Skulle jeg mon købe en tidlig scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.205 visninger
21 svar
6 synes godt om
1. november 2016

Anonym trådstarter

Pyha,  lavede et indlæg den anden dag om at jeg var meget i tvivl og usikker omkring min krop og symptomer på en graviditet. 

Efter sat have været i behandling med den første er vi altså mirakuløst blevet gravide med nr 2 uden det overhovedet var planlagt. 

Jeg ringede til min læge i morges og han vil rigtig gerne lige se mig. 

Jeg har nogle meget svingende lange cyklusser pga pco.  Og min sidste mens vvar den 28 august.  Så efter den skulle jeg være en 9 uger henne. 

Lægen foretog en gynækologisk undersøgelse, og vurdere jeg ville være en 7 uger henne sådan Ca og at vi nu skulle køre det som en helt almindelig graviditet. Så jeg fik tid til blodprøver og vandrejournal torsdag i næste uge.. 

Går og bliver lidt i tvivl om jeg mon skal købe mig en scanning,  for tænker hele tiden hvor langt jeg mon er, og om jeg nu bliver sendt for tidligt/sent afsted til nf

Hvad har i andre gjort,  eller hvad ville i gøre. 

Beklager stavefejl.  Er på min skod mobil

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2016

baby_drømme

Anonym skriver:

Pyha,  lavede et indlæg den anden dag om at jeg var meget i tvivl og usikker omkring min krop og symptomer på en graviditet. 

Efter sat have været i behandling med den første er vi altså mirakuløst blevet gravide med nr 2 uden det overhovedet var planlagt. 

Jeg ringede til min læge i morges og han vil rigtig gerne lige se mig. 

Jeg har nogle meget svingende lange cyklusser pga pco.  Og min sidste mens vvar den 28 august.  Så efter den skulle jeg være en 9 uger henne. 

Lægen foretog en gynækologisk undersøgelse, og vurdere jeg ville være en 7 uger henne sådan Ca og at vi nu skulle køre det som en helt almindelig graviditet. Så jeg fik tid til blodprøver og vandrejournal torsdag i næste uge.. 

Går og bliver lidt i tvivl om jeg mon skal købe mig en scanning,  for tænker hele tiden hvor langt jeg mon er, og om jeg nu bliver sendt for tidligt/sent afsted til nf

Hvad har i andre gjort,  eller hvad ville i gøre. 

Beklager stavefejl.  Er på min skod mobil

Tillykke med graviditeten 

Jeg ville nok købe en scanning 

Anmeld Citér

2. november 2016

Anonym trådstarter

EJA skriver:

Tillykke med graviditeten 

Jeg ville nok købe en scanning 

Tusind tak for svar,, har vent og drejet hele natten og tænkt som en gal.. Tror jeg ringer tilmscanningsklinikken og høre om de kan tilbyde en hurtig tid så vi kan få lidt vished

så håber jeg bare de har en tid snart

Anmeld Citér

2. november 2016

Anonym trådstarter

Øv jeg har haft ringet til tre forskellige steder og det ene sted er de optaget og de to andre steder  er lukketi ddag så dem kan jeg først ringe til i morgen tidlig... 

Øv havde virkelig håbet jeg kunne få en snak med nogen i dag.  Kan slet ikke tænke på andet end hvor langt jeg mon er  

Anmeld Citér

2. november 2016

God-mor

Anonym skriver:

Øv jeg har haft ringet til tre forskellige steder og det ene sted er de optaget og de to andre steder  er lukketi ddag så dem kan jeg først ringe til i morgen tidlig... 

Øv havde virkelig håbet jeg kunne få en snak med nogen i dag.  Kan slet ikke tænke på andet end hvor langt jeg mon er  

Hvis der er stor usikkerhed om din termin så burde lægen henvise dig til en terminsscanning på sygehuset. 

Anmeld Citér

2. november 2016

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Hvis der er stor usikkerhed om din termin så burde lægen henvise dig til en terminsscanning på sygehuset. 

