Arbejdsmiljø repræsentant

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

482 visninger
14 svar
8 synes godt om
2. november 2016

Anonym trådstarter

Hej��

Jeg sidder i en stilling som koordinator, jeg har ikke ledelsesansvar men det er enen gråzone da jeg alligevel af og til tager styring på forskellige ting og sager...mit arbejde består af kontortid samt drift.

Min leder opfordrede mig i dag til at stille op som arb.miljø rep. (Dette selvom hun udemærket ved at hun ikke må blande sig i hvem det opstiller eller ikke gør).

Jeg synes det er rigtig spændende og vil personligt gerne men jeg frygter at jeg kommer i klemme som MEDARBEJDERNES repræsentant, da jeg jo har et fortroligt forhold til vores leder qua min stilling, samt det faktum at jeg jo ikke er en medarbejder som de 90 %andre på arbejdspladsen...

Hvad tænker I?Hvordan ser det ud på jeres arbejdsplads med den funktion?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2016

jmpk

Som du selv skriver, så skal man være på medarbejdersiden når man er repræsentant. Jeg ville vende den om og spørge, hvis du nu var almindelig medarbejder og en i din stilling var repræsentant - ville du så føle at du kunne komme til personen med problemstillinger i forhold til arbejdsmiljø? Hvad nu hvis det drejede sig om den leder du er tæt på, ville du så henvende dig til repræsentanten om denne?

Anmeld Citér

2. november 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
jmpk skriver:

Som du selv skriver, så skal man være på medarbejdersiden når man er repræsentant. Jeg ville vende den om og spørge, hvis du nu var almindelig medarbejder og en i din stilling var repræsentant - ville du så føle at du kunne komme til personen med problemstillinger i forhold til arbejdsmiljø? Hvad nu hvis det drejede sig om den leder du er tæt på, ville du så henvende dig til repræsentanten om denne?

Jeg tænker netop fordi du har det forhold til din leder ville jeg ikke være sikker på jeg ville have lyst til at komme til dig, for er det ikke sådan at en tillidsrepræsentant har tavshedspligt, men ikke arbejdsmiljø rep.? 

Anmeld Citér

2. november 2016

alenemor42

Der er nok en grund til din leder opfordrer dig til at stille op... som sagt skal en leder slet ikke blande sig i dette. 

Pænt ulækkert og temmeligt udspekuleret er min mening .. ikke din skyld selvfølgelig 

Anmeld Citér

3. november 2016

Troldemommi

En ansat ville da aldrig komme med sine problemer om arbejdsmiljø til dig, du er jo tæt på chefen, syntes overhovedet ikke din chef burde sige sådan noget, kan du ikke selv se hvilken situation du sætter de andre ansatte i? 

Jeg undrer mig hvis du ikke kan se det...

Anmeld Citér

3. november 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Troldemommi skriver:

En ansat ville da aldrig komme med sine problemer om arbejdsmiljø til dig, du er jo tæt på chefen, syntes overhovedet ikke din chef burde sige sådan noget, kan du ikke selv se hvilken situation du sætter de andre ansatte i? 

Jeg undrer mig hvis du ikke kan se det...

Det er jo netop pga. hendes tvivl og betænkeligheder, hun skriver og spørger til vores holdning. Hvis hun slet ikke kunne se problematikken, ville hun ikke spørge. 

Anmeld Citér

3. november 2016

Troldemommi

Mor og meget mere skriver:

Det er jo netop pga. hendes tvivl og betænkeligheder, hun skriver og spørger til vores holdning. Hvis hun slet ikke kunne se problematikken, ville hun ikke spørge. 

Fair nok 

Håber godt nok hun siger nej tak 

Anmeld Citér

3. november 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg er selv AMR samt TR-suppleant, og selv uden at have en særlig kontakt til vores ledere eller specielle arbejdsvilkår som dine, så synes jeg faktisk, det kan være en svær balancegang i visse situationer. Jeg ville ikke sætte mig selv i den situation, du kan komme til at stå i - det kan komme til at "slide" på dig med sladder og mistillid til, om du er ledelsens eller medarbejdernes "mand", og det er heller ikke fair over for dine kolleger. I gode tider uden konflikter kan det såmænd nok gå, men hvis der bliver problemer, kan du komme i klemme. 

Egentlig synes jeg, din leder burde få at vide, at det er en upassende opfordring. Omvendt forstår jeg måske godt, det kan være svært at sige til hende - men så tænk på, hvor svært det ville være for dig at tage hul på endnu mere konfliktfyldte emner! 

Anmeld Citér

3. november 2016

Anonym trådstarter

jmpk skriver:

Tak for dit input!

Det er præcis sådan  jeg også selv tænker! Jeg ved dog at mine personlige kompetencer rækker til at besidde posten og jeg vil virkelig gerne prøve at være repræsentant! MEN medarbejderne vil jo ilke kunne have den fornødne tillid til mig, hvilket opgaven kræver...

Anmeld Citér

3. november 2016

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg tænker netop fordi du har det forhold til din leder ville jeg ikke være sikker på jeg ville have lyst til at komme til dig, for er det ikke sådan at en tillidsrepræsentant har tavshedspligt, men ikke arbejdsmiljø rep.? 

Tak for dit input!

Jo, jeg ville ikke skulle have tavshedspligt ift min leder....det kan meget hurtigt blive problematisk!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.