Er min datter blevet krænket?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.397 visninger
19 svar
31 synes godt om
7. november 2016

Anonym trådstarter

For noget siden skrev jeg et indlæg omkring min søn som skulle have krænket en pige på skolen.

Min datter på 4 år græd meget igår og holdt sig på tissekonen. Fik sådan nogle "av-ture" og jeg tjekkede hendes numse og tissekone for nogle gange er hun rød specielt hvis hun ikke er blevet tørret ordentligt. Hun havde ondt og jeg vaskede hende og smurte hende med en creme. Hun havde svært ved at falde til ro.

Jeg spurgte hende om hun havde pillet for meget dernede. Til det svarede hun nej men det har X.  Hun fortæller også at X har rørt ved hende og puttet noget i tissekonen. Hun laver det så om senere og siger at hun havde sat sig på det så det var kommet op. Hun spurgte om børn kunne komme i fængsel hvortil jeg svarede at det kunne børn ikke. Hun sagde at hun ikke måtte sige det. Men nu har hun sagt det. 

Hvad pokker skal jeg stille op? Jeg tænker jeg skal snakker med storebror i aften når lillesøster er lagt. Storebror er børnehaveklassebarn. Og er meget nysgerrig på kønsdele osv. Der har jo lige været denne episode med pigen på skolen. Han benægter dog. Men hvad havde I gjort? Jeg er så ked af det her. Tænker at en pige på 4 år ikke bare finder på sådan noget? Eller?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2016

LeneKE

Anonym skriver:

For noget siden skrev jeg et indlæg omkring min søn som skulle have krænket en pige på skolen.

Min datter på 4 år græd meget igår og holdt sig på tissekonen. Fik sådan nogle "av-ture" og jeg tjekkede hendes numse og tissekone for nogle gange er hun rød specielt hvis hun ikke er blevet tørret ordentligt. Hun havde ondt og jeg vaskede hende og smurte hende med en creme. Hun havde svært ved at falde til ro.

Jeg spurgte hende om hun havde pillet for meget dernede. Til det svarede hun nej men det har X.  Hun fortæller også at X har rørt ved hende og puttet noget i tissekonen. Hun laver det så om senere og siger at hun havde sat sig på det så det var kommet op. Hun spurgte om børn kunne komme i fængsel hvortil jeg svarede at det kunne børn ikke. Hun sagde at hun ikke måtte sige det. Men nu har hun sagt det. 

Hvad pokker skal jeg stille op? Jeg tænker jeg skal snakker med storebror i aften når lillesøster er lagt. Storebror er børnehaveklassebarn. Og er meget nysgerrig på kønsdele osv. Der har jo lige været denne episode med pigen på skolen. Han benægter dog. Men hvad havde I gjort? Jeg er så ked af det her. Tænker at en pige på 4 år ikke bare finder på sådan noget? Eller?

Er X din søn?

Har din datter hørt at I har talt med din søn om episoden i skolen?

Anmeld Citér

7. november 2016

esioul

Anonym skriver:

Jeg synes du skal sætte dig godt ind i børn og seksualitet. 

Det ER naturligt at de ekperimenterer. Selvfølgelig skal det ikke gøre ondt. 

Men jeg synes du skal passe på med ikke at gøre det til noget forbudt og give dine børn et billede af at det gør man ikke!

Anmeld Citér

7. november 2016

Anonym trådstarter

LeneKE skriver:

Er X din søn?

Har din datter hørt at I har talt med din søn om episoden i skolen?

X er min søn ja og nej hun har ikke hørt om det. Det snakkede vi med ham om da hun var lagt i seng. 

Anmeld Citér

7. november 2016

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Men jeg synes du skal passe på med ikke at gøre det til noget forbudt og give dine børn et billede af at det gør man ikke!

