Svagere test om morgenen OG to dage senere.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.681 visninger
20 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. november 2016

Anonym trådstarter

Hej med jer!

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med. Til trods for, at det er under to år siden, at jeg stod med en positiv gravditetstest første gang, så er dette så anderledes, at jeg ikke ved hvad der er rigtigt og forkert... 

Min menstruation har været regelmæssig de sidste par måneder efter jeg holdt op med at amme min søn. Jeg skulle så have haft den i fredags (d. 04/11), men den udeblev. Om eftermiddagen mandag den 07.11 (dvs. 4+3) tog jeg en test, som blev svagt positiv indenfor tid og nogenlunde tydligere efter tid. 

MEN: I mit sidste graviditet var testene BRAGENDE positive (nærmest tydeligere end kontrolstregen) og derfor tænkte jeg, at jeg lige ville teste igen to dage senere (4+5) på morgenurin. Jeg blev noget overrasket, da der ikke kom den forventede tydelige streg. I stedet var den faktisk svagere end den første test, som både var lavet på eftermiddagsurin OG to dage før. Indenfor tid kunne denne streng kun lige anes og efter tid var den stadig svag, men synlig.

Jeg ringede til mig læge i dag, som sagde at positiv er positiv - og gav mig en tid til første lægebesøg i december. Men jeg er ikke overbevist. Jeg kan ikke lade være med at sammenligne med min sidste graviditet...  

Hvad siger I? Er jeg gravid eller hvad? Nogle der har oplevet det samme? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2016

Anonym trådstarter

Jeg har prøvet at vedhæfte test-billeder, men kan simpelthen ikke finde ud af det... 

Anmeld Citér

9. november 2016

alenemor42

Er der 2 synlige streger er du gravid.  Du bliver hverken mere eller mindre gravid af at der er mere farve i stregen.

Anmeld Citér

9. november 2016

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Er der 2 synlige streger er du gravid.  Du bliver hverken mere eller mindre gravid af at der er mere farve i stregen.

Enig. Jeg finder det bare mærkeligt, at der kan være sådan en forskel på tests. Især når de er fra samme mærke. Morgenurin burde jo være mere koncentret og derfor give en tydligere streg... Det kan ikke være et tegn på abort, GUL eller sådan noget? 

Jeg er meget skeptisk, da første barn krævede halvandet års aktiv forsøgen - hvorimod det denne gang er sket helt uplanlagt og som den første gang, hvor vi har dyrket ubeskyttet sex nær ægløsningstidspunktet. 

Anmeld Citér

9. november 2016

Maalene

Kan godt forstå din undren - men prøv at tage en test mere i morgen eller en af de nærmeste dage (af samme mærke), for det kan jo være den nyeste test ikke virkede helt optimalt (f.eks. for lidt opsamlet urin)

Håber på positivt resultat for dig

Anmeld Citér

9. november 2016

Anonym trådstarter

Maalene skriver:

Kan godt forstå din undren - men prøv at tage en test mere i morgen eller en af de nærmeste dage (af samme mærke), for det kan jo være den nyeste test ikke virkede helt optimalt (f.eks. for lidt opsamlet urin)

Håber på positivt resultat for dig

Tusind tak  Jeg tror, jeg vil prøve at opsamle urinen i et bæger og så dyppe næste gang. Så er jeg da i hvert fald sikker på, at jeg har gjort det rigtigt.. 

Anmeld Citér

9. november 2016

Maalene

Anonym skriver:

Tusind tak  Jeg tror, jeg vil prøve at opsamle urinen i et bæger og så dyppe næste gang. Så er jeg da i hvert fald sikker på, at jeg har gjort det rigtigt.. 

Lyder som en god plan - det plejer jeg ihvertfald at gøre  Held og lykke 

Anmeld Citér

9. november 2016

Mortil2piger18

Anonym skriver:

Hej med jer!

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med. Til trods for, at det er under to år siden, at jeg stod med en positiv gravditetstest første gang, så er dette så anderledes, at jeg ikke ved hvad der er rigtigt og forkert... 

Min menstruation har været regelmæssig de sidste par måneder efter jeg holdt op med at amme min søn. Jeg skulle så have haft den i fredags (d. 04/11), men den udeblev. Om eftermiddagen mandag den 07.11 (dvs. 4+3) tog jeg en test, som blev svagt positiv indenfor tid og nogenlunde tydligere efter tid. 

MEN: I mit sidste graviditet var testene BRAGENDE positive (nærmest tydeligere end kontrolstregen) og derfor tænkte jeg, at jeg lige ville teste igen to dage senere (4+5) på morgenurin. Jeg blev noget overrasket, da der ikke kom den forventede tydelige streg. I stedet var den faktisk svagere end den første test, som både var lavet på eftermiddagsurin OG to dage før. Indenfor tid kunne denne streng kun lige anes og efter tid var den stadig svag, men synlig.

Jeg ringede til mig læge i dag, som sagde at positiv er positiv - og gav mig en tid til første lægebesøg i december. Men jeg er ikke overbevist. Jeg kan ikke lade være med at sammenligne med min sidste graviditet...  

Hvad siger I? Er jeg gravid eller hvad? Nogle der har oplevet det samme? 

Når mine test er blevet ved med at være svage eller er blevet svagere har det begge gange endt i en bio desværre

Anmeld Citér

10. november 2016

Anonym trådstarter

Kærlighedogkildevand skriver:

Når mine test er blevet ved med at være svage eller er blevet svagere har det begge gange endt i en bio desværre

Tak for ærligt svar.  Jeg har aldrig prøvet at abortere før, så jeg ved ikke så meget om det. Hvor længe efter forventede mens kan man fange en bio?

Anmeld Citér

10. november 2016

Mortil2piger18

Anonym skriver:

Tak for ærligt svar.  Jeg har aldrig prøvet at abortere før, så jeg ved ikke så meget om det. Hvor længe efter forventede mens kan man fange en bio?

Jeg tror det hedder en bio indtil uge 6. Taber man derefter er det en SA der vil jo altid være en risiko for at miste. Men de siger at den risiko mindskes markant efter uge 12  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.