Kræsne børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2009

Mira0911

Diana... skriver:

Hej i skønne kvinder.

Er der nogen af jer der har kræsne børn og hvordan takler i det? Hvad gør i ang mad osv.

Jeg synes virkelig at Lucas viser meget til at bliver og faktisk allerede er et kræsent barn når det noget han ikke kan lide tager han det ud og smider det på gulvet det er bare SÅ svært at finde noget han gider spise   Og så finde vi noget men det kan han jo ikke få hverdag.

FX til morgen mad der gider han ikke spise havregrød og øllebrød så prøvet vi en bolle og det var os oki nogen dage og nu gider han heller ikke det mere nu aner jeg virkelig ikke hvad jeg skal give ham til morgen mad. 

Til frokost elsker han en rugbrøds mad med leverpostej men hvis der kommer andet på gider han heller ikke spise det.

Til aftensmad får han det samme som os men det godt nok sjælden han spiser noget kun hvis det virkelig er noget han kan lide men så sider han nærmest os og hopper for en bid mere MEN jeg kan jo altså ikke lave den samme ret til ham hver aften.

Hjælp hvad gør i andre med kræsne børn.

Rigtig god weekend til jer alle

Knus Diana

Ikke fordi jeg har et problem med at få Julie til at spise.. Men jeg har fået høvl over nakken, fordi jeg opgav for hurtigt...

Jeg kalder ikke det her at opgive, jeg har prøvet i 4 mdr og få Julie til at spise kartoffelmos, kartofler i stykker... Og blandet det med grønsager og kød.. Men nej hun vil ikke have det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2009

Cris

Tålmodighed... nogle gange ændre det sig efter et styk tid. Har du prøvet at blande grøden med rosiner i? Og man skal blive ved med at tilbyde forskellige ting hele tiden. Måske kan han godt lide "blød" mad? Der var en periode, hvor min søn var rigtig glad for at spise alt, hvad der var halv moset. De ændrer sig hele tiden...

Anmeld

2. oktober 2009

Mira0911

Cris skriver:

Tålmodighed... nogle gange ændre det sig efter et styk tid. Har du prøvet at blande grøden med rosiner i? Og man skal blive ved med at tilbyde forskellige ting hele tiden. Måske kan han godt lide "blød" mad? Der var en periode, hvor min søn var rigtig glad for at spise alt, hvad der var halv moset. De ændrer sig hele tiden...

Synes det er vildt jeg har prøvet i 4 mdr....

Anmeld

2. oktober 2009

Mette+Mathias

Dutte84 skriver:

Hvad med fuldstændig at droppe kartofler i 3-4 uger, og så præsentere det forfra igen? Evt. med noget "dyppelse" som du ved falder i smag, skidt så med om det er ketchup, syltetøj eller remoulade *gg*

Mathias nægtede at spise kartofler da jeg holdt op med at mose dem da han va knap 1 år, men han begyndte igen for et par mdr. siden...men han fylder så også 5 i denne måned...hehe.... men det kom lige pludselig efter at han fået kartofler hjemme hos sin bedste ven, men med smeltet smør til.

Anmeld

2. oktober 2009

Cris

Dutte84 skriver:

Ja, men hun har kun problemer med kartofler, ikke? Det må være noget i konsistensen eller smag, som hun virkeligt ikke kan tåle. Men hvis hun spiser andre ting, så er det ikke så slemt. Og jeg mener det virkeligt, at de ændrer sig hele tiden. Du kan måske glemme kartofler og give hende rugbrød eller ris og efter nogle måneder kan du prøve igen, det kunne være, at I bliver overrasket!

Anmeld

2. oktober 2009

Diana...

Cris skriver:

Ja ved godt det kan vende igen. 

Men det er mere det med at han ikke får noget mad næsten fordi han ikke gider spise over halvdelen. 

Anmeld

2. oktober 2009

Diana...

Dutte84 skriver:

Ikke fordi jeg har et problem med at få Julie til at spise.. Men jeg har fået høvl over nakken, fordi jeg opgav for hurtigt...

Jeg kalder ikke det her at opgive, jeg har prøvet i 4 mdr og få Julie til at spise kartoffelmos, kartofler i stykker... Og blandet det med grønsager og kød.. Men nej hun vil ikke have det...

Måske du skulle prøve noget andet end kartofler det jo ikke alle der kan lide kartofler min søster er først begynd at spise dem i hende voksen år. og jeg selv har aldrig lært at spise kartoffelmos ad ad.

Anmeld

2. oktober 2009

Mira0911

Jeg har i løbet af de 4 mdr holdt pauser og prøvet igen, sådan skifte vis... Men får afvide at jeg skal give hende kartofler... Folk er virkelig på nakken af mig... At det er synd hun ikke får kartofler....

Anmeld

2. oktober 2009

Diana...

Dutte84 skriver:

Jeg har i løbet af de 4 mdr holdt pauser og prøvet igen, sådan skifte vis... Men får afvide at jeg skal give hende kartofler... Folk er virkelig på nakken af mig... At det er synd hun ikke får kartofler....

Jamen er det ikke dit barn så kan du jo være lige glade hvad andre siger. hun er jo gammel nok til at få det samme som jer hun spiser dem vel når hun er klar.

Anmeld

2. oktober 2009

Cris

Dutte84 skriver:

Det er tradition, det betyder ikke så meget til kosten, hvis du tilbyder hende nogle andre gode ting ligesom rugbrød eller en god fuldkorns ris... Det gør ikke så meget, at hun ikke spiser kartofler. Hvis i boede i Italien, ville folk være ligeglad med det så lange hun spiste pasta. Og de ville være ked af det for dine vejne, hvis hun ikke spiste noget pasta! Der er forskellige traditioner med maden i forskellige lande. Så glemt kartofler for nu og hun skal nok spise andre gode ting

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.