Er min datter blevet krænket?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2016

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Det var lige det jeg hæftede mig ved, for synes det lyder underligt hvor det lige kommer fra. 

Jeg håber i finder ud af det og at der ikke er noget i det. 

Tak jeg ved bare ikke helt hvordan jeg/vi skal tackle det på bedste vis. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2016

klmf

Jeg føler mig heller ikke uvidende om børn og seksualitet, men ville også have svært ved at vide hvordan jeg skulle reagere, så forstår udmærket din bekymrethed

Tænker du må prøve at snakke med din søn igen. Og så ville jeg nok snakke med klasselæreren, måske det kunne være godt at få fx en sundhedsplejerske ind i klassen og snakke om kroppen og grænser osv. 

Anmeld Citér

7. november 2016

Anonym trådstarter

klmf skriver:

Jeg føler mig heller ikke uvidende om børn og seksualitet, men ville også have svært ved at vide hvordan jeg skulle reagere, så forstår udmærket din bekymrethed

Tænker du må prøve at snakke med din søn igen. Og så ville jeg nok snakke med klasselæreren, måske det kunne være godt at få fx en sundhedsplejerske ind i klassen og snakke om kroppen og grænser osv. 

ja ... jeg synes bare det svært for har jo heller ikke lyst til at "udstille ham" eller blæse noget op. Men jeg vil for alt i verden beskytte mine børn

Anmeld Citér

7. november 2016

alenemor42

Børn er nysgerrige ja ... Men!

Det lyder bestemt ikke ligeværdig nysgerrighed det der er foregået og mine alarm klokker går i gang.

Hvis det er bror der er x er det rimeligt bekymrende fordi der må være blevet nævnt noget omkring at det er ulovligt/fængsel  siden hun spørger til det.

Jeg ville ringe og spørge på Janus centeret om vejledning og rådgivning 

Anmeld Citér

7. november 2016

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Børn er nysgerrige ja ... Men!

Det lyder bestemt ikke ligeværdig nysgerrighed det der er foregået og mine alarm klokker går i gang.

Hvis det er bror der er x er det rimeligt bekymrende fordi der må være blevet nævnt noget omkring at det er ulovligt/fængsel  siden hun spørger til det.

Jeg ville ringe og spørge på Janus centeret om vejledning og rådgivning 

Ja det tænker jeg. Nu tager vi snakken med vores søn i aften og derudover må vi ringe til dem. Og så være obs på de ikke er alene sammen. 

Anmeld Citér

7. november 2016

klmf

Anonym skriver:

ja ... jeg synes bare det svært for har jo heller ikke lyst til at "udstille ham" eller blæse noget op. Men jeg vil for alt i verden beskytte mine børn

Åh ja, den er bare svær. Man vil jo beskytte dem mod alt og ruste dem til alt! 

Anmeld Citér

7. november 2016

2721

Jeg syntes på ingen måde det høre indenfor normalen at man søskende i mellem eksperimentere på den måde. Jeg er klar over at børns nysgerrighed overfor kroppe er helt naturlig, men jeg ville også mene at en 6 årig ikke ville stoppe ting op i sin lillesøster. Som Mor og far må det være svært at vide hvordan man skal agere i sådan en situation. Storebror lydefrit godt at vide at han er forkert påd en i forvejen efter situationen i SFO. Jeg ville kontakte PPR eller lign og bede om hjælp. Det lyder til at der er nogle ting der skal styr på og lillesøster har alt andet Lige et krav på at blive beskyttet. Måske der er nogen der syntes jeg overdriver, jeg syntes jo så at i bagatellisere et overgreb

Anmeld Citér

7. november 2016

lineog4

Jeg synes du skal finde en voksen du stoler på som ved noget om det her og som du kan snakke med. Her i min kommune er der i familieafsnittet en åben anonym rådgivning, hvor man kan få en time anonymt og læse af, blive hørt, få råd, måske få en tid mere osv. 

Det virker måske som et voldsomt skridt, men tro mig det giver luft at få sagt det hele, alle bekymringerne til et voksent menneske der yderligere er uddannet og ved hvad de taler om. Man føler et eller andet sted man giver lidt af ansvaret videre og jeg selv gik ud der fra med oprejst pande og en tro på mig selv som mor. 

