Er det fair?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

857 visninger
11 svar
26 synes godt om
3. november 2016

Anonym trådstarter

Jeg skulle med toget på arbejde hertil morgen . 

Der bliver kaldt i højttaler at man ikke ved hvornår og om toget kommer til at køre . 

jeg tager derfor en hurtig beslutning om at prøve lykken med bussen og S-toget for at komme frem hurtigst muligt . 

Jeg ender med at komme 1 time for sent , har en mail fra DSB med besked om at toget ikke kører og hvorfor . 

Nu skal jeg arbejde 1 time ekstra i morgen . .

jeg kan ikke gøre noget når toget ikke kører . ..

Jeg kan forstå det hvis jeg selv var skyld i det så havde jeg også bare blevet  dag . ..

Er jeg urimelig at forvente forståelse for situationen ??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2016

sost

Det kommer jo an på din overenskomst. Men normalt ville man jo blive trukket i løn, da du ikke arbejder i den time. Ved at du så arbejder en time ekstra i morgen slipper du jo for at blive trukket i løn, så jeg synes faktisk at det er meget fair. 

Anmeld Citér

3. november 2016

LilleAsMor

Ja det er fair. Det er ikke arbejdspladsens problem at du ikke bor tæt på. Det samme gælder ved uheld på motorvej og snestorm eller lignende. Bare ærgerligt. 

Anmeld Citér

3. november 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Ja, det er vel fair nok at du enten bliver trukket en time i løn eller arbejder den time ind på en måde. Sådan tror jeg at det er på de fleste arbejdspladser og det er jo i bund og grund heller ikke arbejdspladsens skyld at DSB har problemer. 

Anmeld Citér

3. november 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Der bliver kaldt i højttaler at man ikke ved hvornår og om toget kommer til at køre . 

jeg tager derfor en hurtig beslutning om at prøve lykken med bussen og S-toget for at komme frem hurtigst muligt . 

Jeg ender med at komme 1 time for sent , har en mail fra DSB med besked om at toget ikke kører og hvorfor . 

Jeg kan forstå det hvis jeg selv var skyld i det så havde jeg også bare blevet  dag . ..

Muligvis fair, men medmindre du har for vane at komme for sent, så synes jeg det er lidt småligt af arb.giver.

Anmeld Citér

3. november 2016

Rauw

Ja altså sådan er det også på mit arbejde. Det er da pisse surt men hvorfor skal din arbejdsgiver betale for at DSB fucker op? 

Anmeld Citér

3. november 2016

Skouboe

Jeg har flextid, så havde det været mig, havde jeg også været nødt til at arbejde den ekstra time en anden dag.

Anmeld Citér

3. november 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Øh ja, det er da ikke din arbejdsgiver, der skal betale for dig, det er da dit problem. Jeg er sikker på, at det ikke er med vilje, men det lyder lidt som en forkælet holdning.

Anmeld Citér

3. november 2016

Mamman

Profilbillede for Mamman

Ja selvfølgelig er det fair. Sådan tror jeg det er på de fleste arbejdspladser.....

Anmeld Citér

3. november 2016

AnoMom

Ja det er helt fair. Det er ikke din arbejdsplads skyld at du ikke tager et tidligere tog og på den måde tager forskud på den slags problemer i trafikken. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.