Anonym skriver:
Det er et godt spørgsmål. fik et opkald fra sfo eller der var indtalt en besked på svaren kl. 16.30 om eftermiddagen.
Dagen efter snakkede vi med Sfo og De fortæller at "pigen" har sagt til sine forældre at vores dreng og nogle andre have sagt hun skulle tage bukserne af. Og at hun ikke ville lege med dem mere.
Vi har snakket stille og roligt med vores søn og han bliver ved at holde fast på at han ikke var med. Han kendte godt til stedet men at han ikke viar gået med derned. Vi kan ikke finde ud af hvad der er sandt/falsk.
Hvad ville I gøre? Har det ikke godt med hvis min søn har stået og været frontløber og jeg har det ikke godt med at jeg ik ved hvem det evt er gået ud over. For har jo ikke mulighed for at snakke med forældrene eller lign. Når jeg går på skolen nu føler jeg alle kigger på mig/os. Jeg ved godt det er en følelse men det er bare ikke rart.
Det lyder ikke rart - hverken for jer, jeres søn, pigen eller hendes forældre. Jeg tænker at hvis det var mig, ville jeg tage en alvorlig snak med min søn om det - fortælle om konsekvenserne for ham hvis det er sket, for pigen og for hendes liv - og så bare en generel snak om at mobning og lignende bare ikke er særlig sejt og at det er meget federe at være en god ven. Eventuelt fortælle ham at han skal fjerne sig selv fra sådan nogle situationer frem over..
Tænker at det er vigtigt at få ham fortalt alle de ting, samtidig med at man ikke anklager ham, men stoler på ham, men samtidig fortæller ham at sådan en opførsel/situation ikke er okay og så satse på at forskrækkelsen er nok...
Ved ikke lige om det giver mening, men håber det bedste for jer alle 
Lene
Anmeld
Citér