Kræsne børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2009

Mira0911

Diana... skriver:

Jamen er det ikke dit barn så kan du jo være lige glade hvad andre siger. hun er jo gammel nok til at få det samme som jer hun spiser dem vel når hun er klar.

Præcis - Og jeg ved hun blev passet et sted, hvor hun aldrig kommer hen igen, de tvang kartoffelmosen i hende... Stakkels pige...

Hader når folk skal tvinge hende til at spise det...

Når jeg prøver at give hende det, må jeg jo snyde lidt, for når jeg tager skeen ned i frugt mosen, hvad det nu eller måtte være, er munden åben, og på den måde ryger der meget lidt ned...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2009

Mira0911

Cris skriver:

Det er tradition, det betyder ikke så meget til kosten, hvis du tilbyder hende nogle andre gode ting ligesom rugbrød eller en god fuldkorns ris... Det gør ikke så meget, at hun ikke spiser kartofler. Hvis i boede i Italien, ville folk være ligeglad med det så lange hun spiste pasta. Og de ville være ked af det for dine vejne, hvis hun ikke spiste noget pasta! Der er forskellige traditioner med maden i forskellige lande. Så glemt kartofler for nu og hun skal nok spise andre gode ting

Ris spiser hun med glæde sammen med røde pølser... og så gerne en klat ketchup...

Hun spiser toastbrød, rugbrød, frugter... Så hun bliver da mæt...

Anmeld

2. oktober 2009

Cris

Dutte84 skriver:

Ris spiser hun med glæde sammen med røde pølser... og så gerne en klat ketchup...

Hun spiser toastbrød, rugbrød, frugter... Så hun bliver da mæt...

Så skal du ikke være ked af det. Hun skal nok elske kartofler på et eller andet tidspunkt... Måske, en af min mands fætter spiser ikke kartofler, dem kunne han aldrig spise, han ville kaste op!   Der heldigvis mange andre ting til at putte i maven!

Anmeld

2. oktober 2009

Vingummien

Tror det bedste du kan gøre er at huske at lade være at presse og bare blive ved at tilbyde ham de forskellige ting.

Var en der engang sagde til mig at de havde bare ladet barnet gå i seng med tom mave hvis han/hun ikke spiste det de ffik til aftensmad det vil jeg slet ikke bryde mig om.

Vi har heldigvis ikke haft det problem Emil spiser stort set alt

Anmeld

3. oktober 2009

Nanna1985

Jeg var selv mega kræsen som barn, og jeg er ALDRIG blevet tvunget til at spise noget mad, jeg ikk ville spise.. Jeg skulle smage på det og det var det..

Fia vores ældste pige er os meget små spisende.. Hun spiser næsten ALDRIG varm mad, hun spiser en smule kød engang imellem..

Hver aften inden hun skal i seng, får hun et stykke rugbrød.. Det spiser hun med velbehag, jeg vil ikk tvinge Fia til at spise maden, da hun ikk ritgtig bryder sig om varm mad..

Det skal nok komme på et tids punkt, når hun bliver ældre.. Hun bliver 3 i næste måned..

Anmeld

3. oktober 2009

Diana...

Nanna1985 skriver:

Jeg var selv mega kræsen som barn, og jeg er ALDRIG blevet tvunget til at spise noget mad, jeg ikk ville spise.. Jeg skulle smage på det og det var det..

Fia vores ældste pige er os meget små spisende.. Hun spiser næsten ALDRIG varm mad, hun spiser en smule kød engang imellem..

Hver aften inden hun skal i seng, får hun et stykke rugbrød.. Det spiser hun med velbehag, jeg vil ikk tvinge Fia til at spise maden, da hun ikk ritgtig bryder sig om varm mad..

Det skal nok komme på et tids punkt, når hun bliver ældre.. Hun bliver 3 i næste måned..

Jeg kunne dog heller ALDRIG finde på at tvinge ham til at spise noget han ikke vil det ved jeg at det er ikke den rigtige løsning, Det er mere om i andre laver andet mad til de små til aftens mad end i selv spiser og netop det med mad inden de kommer i seng osv. Det kunne være jeg skulle prøve det.

Knus 

Anmeld

3. oktober 2009

Honningblomst

Diana... skriver:

Hej i skønne kvinder.

