Udregning af termin??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

468 visninger
11 svar
1 synes godt om
2. november 2016

thildee

Wuuuuhhhuuu.... 

Jeg har i dag testet positivt - efter 10 måneders kamp med meget uregelmæssige cyklusser, og det er bare F A N T A S T I S K!  

Situationen er den at jeg bare ikke ved, hvornår jeg har haft ægløsning, og da mine cyklusser svinger meget ved jeg heller ikke, hvornår menstruationen kunne forventes at dukke op.. 

Jeg er på dag 37 nu, dvs. min sidste menstruation startede d. 27/9 - men hvad søren skal jeg regne efter når jeg skal (forsøge) at udregne termin?  

Håber der er nogle der kan hjælpe 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvis du tager udgangspunkt i en cyklus på 35 dage, så er du 4+1 i dag, med termin d. 11.7.17. 

Det er jo bare sådan ca. Din termin bliver jo alligevel først fastsat til NF. 

Stort tillykke!

Anmeld Citér

2. november 2016

thildee

EBK skriver:

Hvis du tager udgangspunkt i en cyklus på 35 dage, så er du 4+1 i dag, med termin d. 11.7.17. 

Det er jo bare sådan ca. Din termin bliver jo alligevel først fastsat til NF. 

Stort tillykke!

Du har ret  Jeg er bare så glad og overrasket. 

Må vente lidt i spænding.. Men om det bliver d. 11.7 eller 04.7 - det betyder jo ærligtalt ikke det store  

Og mange tak!!  

Anmeld Citér

2. november 2016

Maalene

Synes din test er meget tydelig positiv, så tænker ikke det er usandsynligt at du et 5+1, som du ville være med en cyklus på 28 dage  

Når du ringer til lægen, kan du fortælle din cyklus er ustabil, men at du sidst havde mens den 27/9 og så kunne jeg forestille mig lægen fastsatte din termin til 4/7 i første omgang 

Og stort tillykke med den lille spire 

Anmeld Citér

2. november 2016

Miti's mama

Jeg bruger sådan noget som den her:  http://www.terminsberegner.dk/ , og begge gange har det været samme dag jeg har fået hos lægen Men jo, det er jo altid sådan cirka.

Anmeld Citér

2. november 2016

thildee

Maalene skriver:

Synes din test er meget tydelig positiv, så tænker ikke det er usandsynligt at du et 5+1, som du ville være med en cyklus på 28 dage  

Når du ringer til lægen, kan du fortælle din cyklus er ustabil, men at du sidst havde mens den 27/9 og så kunne jeg forestille mig lægen fastsatte din termin til 4/7 i første omgang 

Og stort tillykke med den lille spire 

Tak for dit svar 

Syntes også selv den er meget tydligt positiv - så det er også derfor jeg er lidt spændt på hvor langt jeg er henne  

Men tror også de siger d. 4/7, for før jeg startede på p-piller, husker jeg mine cyklusser som værende "normal" altså omkring 28-30 stykker - men sådan noget kan vel også ændre sig. 

Lige nu er jeg bare overlykkelig, og håber at den lille bobbel bliver i maven, og vokser sig stor og stærk  

Anmeld Citér

2. november 2016

thildee

Miti's mama skriver:

Jeg bruger sådan noget som den her:  http://www.terminsberegner.dk/ , og begge gange har det været samme dag jeg har fået hos lægen Men jo, det er jo altid sådan cirka.

Har prøvet at bruge den, det er bare lidt svært når jeg ikke ved hvor lange min cyklus er .. De sidste par måneder har den virkelig svinget - sidst var den oppe på 54  

Anmeld Citér

2. november 2016

Miti's mama

thildee skriver:

Har prøvet at bruge den, det er bare lidt svært når jeg ikke ved hvor lange min cyklus er .. De sidste par måneder har den virkelig svinget - sidst var den oppe på 54  

Ja det er godt nok en voldsom svingning... Bare tag den sådan cirka indtil videre. Så kan lægen (eller i hvert fald en scanning) give et bedre bud når du er lidt længere henne.

Og tillykke 

Anmeld Citér

2. november 2016

Maalene

thildee skriver:

Tak for dit svar 

Syntes også selv den er meget tydligt positiv - så det er også derfor jeg er lidt spændt på hvor langt jeg er henne  

Men tror også de siger d. 4/7, for før jeg startede på p-piller, husker jeg mine cyklusser som værende "normal" altså omkring 28-30 stykker - men sådan noget kan vel også ændre sig. 

Lige nu er jeg bare overlykkelig, og håber at den lille bobbel bliver i maven, og vokser sig stor og stærk  

Jahh, tror jeg også de kan, men da jeg var 4+1, så min test sådan her ud - og blev rykket 2 dage frem til NF, så jeg i princippet var 4+3 der - og den er ikke i nærheden af din 

Det håber jeg også for dig - det er så kæmpe stort  Alt held og lykke herfra 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

2. november 2016

thildee

Miti's mama skriver:

Ja det er godt nok en voldsom svingning... Bare tag den sådan cirka indtil videre. Så kan lægen (eller i hvert fald en scanning) give et bedre bud når du er lidt længere henne.

Og tillykke 

Ja, det har virkelig været op af bakke med de cyklusser der...
Men vupti - efter vi havde været til lægen og fået tjekket fertiliteten, så slappede vi åbenbart mere af, og så var der to flotte streger

Mange tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.