Det havde jeg virkelig også håbet i går at han gjorde.

Men dahan undersøgte sagde han sat der ville passe med en 5/6 uger.  

Da han så bagefter sidder og regner ud i forhold til min sidste blødning så siger han at jeg kunne være omkring 9 uger så han ville gætte på Ca7 uger

Det hele lød på fint i går,  men så snakkede jeg med en veninde som fortalte at det med at mærke på livmoderen kan være meget usikkert når man er overvægtig.  Og jeg er svært overvægtig.  Så kommer man jo hjem og sidder og bliver i tvivl. .. 

Anmeld Citér

2. november 2016

God-mor

Anonym skriver:

Det havde jeg virkelig også håbet i går at han gjorde.

Men dahan undersøgte sagde han sat der ville passe med en 5/6 uger.  

Da han så bagefter sidder og regner ud i forhold til min sidste blødning så siger han at jeg kunne være omkring 9 uger så han ville gætte på Ca7 uger

Det hele lød på fint i går,  men så snakkede jeg med en veninde som fortalte at det med at mærke på livmoderen kan være meget usikkert når man er overvægtig.  Og jeg er svært overvægtig.  Så kommer man jo hjem og sidder og bliver i tvivl. .. 

Jeg havde ringet til lægen igen og havde presset på for en scanning og kan ikke forstå du ikke er blevet sendt afsted til en, fordi du kan risikere at dine blodprøver til NF ikke bliver taget på det rigtige tidspunkt, og ligeledes at du måske kommer for sent til NF. Jeg fik selv en terminscanning i denne graviditet og det handlede blot om 10 dages usikkerhed om termin.

Anmeld Citér

2. november 2016

Maalene

En i min familie blev gravid på p-piller og kendte derfor ikke sin cyklus - lægen vurderede hende på det tidspunkt til at være 8 uger henne, og da hun kom til NF var hun 14+, så de kunne ikke måle nakkefolden længere (han er heldigvis sund og rask) - men jeg ville købe en scanning, for at være på den sikre side 

Anmeld Citér

2. november 2016

Anonym trådstarter

Maalene skriver:

En i min familie blev gravid på p-piller og kendte derfor ikke sin cyklus - lægen vurderede hende på det tidspunkt til at være 8 uger henne, og da hun kom til NF var hun 14+, så de kunne ikke måle nakkefolden længere (han er heldigvis sund og rask) - men jeg ville købe en scanning, for at være på den sikre side 

Ja der kan man bare se,  jeg er også så nervøs om jeg kommer for tidligt eller for sent til nf ville jo være så dumt, bare fordi man ikke ved noget.. Jeg håber at få fat i en af klinikkerne i morgen og så kunne få en tid. Har fundet et sted hvor man kan købe en pakke med både tidlig scanning og en kønsscanning (når den tid er) samlet for 800 kr.. Så jeg håber.. Går og er så frustreret og ved alt ikke hvad jeg skal forholde mig til.

Anmeld Citér

2. november 2016

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Jeg havde ringet til lægen igen og havde presset på for en scanning og kan ikke forstå du ikke er blevet sendt afsted til en, fordi du kan risikere at dine blodprøver til NF ikke bliver taget på det rigtige tidspunkt, og ligeledes at du måske kommer for sent til NF. Jeg fik selv en terminscanning i denne graviditet og det handlede blot om 10 dages usikkerhed om termin.

Ja okay , synes virkelig også selv det er sært...  Men som sagt da jeg sad ved lægen igår følte jeg bare at de var helt okay og først da jeg kom hjem gik det op for mig at jeg egentlig ikke synes det var helt okay

jeg forsøger at få fat inden scanningsklinik i morgen formiddag og hvis jeg ikke kan få en tid inden for overkommelig tid må jeg have ringet til lægen igen..

sidste gang blev der også begået en fejl i forbindelse med nf fordi at lægehuset tog blodprøven 4dage for tidligt, øv øv

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.