Er der nogen af jer der har kræsne børn og hvordan takler i det? Hvad gør i ang mad osv.

Jeg synes virkelig at Lucas viser meget til at bliver og faktisk allerede er et kræsent barn når det noget han ikke kan lide tager han det ud og smider det på gulvet det er bare SÅ svært at finde noget han gider spise   Og så finde vi noget men det kan han jo ikke få hverdag.

FX til morgen mad der gider han ikke spise havregrød og øllebrød så prøvet vi en bolle og det var os oki nogen dage og nu gider han heller ikke det mere nu aner jeg virkelig ikke hvad jeg skal give ham til morgen mad. 

Til frokost elsker han en rugbrøds mad med leverpostej men hvis der kommer andet på gider han heller ikke spise det.

Til aftensmad får han det samme som os men det godt nok sjælden han spiser noget kun hvis det virkelig er noget han kan lide men så sider han nærmest os og hopper for en bid mere MEN jeg kan jo altså ikke lave den samme ret til ham hver aften.

Hjælp hvad gør i andre med kræsne børn.

Rigtig god weekend til jer alle

Knus Diana

Hæhæ...skønne børn der ved hvad de vil...
Hvad jeg gør, accepterer at det er sådan det er..tilbyder og en dag smager de og en dag spiser de noget nyt...men gør det ikke til et probæem, for det er det jo ikke, hvis ikke det gøres til et.
Knus Eva..

Anmeld

3. oktober 2009

lonemus

Begge mine børn SKAL smage på maden, kan de ikke lide det, så er det okay for mig, at de ikke spiser det.
Får vi samme ret om 2 uger, skal de igen smage på det - nogle gange kan de så godt lide det der!!

Jeg har bare den indstilling, man kan ikke sige man ikke kan lide noget, som man ikke har smagt. Sådan opdrager jeg osse mine børn. De ved det og vil osse gerne smage. Det har vi ingen problemer med.

Jeg kunne dog aldrig drømme om at tvinge dem til, at spise noget de ikke kan lide.

Lone .)

Anmeld

3. oktober 2009

JonTri

Diana... skriver:

Hej i skønne kvinder.

Er der nogen af jer der har kræsne børn og hvordan takler i det? Hvad gør i ang mad osv.

Jeg synes virkelig at Lucas viser meget til at bliver og faktisk allerede er et kræsent barn når det noget han ikke kan lide tager han det ud og smider det på gulvet det er bare SÅ svært at finde noget han gider spise   Og så finde vi noget men det kan han jo ikke få hverdag.

FX til morgen mad der gider han ikke spise havregrød og øllebrød så prøvet vi en bolle og det var os oki nogen dage og nu gider han heller ikke det mere nu aner jeg virkelig ikke hvad jeg skal give ham til morgen mad. 

Til frokost elsker han en rugbrøds mad med leverpostej men hvis der kommer andet på gider han heller ikke spise det.

Til aftensmad får han det samme som os men det godt nok sjælden han spiser noget kun hvis det virkelig er noget han kan lide men så sider han nærmest os og hopper for en bid mere MEN jeg kan jo altså ikke lave den samme ret til ham hver aften.

Hjælp hvad gør i andre med kræsne børn.

Rigtig god weekend til jer alle

Knus Diana

Hold kæft det lyder fuldstændigt som her hos os... nøjjj.
Sådan var sønnen også da han var på alder med lucas - og til dels stadig. Mit råd er IGNORER det. Lucas har sikkert fundet ud af at han kan bringe moar en smule ud af fatningen. Børn spiser når de vokser og har behov for det.

Min ville heller ikke have havregrød - så i en periode fik han youghurt med havregryn (den med frugt - puha). Så begyndte jeg at putte en smule sukker og en smule salt i hans grød - og nogle gange kanel ovenpå eller rosiner. Nu glider det ned igen.

Jonathan afskyr aalt med en grøn farve, men jeg tilbyder alligevel. Han ville ikke kendes ved frugt, men spiser nu æble, banan og vindruer - jeg blev bare ved og ved og ved og...

Min sp anbefalede desuden at man fjernede ungerne fra "kongepladsen"-for bordenden. I stedet skulle man placere ved siden af mor eller far. Så blev fokus flyttet og man koncentrerede sig om måltidet - ens eget...

Klem Rikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.