Diana... skriver:
Hej i skønne kvinder.
Er der nogen af jer der har kræsne børn og hvordan takler i det? Hvad gør i ang mad osv.
Jeg synes virkelig at Lucas viser meget til at bliver og faktisk allerede er et kræsent barn når det noget han ikke kan lide tager han det ud og smider det på gulvet det er bare SÅ svært at finde noget han gider spise
Og så finde vi noget men det kan han jo ikke få hverdag.
FX til morgen mad der gider han ikke spise havregrød og øllebrød så prøvet vi en bolle og det var os oki nogen dage og nu gider han heller ikke det mere nu aner jeg virkelig ikke hvad jeg skal give ham til morgen mad.
Til frokost elsker han en rugbrøds mad med leverpostej men hvis der kommer andet på gider han heller ikke spise det.
Til aftensmad får han det samme som os men det godt nok sjælden han spiser noget kun hvis det virkelig er noget han kan lide men så sider han nærmest os og hopper for en bid mere MEN jeg kan jo altså ikke lave den samme ret til ham hver aften.
Hjælp hvad gør i andre med kræsne børn.
Rigtig god weekend til jer alle
Knus Diana
Hold kæft det lyder fuldstændigt som her hos os... nøjjj.
Sådan var sønnen også da han var på alder med lucas - og til dels stadig. Mit råd er IGNORER det. Lucas har sikkert fundet ud af at han kan bringe moar en smule ud af fatningen. Børn spiser når de vokser og har behov for det.
Min ville heller ikke have havregrød - så i en periode fik han youghurt med havregryn (den med frugt - puha

). Så begyndte jeg at putte en smule sukker og en smule salt i hans grød - og nogle gange kanel ovenpå eller rosiner. Nu glider det ned igen.
Jonathan afskyr aalt med en grøn farve, men jeg tilbyder alligevel. Han ville ikke kendes ved frugt, men spiser nu æble, banan og vindruer - jeg blev bare ved og ved og ved og...
Min sp anbefalede desuden at man fjernede ungerne fra "kongepladsen"-for bordenden. I stedet skulle man placere ved siden af mor eller far. Så blev fokus flyttet og man koncentrerede sig om måltidet - ens eget

...
Klem Rikke
Anmeld