Jeg er udemærket godt klar over børns seksualitet. Og at det er naturligt. Men læser du feks på faresignaler på januscentret kan du læse hvad der er normalt for alder og hvad der ikke er. Jeg mener fx ikke at mine børn er ligeværdige i det der er 2 års foreskel. Jeg siger ikke der ER sket noget. Men jeg er bekymret. Da min søn er meget fikseret. 

Jeg bliver lidt ked af måden du skriver til mig på. Som om jeg intet ved om børn og seksualitet. 

Jeg reagere selvfølgelig på det min datter fortæller. Kan da ikke bare slå det hen. 

Selvfølgelig skal man springe op og falde ned på nogle ting. Men hun har ondt og det hun fortæller synes jeg virker lidt mærkelig. 

Hjerhjemme er vi ikke sippet. Vi taler om tingene og jeg ved at børn udforsker. Og det er der også plads til. Men det er sgu svært med grænser og hvornår er det ud over grænsen?! 

Jeg er bekymret og ikke uoplyst

Anmeld Citér

7. november 2016

Anonym trådstarter

esioul skriver:

... og HVIS nu X har puttet noget op så er det ikke OK. Kan godt være han eksperimentere men det kan jo skade og det er ikke ok. Og det synes jeg også man skal fortælle at det IKKE er i orden at gøre. 

men jeg kan ikke bare "dømme" ham da jeg ikke ved hvad der er foregået. Men jeg bliver jo nød til at reagerer på de oplysninger jeg får.

Anmeld Citér

7. november 2016

esioul

Anonym skriver:

... og HVIS nu X har puttet noget op så er det ikke OK. Kan godt være han eksperimentere men det kan jo skade og det er ikke ok. Og det synes jeg også man skal fortælle at det IKKE er i orden at gøre. 

men jeg kan ikke bare "dømme" ham da jeg ikke ved hvad der er foregået. Men jeg bliver jo nød til at reagerer på de oplysninger jeg får.

Det undrer mig bare lidt at en 4årig spørger om man kan komme i fængsel? Hvor har hun det fra? har hun fået afvide at det er forbudt? at man ikke må pille?

Nej, det skal være jævnbyrdigt og ikke gøre ondt og selvfølgelig skal du følge op på det. Det kan jeg godt se, efter du gav flere informationer. 

Men ligenu tænker jeg også alle dine alarmklokker er ude efter episoden på skolen. Har lillesøster hørt noget om det?

Anmeld Citér

7. november 2016

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Det undrer mig bare lidt at en 4årig spørger om man kan komme i fængsel? Hvor har hun det fra? har hun fået afvide at det er forbudt? at man ikke må pille?

Nej, det skal være jævnbyrdigt og ikke gøre ondt og selvfølgelig skal du følge op på det. Det kan jeg godt se, efter du gav flere informationer. 

Men ligenu tænker jeg også alle dine alarmklokker er ude efter episoden på skolen. Har lillesøster hørt noget om det?

nej lillesøster ved ikke noget om det på skolen det skal hun jo ikke høre. Vi tænker meget over ikke at udstille vores børn. 

Det med fængsel er jo netop det jeg synes lyder mærkeligt. Måske storebror har sagt det til hende? Hvad ved jeg?

Anmeld Citér

7. november 2016

Anonym trådstarter

Vi gør ikke noget til "forbudt" og farligt hjemme ved os. Vi er meget afslappet med det faktik. Og har tit sagt at hvis de piller ved dem selv må de gøre det når de er alene og for dem selv. For sådan noget gør man ikke midt i stuen fx.

Anmeld Citér

7. november 2016

esioul

Anonym skriver:

nej lillesøster ved ikke noget om det på skolen det skal hun jo ikke høre. Vi tænker meget over ikke at udstille vores børn. 

Det med fængsel er jo netop det jeg synes lyder mærkeligt. Måske storebror har sagt det til hende? Hvad ved jeg?

Det var lige det jeg hæftede mig ved, for synes det lyder underligt hvor det lige kommer fra. 

Jeg håber i finder ud af det og at der ikke er noget i det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.