Skal min kæreste fortælle det til han chef?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.007 visninger
14 svar
7 synes godt om
6. november 2016

dd2016

Hej alle sammen 

Jeg er blevet gravid igen 6+6 skal scannes i morgen min kæreste kan uden problemer tag fri i den time eller to det tager, men da jeg sidste gang havde en abort i 8 uge så er jeg lidt itvivl om jeg synes han skal fortælle det er scanning han skal til. Han arbejder fra 9 -17 så kan han jo også bare sige han skal til tandlæge. Men jeg er også lidt nervøs for at han kan blivet fyret da han har kun været der i 2 måneder, men det er selvfølgelig heller ikke ham der skal på barsel eller sygemeldt Osv. Men hvordan er reglerne for faren er han også beskyttet når jeg er gravid ? 

Hvad synes i ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2016

Rockertand

dd2016 skriver:

Hej alle sammen 

Jeg er blevet gravid igen 6+6 skal scannes i morgen min kæreste kan uden problemer tag fri i den time eller to det tager, men da jeg sidste gang havde en abort i 8 uge så er jeg lidt itvivl om jeg synes han skal fortælle det er scanning han skal til. Han arbejder fra 9 -17 så kan han jo også bare sige han skal til tandlæge. Men jeg er også lidt nervøs for at han kan blivet fyret da han har kun været der i 2 måneder, men det er selvfølgelig heller ikke ham der skal på barsel eller sygemeldt Osv. Men hvordan er reglerne for faren er han også beskyttet når jeg er gravid ? 

Hvad synes i ?

Nej, det er han ikke - og det er du sådan set heller ikke, det er sværere end en ikke-gravid, men bestemt ikke umuligt.

Anmeld Citér

6. november 2016

Morjanne76

Jeg synes hverfald ikke, at han skal lyve overfor arbejdsgiver og binde ham ind, at han skal til tandlæge. Det er dårlig stil 

Anmeld Citér

6. november 2016

dd2016

Morjanne76 skriver:

Jeg synes hverfald ikke, at han skal lyve overfor arbejdsgiver og binde ham ind, at han skal til tandlæge. Det er dårlig stil 

Okay men synes alligevel heller ikke de skal vide det så tidligt så hvad gør man så

Anmeld Citér

6. november 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
dd2016 skriver:

Okay men synes alligevel heller ikke de skal vide det så tidligt så hvad gør man så

Han kan sige, at han skal til en lægeundersøgelse med sin kæreste. Det er vel ikke helt forkert. Og du skriver, at han uden problemer kan få fri, så det burde vel ikke give det store besvær?

Noget andet: Jeg forstår ikke helt, hvorfor du frygter, han vil blive fyret. Skulle det være, fordi du er gravid eller hvad? 

Anmeld Citér

6. november 2016

Morjanne76

Mor og meget mere skriver:

Han kan sige, at han skal til en lægeundersøgelse med sin kæreste. Det er vel ikke helt forkert. Og du skriver, at han uden problemer kan få fri, så det burde vel ikke give det store besvær?

Noget andet: Jeg forstår ikke helt, hvorfor du frygter, han vil blive fyret. Skulle det være, fordi du er gravid eller hvad? 

Det tænker jeg også er en bedre løsning. Men kan han bare sådan undværes 1-2 timer af en arbejdsdag? Især når det ikke er planlagt. Vil da også lige ønske tillykke med graviditet

Anmeld Citér

7. november 2016

dd2016

vi valgte alligevel at han skulle fortælle sandheden�� kan nu heller ikke lide at lyve 

Anmeld Citér

7. november 2016

SofiaMik

Jeg synes nu godt, at man kan lyve/pynte på sandheden i denne situation. Man kan jo gå til bekendelse senere. Jeg har da bestemt også stukket en løgn eller to under mine graviditeter af forskellige årsager, men da altid bekendt det senere.

Anmeld Citér

9. november 2016

dd2016

Nå nu blev min kæreste fyret i dag kun 2 dage efter de fik af vide jeg var gravid.

Anmeld Citér

9. november 2016

MetteT

dd2016 skriver:

Nå nu blev min kæreste fyret i dag kun 2 dage efter de fik af vide jeg var gravid.

Hva var begrundelsen.. For tror simpelthen ikke det kan være pga at du er gravid.. Det gir i hvert fald ingen mening.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.