Væske i øret 7 Måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.696 visninger
23 svar
2 synes godt om
6. november 2016

Mortil2drenge<3

er der nogle af jeres børn der har haft væske i øret og forsvandt det af sig selv? Hvad vare fremtids udsigterne derefter var det nok med de fik dræn 1 gang eller fik de slet ikke lagt dræn ?

fik de mellemøresbetændelse ? 

Vi har virkelige nogle helvedes nætter her den sidste måneds tid og mor her er ved at være godt slidt godt op  vi skal først til kontrol med ham igen i december da ørelægen fortalte mig man så tiden an i 3 måneders tid synes lige nu ventetiden er ulidelig så vil rigtig gerne hører om jeres børns forløb med væske i øret. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Min dreng begyndte at sove forfærdeligt da han var omkring 8 måneder gammel.. 

Han vågnede hele natten igennem og græd og var umulig. 

Da han var 10 måneder kom den første mellemørebetændelse, og dem har han haft over 20 af efterhånden. Kan ikke huske det præcise antal mere, men han var på konstant penicilin. 

Han fik dræn da han var 13 måneder, og drænet har fungeret fint, og er endnu ikke blevet udskiftet nu hvor han er 2 år.

Efter han begyndte på zoneterapi og til kiropraktor har han ikke haft en eneste mellemørebetændelse og alt væske på begge ører er væk, så jeg er STOR fortaler for dræn og zoneterapi og kiropraktor.

Jeg har desværre ikke hørt om nogen børn hvor væsken forsvandt uden dræn.

Anmeld Citér

6. november 2016

Sujan

Molly90 skriver:

er der nogle af jeres børn der har haft væske i øret og forsvandt det af sig selv? Hvad vare fremtids udsigterne derefter var det nok med de fik dræn 1 gang eller fik de slet ikke lagt dræn ?

fik de mellemøresbetændelse ? 

Vi har virkelige nogle helvedes nætter her den sidste måneds tid og mor her er ved at være godt slidt godt op  vi skal først til kontrol med ham igen i december da ørelægen fortalte mig man så tiden an i 3 måneders tid synes lige nu ventetiden er ulidelig så vil rigtig gerne hører om jeres børns forløb med væske i øret. 

Jeg har 2 ørebørn. Er dit barn ikke blevet behandlet for væske på ørerne? 

Her fik min den mindste dræn da hun var omkring 10 mdr. Men vi gik til ørelæge et par gange inden da og fik prikket hul på trommehinder og suget væsken ud. 

Efter dræn har vi haft perioder, hvor ørerne har driller og vi ofte har været til ørelæge og få suget væsken ud, været på øredråber samt penicillin. Frygter lidt denne årstid, da det altid er her omkring hun får mellemørebetændelse. 

Min ældste er 4 år fik dræn som 1 år. Har også været på dråber og penicillin en del gange og har fået skiftet dræn en enkelt gang. Da hun blev 3 år stoppede øreproblemerne faktisk. 

Synes det lyder mærkeligt i skal vente 3 mdr. hvis i er plaget af dårlig søvn. 

Anmeld Citér

6. november 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Min søn fik i øvrigt dræn i 14 dage efter vi var til ørelægen første gang, fordi der var så massiv væske og han havde det helt forfærdeligt. 

December er lang tid at vente, hvis den er hel gal, så hvis det forsætter, så ville jeg nok presse på for en tidligere tid.

Anmeld Citér

7. november 2016

Mortil2drenge<3

EBK skriver:

Min søn fik i øvrigt dræn i 14 dage efter vi var til ørelægen første gang, fordi der var så massiv væske og han havde det helt forfærdeligt. 

December er lang tid at vente, hvis den er hel gal, så hvis det forsætter, så ville jeg nok presse på for en tidligere tid.

Ja det er rigtig lang tid men ørelægen forklaret mig at det fordi det tit forsvinder efter 3 måneder og man helst venter med ligge børn i narkose til de er 8 måneder. Men han vågner hver eneste nat af det og er umulig at få til at sove igen  han er os ved at få to tænder så ved ik om de måske kan drille en del... 

Anmeld Citér

7. november 2016

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Min datter fik lagt dræn lige inden hendes 1 års fødselsdag. Hun havde gentagende mellemørebetændelse og kunne så og sige ikke høre. Vi fik en tid ugen efter første undersøgelse. Mellemørebetændelserne forsætte og vi begyndte hos en zoneterapeut. Det sammen med årstiden, jern dråber og ekstra d vitamin fik bugt med det. Hen over sommeren faldt det ene dræn ud, efter kun 4 mdr. Vi fik sat titanium's dræn i, i stedet. De skulle ikke falde ud men skal så til gengæld opereres ud når hun bliver lidt større.

jeg ville helt klart give ørelægen et kald og sige at i er Max presset. God bedring med den lille  

Anmeld Citér

7. november 2016

Mortil2drenge<3

jjuhl skriver:

Min datter fik lagt dræn lige inden hendes 1 års fødselsdag. Hun havde gentagende mellemørebetændelse og kunne så og sige ikke høre. Vi fik en tid ugen efter første undersøgelse. Mellemørebetændelserne forsætte og vi begyndte hos en zoneterapeut. Det sammen med årstiden, jern dråber og ekstra d vitamin fik bugt med det. Hen over sommeren faldt det ene dræn ud, efter kun 4 mdr. Vi fik sat titanium's dræn i, i stedet. De skulle ikke falde ud men skal så til gengæld opereres ud når hun bliver lidt større.

jeg ville helt klart give ørelægen et kald og sige at i er Max presset. God bedring med den lille  

Ja jeg må prøve give ørelægen et kald til . Synes os det synd for ham hvis han går og har ondt i øret og så onde mor her har gået til babysvømning med ham hvor stor er sådan et dræb kan man se dem når de er lagt ? 

Anmeld Citér

7. november 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Molly90 skriver:

Ja jeg må prøve give ørelægen et kald til . Synes os det synd for ham hvis han går og har ondt i øret og så onde mor her har gået til babysvømning med ham hvor stor er sådan et dræb kan man se dem når de er lagt ? 

De er bitte bitte små! Du kan ikke se dem ved bare at kigge ind i øret, man skal bruge sådan en "øre lyse ting", før man kan se drænet. 

Jeg ville også ringe til ørelægen, når I er så pressede.

Anmeld Citér

7. november 2016

lilledittemor

Herhjemme startede øreproblemerne da lillesøster var 4 måneder - vi kendte dog ikke til den slags problemer og en nat sprang hendes trommehinde pga. steril MØB

Hun fik dræn på Rigshospitalet første gang da hun var 9 måneder - lægen sagde at han sjældent har set så meget væske

Hun har efterfølgende fået dræn 4 gange og sidst i februar - nu virker det dog som om at hun klarer det uden drænene. Hun er 3 år.

I kan give Panodil for at bedre smerterne.. Ellers må du presse mere på hos lægen, hvis du mener at dræn er unødvendigt.

Anmeld Citér

7. november 2016

lilledittemor

Molly90 skriver:

Et dræn er lidt mindre end en Hama perle og den kan ikke ses i øret uden instrumenter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.