Har min søn krænket en pige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2016

Mullesmith

Anonym skriver:

Det er et godt spørgsmål. fik et opkald fra sfo eller der var indtalt en besked på svaren kl. 16.30 om eftermiddagen. 

Dagen efter snakkede vi med Sfo og De fortæller at "pigen" har sagt til sine forældre at vores dreng og nogle andre have sagt hun skulle tage bukserne af. Og at hun ikke ville lege med dem mere. 

Vi har snakket stille og roligt med vores søn og han bliver ved at holde fast på at han ikke var med. Han kendte godt til stedet men at han ikke viar gået med derned. Vi kan ikke finde ud af hvad der er sandt/falsk. 

Hvad ville I gøre? Har det ikke godt med hvis min søn har stået og været frontløber og jeg har det ikke godt med at jeg ik ved hvem det evt er gået ud over. For har jo ikke mulighed for at snakke med forældrene eller lign. Når jeg går på skolen nu føler jeg alle kigger på mig/os. Jeg ved godt det er en følelse men det er bare ikke rart.

og NEJ det lyder bestemt ikke til at han har krænket en pige. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2016

modesty

Det er et godt spørgsmål. fik et opkald fra sfo eller der var indtalt en besked på svaren kl. 16.30 om eftermiddagen. 

Dagen efter snakkede vi med Sfo og De fortæller at "pigen" har sagt til sine forældre at vores dreng og nogle andre have sagt hun skulle tage bukserne af. Og at hun ikke ville lege med dem mere. 

Vi har snakket stille og roligt med vores søn og han bliver ved at holde fast på at han ikke var med. Han kendte godt til stedet men at han ikke viar gået med derned. Vi kan ikke finde ud af hvad der er sandt/falsk. 

Hvad ville I gøre? Har det ikke godt med hvis min søn har stået og været frontløber og jeg har det ikke godt med at jeg ik ved hvem det evt er gået ud over. For har jo ikke mulighed for at snakke med forældrene eller lign. Når jeg går på skolen nu føler jeg alle kigger på mig/os. Jeg ved godt det er en følelse men det er bare ikke rart.

De har spurgt hende om hun ville tage bukserne af, hun har sagt nej, og så er det dét?

Undskyld, men jeg kan ikke se hvorfor det her overhovedet skal gøres til en sag fra SFO'ens/pigens forældres side.

Det er da helt normal adfærd for børn på den alder, og hvis de har respekteret hendes grænser er det da bare rart at få bekræftet at de ved hvad der er acceptabel adfærd og hvad der ikke er.

Anmeld Citér

2. november 2016

Ena

Anonym skriver:

Der skulle ikke være sket mere. Andet at min søn angivelige skulle have været anfører og sagt at hun skulle tage bukserne af nu så De kunne se hendes Tissekone. Vi har fået af vide der intet er sket men vi skulle have viden om episoden hvilket jo er fint nok. Men jeg må indrømme jeg har lidt svært ved måden det er tacklet å. Bliver ringet op med en "underligt" telefonbesked om at jeg så skal kontakte dem. 

Min søn er 6 år gammel og tror det har været med hans jævnaldrene  (hvor mange ved jeg ikke) Det er sket i sfo tiden her i sommer. 

Så synes jeg, som flere også skriver, at det er almindelig, uskyldig leg, hvor pigen har sagt fra, og drengene har accepteret og respekteret hende. Det lyder i mine ører sundt og ikke som noget, der skal gøres en sag ud af.

En idé kunne være, at du anerkendte din søn for netop at have accepteret og respekteret pigens "nej", og forhåbentligt er pigen blevet anerkendt for at kunne mærke, at hun blev bedt om noget, hun ikke havde lyst til og klart sagde fra. Du kan evt. fortælle sfo'en, hvordan du har håndteret informationen, og så burde den være lukket der. 

Anmeld Citér

2. november 2016

TNBC

Anonym skriver:

Nej, fordi de netop stoppede da hun sagde nej. men tror forældrene blæser det op, fordi de måske har fået et chok, der sker så meget og de vil være sikre. pigen har måske synes det var ubehageligt, være alene med en gruppe drenge. 

Du har Snakket med din søn om hvad der er rigtigt og forkert, snak med pædagogen hvis det er et problem derovre. og lær din dreng at hvis nogen siger nej, så skal man acceptere det. 

Anmeld Citér

2. november 2016

Troldemommi

Men pigen siger din søn var med, og din søn siger han ikke var, altså så er der en der ikke fortæller sandheden...

Anmeld Citér

5. november 2016

Anonym trådstarter

Troldemommi skriver:

Men pigen siger din søn var med, og din søn siger han ikke var, altså så er der en der ikke fortæller sandheden...

Ja det har du ret i men der er flere af samme navn.... Så det er svært. Men det er egentligt heller ikke det vigtigste... Det er mest hvordan sådan noget håndteres bedst

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.