Måske er det helt naturligt og måske er det ikke, men vigtigst lige nu er du stoler på dine handlinger og ord er de rette. 

Anmeld Citér

7. november 2016

modesty

Anonym skriver:

For noget siden skrev jeg et indlæg omkring min søn som skulle have krænket en pige på skolen.

Min datter på 4 år græd meget igår og holdt sig på tissekonen. Fik sådan nogle "av-ture" og jeg tjekkede hendes numse og tissekone for nogle gange er hun rød specielt hvis hun ikke er blevet tørret ordentligt. Hun havde ondt og jeg vaskede hende og smurte hende med en creme. Hun havde svært ved at falde til ro.

Jeg spurgte hende om hun havde pillet for meget dernede. Til det svarede hun nej men det har X.  Hun fortæller også at X har rørt ved hende og puttet noget i tissekonen. Hun laver det så om senere og siger at hun havde sat sig på det så det var kommet op. Hun spurgte om børn kunne komme i fængsel hvortil jeg svarede at det kunne børn ikke. Hun sagde at hun ikke måtte sige det. Men nu har hun sagt det. 

Hvad pokker skal jeg stille op? Jeg tænker jeg skal snakker med storebror i aften når lillesøster er lagt. Storebror er børnehaveklassebarn. Og er meget nysgerrig på kønsdele osv. Der har jo lige været denne episode med pigen på skolen. Han benægter dog. Men hvad havde I gjort? Jeg er så ked af det her. Tænker at en pige på 4 år ikke bare finder på sådan noget? Eller?

At der har været to uafhængige episoder med din søn kan helt klart tyde på at der er noget om snakken.

Hvis det var mig, ville jeg  - på en stille og rolig måde - fortælle ham at det er helt okay at være nysgerrig og lege numselege, men at der er to betingelser der skal opfyldes: 

1: Alle involverede skal spørges og sige ja.

2: Man stikker ikke noget op nogle steder.

Anmeld Citér

7. november 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg er udemærket godt klar over børns seksualitet. Og at det er naturligt. Men læser du feks på faresignaler på januscentret kan du læse hvad der er normalt for alder og hvad der ikke er. Jeg mener fx ikke at mine børn er ligeværdige i det der er 2 års foreskel. Jeg siger ikke der ER sket noget. Men jeg er bekymret. Da min søn er meget fikseret. 

Jeg bliver lidt ked af måden du skriver til mig på. Som om jeg intet ved om børn og seksualitet. 

Jeg reagere selvfølgelig på det min datter fortæller. Kan da ikke bare slå det hen. 

Selvfølgelig skal man springe op og falde ned på nogle ting. Men hun har ondt og det hun fortæller synes jeg virker lidt mærkelig. 

Hjerhjemme er vi ikke sippet. Vi taler om tingene og jeg ved at børn udforsker. Og det er der også plads til. Men det er sgu svært med grænser og hvornår er det ud over grænsen?! 

Jeg er bekymret og ikke uoplyst

Det med ligeværdig relation og det typisk foregår mellem jævnaldrende er andetledes hvad angår søskende. Så det betyder ikke noget at hun er 2 år yngre. 

Du skal selvflølgelig tale med din dreng men uden at skamme ham. Det er ikke unormalt at børn putter genstande i numse/tissekone. De skal dog have at vide at de skal lade være pga infektionsrisiko. Det forklarer du så på et børneniveau og samtidig fortæller du ham uden at skamme ham at det er vigtigt at stoppe når den anden ikke synes det er sjovt. 

Men det lyder til at du er bekymret ift. din søn? Hvis du er det, synes jeg du skal prøve at snakke med dit barns sundhedsplejerske, lærer eller pædagog - hvem du nu er tryg ved. Det er nogle gange rart at vende situationen med en udefra, en proffesionel som burde vide noget om emnet, så det ikke bliver en masse forskellige holdninger som du skal forholde dig til (som fx her på baby.dk)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.