Jeres ynglings storby, og hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2016

modesty

StineW79 skriver:

Ja overskriften siger vist sig selv, men hvilken storby er jeres ynglings storby og hvorfor? Vh stine

Bangkok.  Hvis man bliver i backpacker-kvartererne er den kedelig, men hvis man tager sig tid til at udforske byen er den et helt fantastisk sammensurium af forskellige kulturer og indtryk. Asiens New York kalder jeg den, fordi der er så mange immigranter, og kvarterer for de indiske, kinesiske, japanske og mellemøstlige kulturer. Jeg elsker virkelig den by. 

Indenfor Europas rammer må jeg sige Paris. Der er bare en helt speciel stemning, som jeg holder meget af.

Jeg har aldrig været i Rom, den står ret højt på listen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2016

ErDuHerIkkeSnart

Berlin, Berlin, altid Berlin.

Musikken, kunsten, historien, politikken, mangfoldigheden, nattelivet, arkitekturen, stemningen...

Langt væk fra centrum og ud i de små kvarterer. Jeg har boet der, studeret der og kommer der allerhelst 2-3 gange om året. Jeg bliver aldrig færdig med den by og drømmer ofte om at flytte tilbage 

Anmeld Citér

3. november 2016

ninibadini

Paris

Har været der utallige gange. Er vild med hvor smuk og elegant byen er. Flotte bygninger og store boulevarder. Der er så meget at se. Selv om jeg har været der nok 10 gange, er der stadig masser af store ting, jeg ikke har set endnu. Så har de bare så lækker mad, og der er et utal af shoppemuligheder. Så kan jeg godt lide, at der er styr på tingene, fx en ufattelig velfungerende metro. Jeg er nok lidt frankofil

Anmeld Citér

3. november 2016

Janey

Profilbillede for Janey

Uden tvivl New York City. En by jeg helst tager til mindst en gang om året (og flyttede dertil, hvis der ikke lige var noget med 2 børn, besvær med at få visa og lige skulle finde nyt arbejde til os begge der &nbsp. Der er masser af kultur og shopping, mange forskellige kvarterer og kulturer. Selvfølgelig er der ikke kun positive ting, og deres omgang med butikker og restauranters skrald, der bare smides i store dynger ude ved vejen til det samles op er en irritation for mig, men der er jo ikke plads til store industriskraldespande på gaden.

London var min absolutte yndlingsby, indtil jeg mødte NYC og har nok været der mindst 50 gange efterhånden (nogle gange dog kun en halv dag på gennemrejse )

I Europa er jeg også meget glad for Rom, Barcelona og Berlin. I USA er favoritterne ud over NYC San Fransisco og Chicago. Jeg mangler stadig at udforske Asien, men her står bl.a. Bangkok på ønskesedlen. Jeg har haft nogle få dage i Tokyo og Hong Kong i forbindelse med arbejde og har også positivt indtryk af dem, men har ikke nået at udforske dem så meget.

Anmeld Citér

3. november 2016

Tranebaer

Chicago og Paris

De er fantastiske på hver sin måde og jeg vender tilbage gang på gang.

Anmeld Citér

3. november 2016

FrøMor

PRAG  

Jeg har været i Prag 5 gange og det er simpelthen den smukkeste by. Utrolig meget at se og opleve, billigt mad og transport. Nemt at komme rundt over det hele, enten på gåben eller med tram som kører hele tiden. Meget venlige og hjælpsomme mennesker, smukke ældre bygninger, og meget meget mere. 

Der er noget at lave hvor som helst man er der, der er gade musik, hygge og altid gang i byen. De har noget fantastisk mad og endnu bedre desserter. Man kan vælge at være i områder med mange mennesker eller tage lidt rundt og finde et af de mere rolige kvarterer, der er utallige muligheder. 

Selv efter at have været der 5 gange har jeg stadig meget jeg gerne vil se som jeg ikke har fået nået de gange jeg har været der.  Prag har både en fantastisk by, men også en utrolig smuk natur hvis man giver sig tid til at se det 

Anmeld Citér

3. november 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79
ErDuHerIkkeSnart skriver:

Berlin, Berlin, altid Berlin.

Musikken, kunsten, historien, politikken, mangfoldigheden, nattelivet, arkitekturen, stemningen...

Langt væk fra centrum og ud i de små kvarterer. Jeg har boet der, studeret der og kommer der allerhelst 2-3 gange om året. Jeg bliver aldrig færdig med den by og drømmer ofte om at flytte tilbage 

Det er sådan jeg har det med London! Ka simpelhen ik få nok af den by!

Jeg var i Berlin sidste år, med en veninde. Vi var rundt på stort set alle de julemarkeder vi ku nå på 3 dage.

Hun har spurt om ik jeg vil med igen i år, i uge 47, da hun har lejet en billig lejlighed, gennem kommunen ( fordel ved at være offentlig ansat��) Så satser på jeg ka få det til at hænge sammen med familien, så jeg ka komme med igen��

Helt klart også en fed by!! Vh stine

Anmeld Citér

3. november 2016

StineW79

ninibadini skriver:

Paris

Har været der utallige gange. Er vild med hvor smuk og elegant byen er. Flotte bygninger og store boulevarder. Der er så meget at se. Selv om jeg har været der nok 10 gange, er der stadig masser af store ting, jeg ikke har set endnu. Så har de bare så lækker mad, og der er et utal af shoppemuligheder. Så kan jeg godt lide, at der er styr på tingene, fx en ufattelig velfungerende metro. Jeg er nok lidt frankofil

Paris drømmer jeg også om, at besøge!!

Har snakket med et par veninder om at vi ska til new York og Paris, indenfor de nærmest år.

Forie år, var vi i London, og der snakkede vi om at så ku vi jo bare lige hoppe på toget og tage til Paris vh stine

Anmeld Citér

3. november 2016

StineW79

Janey skriver:

Uden tvivl New York City. En by jeg helst tager til mindst en gang om året (og flyttede dertil, hvis der ikke lige var noget med 2 børn, besvær med at få visa og lige skulle finde nyt arbejde til os begge der &nbsp. Der er masser af kultur og shopping, mange forskellige kvarterer og kulturer. Selvfølgelig er der ikke kun positive ting, og deres omgang med butikker og restauranters skrald, der bare smides i store dynger ude ved vejen til det samles op er en irritation for mig, men der er jo ikke plads til store industriskraldespande på gaden.

London var min absolutte yndlingsby, indtil jeg mødte NYC og har nok været der mindst 50 gange efterhånden (nogle gange dog kun en halv dag på gennemrejse )

I Europa er jeg også meget glad for Rom, Barcelona og Berlin. I USA er favoritterne ud over NYC San Fransisco og Chicago. Jeg mangler stadig at udforske Asien, men her står bl.a. Bangkok på ønskesedlen. Jeg har haft nogle få dage i Tokyo og Hong Kong i forbindelse med arbejde og har også positivt indtryk af dem, men har ikke nået at udforske dem så meget.

Uha gad godt jeg fik rejst så vidt omkring!!!

Jeg var i Berlin, første gang sidste år, og det er bestemt ik sidste gang!

London ELSKER jeg bare!

Barcalone er virkelig også bare en fed by, men syntes de har nogle ulogiske lukke dage, som er kommet bag på hver gang vh stine

Anmeld Citér

3. november 2016

StineW79

Tranebaer skriver:

Chicago og Paris

De er fantastiske på hver sin måde og jeg vender tilbage gang på gang.

Chicago har jeg faktisk ik hørt så meget om, men det ku være værd at undersøge og overveje!

Drømme om at komme til Paris!! Vh stine

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.