Svagere test om morgenen OG to dage senere.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej med jer!

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med. Til trods for, at det er under to år siden, at jeg stod med en positiv gravditetstest første gang, så er dette så anderledes, at jeg ikke ved hvad der er rigtigt og forkert... 

Min menstruation har været regelmæssig de sidste par måneder efter jeg holdt op med at amme min søn. Jeg skulle så have haft den i fredags (d. 04/11), men den udeblev. Om eftermiddagen mandag den 07.11 (dvs. 4+3) tog jeg en test, som blev svagt positiv indenfor tid og nogenlunde tydligere efter tid. 

MEN: I mit sidste graviditet var testene BRAGENDE positive (nærmest tydeligere end kontrolstregen) og derfor tænkte jeg, at jeg lige ville teste igen to dage senere (4+5) på morgenurin. Jeg blev noget overrasket, da der ikke kom den forventede tydelige streg. I stedet var den faktisk svagere end den første test, som både var lavet på eftermiddagsurin OG to dage før. Indenfor tid kunne denne streng kun lige anes og efter tid var den stadig svag, men synlig.

Jeg ringede til mig læge i dag, som sagde at positiv er positiv - og gav mig en tid til første lægebesøg i december. Men jeg er ikke overbevist. Jeg kan ikke lade være med at sammenligne med min sidste graviditet...  

Hvad siger I? Er jeg gravid eller hvad? Nogle der har oplevet det samme? 

Da jeg i 2013 testede positiv var mine test også meget positive, testede dog først 5+0.

jeg testede så meget svagt positiv sidst i okt, stregen kom efter 1,5-2 min og meget svag.

jeg testede 4 gange uden ændring.

ringede til lægen som har taget blodprøver, og hun siger der kommer en lillesøster eller lille tor til sommer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2016

Anonym

Anonym skriver:

Enig. Jeg finder det bare mærkeligt, at der kan være sådan en forskel på tests. Især når de er fra samme mærke. Morgenurin burde jo være mere koncentret og derfor give en tydligere streg... Det kan ikke være et tegn på abort, GUL eller sådan noget? 

Jeg er meget skeptisk, da første barn krævede halvandet års aktiv forsøgen - hvorimod det denne gang er sket helt uplanlagt og som den første gang, hvor vi har dyrket ubeskyttet sex nær ægløsningstidspunktet. 

Måske er din krop netop ikke stresset af pb og derfor går det hurtigt.

vi har også været heldige i første forsøg denne gang, sidst tog det 5 mdr

Anmeld Citér

10. november 2016

Anonym

Anonym skriver:

Tak for ærligt svar.  Jeg har aldrig prøvet at abortere før, så jeg ved ikke så meget om det. Hvor længe efter forventede mens kan man fange en bio?

Bed din læge lave to blodprøver så i kan se om hcg stiger 

Anmeld Citér

10. november 2016

Pianisten

Jeg har oplevet fuldstændigt det samme som dig. Lavede en svag men positiv test 4+0, og 4+3 lavede jeg en som man næsten ikke kunne se. Jeg troede jo også at det var en bio og alt muligt andet, men jeg har lige været til nakkefoldsscanning i dag og ALT var perfekt  Så din læge har helt ret i at styrken på testene tilsyneladende ikke kan sige noget som helst - en positiv test er en positiv test - uanset styrke 

Anmeld Citér

10. november 2016

Anonym trådstarter

Pianisten skriver:

Jeg har oplevet fuldstændigt det samme som dig. Lavede en svag men positiv test 4+0, og 4+3 lavede jeg en som man næsten ikke kunne se. Jeg troede jo også at det var en bio og alt muligt andet, men jeg har lige været til nakkefoldsscanning i dag og ALT var perfekt  Så din læge har helt ret i at styrken på testene tilsyneladende ikke kan sige noget som helst - en positiv test er en positiv test - uanset styrke 

Tusind tak for dejligt svar  Jeg krydser fingre for, at det samme er tilfældet for mig! Risikoen for at der er noget galt er trods alt mindre end risikoen for at alt er ok. Jeg har bare svært ved at lægge tvivlen fra mig ... Kan slet ikke klare tanken om, hvis fostret er gået til grunde og jeg først finder ud af det til nakkefoldsscanningen. 

Anmeld Citér

11. november 2016

Pianisten

Anonym skriver:

Tusind tak for dejligt svar  Jeg krydser fingre for, at det samme er tilfældet for mig! Risikoen for at der er noget galt er trods alt mindre end risikoen for at alt er ok. Jeg har bare svært ved at lægge tvivlen fra mig ... Kan slet ikke klare tanken om, hvis fostret er gået til grunde og jeg først finder ud af det til nakkefoldsscanningen. 

Af samme årsag betalte jeg for en privat scanning da jeg var 6+2 Kunne simpelthen ikke bære tanken om at sidde der til nakkefoldsscanningen og kun få dårlige nyheder!

Anmeld Citér

11. november 2016

Anonym trådstarter

Pianisten skriver:

Af samme årsag betalte jeg for en privat scanning da jeg var 6+2 Kunne simpelthen ikke bære tanken om at sidde der til nakkefoldsscanningen og kun få dårlige nyheder!

Ja, det bliver jeg også nødt til, hvis jeg ikke får en tydligere test  Jeg har haft mens-aftig murren hele dagen, men ingen blødning - så jeg krydser fingre! 

Anmeld Citér

11. november 2016

Pianisten

Anonym skriver:

Ja, det bliver jeg også nødt til, hvis jeg ikke får en tydligere test  Jeg har haft mens-aftig murren hele dagen, men ingen blødning - så jeg krydser fingre! 

Krydser også for dig 

Anmeld Citér

12. november 2016

Anonym trådstarter

Der er desværre kun dårlige nyheder her fra mig.  Har haft svage mens-agtige smerter hele dagen og nu her kl. 11 begyndte jeg så at pletbløde brunt/rødt med små klumper. Så sammenholdt med de svage test, er jeg ret pessimistisk omkring chancen for et levedygtigt foster... Nu afventer jeg, om blødningen bliver kraftigere og kan afstøde fostret helt. Ellers må jeg ringe til lægen igen og bede om en scanning i næste uge, så jeg kan få en afklaring. Hvis det er en MA vil jeg jo gerne bare have det ud. ​

Anmeld Citér

12. november 2016

Pianisten

Anonym skriver:

Der er desværre kun dårlige nyheder her fra mig.  Har haft svage mens-agtige smerter hele dagen og nu her kl. 11 begyndte jeg så at pletbløde brunt/rødt med små klumper. Så sammenholdt med de svage test, er jeg ret pessimistisk omkring chancen for et levedygtigt foster... Nu afventer jeg, om blødningen bliver kraftigere og kan afstøde fostret helt. Ellers må jeg ringe til lægen igen og bede om en scanning i næste uge, så jeg kan få en afklaring. Hvis det er en MA vil jeg jo gerne bare have det ud. ​

Øv altså Håber på det bedste! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.