået en normal cyklus og ægløsning.
Jeg har samtidig fået henvisning til en til en diætist med speciale i pco og ønske om graviditet, og der har hjulpet mig lidt. Jeg spiser ingen pasta, ris, kartofler, intet med sukker eller stivelse, og begrænset kulhydrater..det som hun sagde var det vigtigste uanset hvor meget man træner, det er 6 små måltider om dagen, for ellers har din krop ikke noget at arbejde med og som hjælper til forbrændingen.
jeg tabte de første 2 uger tabte jeg 10kg, så gik kosten lidt i vasken fordi vi lavede hus, så jeg tog 4kg på igen. Nu står vægten stille. Men det er fordi jeg de sidste par uger ikke har fået mere end tre måltider morgen, middag og aften. Jeg kan tydelig mærke forskel, for hvis jeg ikk får formiddags mad, så er jeg mere sulten til frokost og det samme gælder for aften hvis jeg ikke får eftermiddagsmad.
Men jeg laver ikke andet motion end en gå tur hver anden dag, som anbefalingen var fra diætister.
Jeg er dog lige frustreret over vægten står stille nu og udsigten til børn er lange, specielt fordi kæresten ikke kan få hjælp og behandling har lange udsigter på grund af min høje vægt.
Det kræver vilje og kostændringer. Man skal sørge for at få både fedt, kød og grøntsager til aften..
krydser fingre for det bedste for jer