Hvad får jeres børn og drikke??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2009

JustAnotherName

Bianca er 2 år. Hun får vand, mælk, saft, juice og icetea. Men aldrig sodavand!

Celina er 4 måneder og får kun brystmælk!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2009

JustAnotherName

Det skal så lige tilføjes, at Bianca dagligt får "movicol" (aff-middel) som skal blandes op i væske. Og "movicol" har en mild citrus-smag, så derfor passer det ikke i al slags drikkelse. Deraf fandt vi ud af, at det gik godt sammen med icetea, og når hun får det blandet op i dét, så drikker hun det som oftest ret hurtigt (det må nemlig heller ikke være opblandet for længe før indtagelse)
......Så for at hun ikke KUN får vand og mælk, og for at få hende til at tage sin aff-middel, får hun bla. også saftevand og icetea.

Anmeld

2. oktober 2009

Cris

Han er næsten 20 måneder nu, men han har altid drukket kun vand vand og vand... I vuggestue får han mælk og hjemme om aftenen får han en kop rismælk, han elsker det. Ellers vand hele tiden.

Anmeld

2. oktober 2009

Mira0911

LotteN skriver:

Bare af ren nysgerrighed, hvad giver I jeres børn og drikke i løbet af en dag (gerne skriv alder på barnet)

Julie er knap 8 mdr - Hun vil kun have vand..

Anmeld

2. oktober 2009

Misjelle

Her drikker vi stort set kun vand en gang imellem får han også lidt erstatning på kop, men det er alt efter hvad hans mad er blevet lavet på. Min søn er lidt over 7 måneder.

Anmeld

2. oktober 2009

Anja

Her varierer det meget alt afhængig af, hvad vi har i huset.

Jonas på 5 år og Elias på 2 år og 3 mdr kan lide vand, mælk, saftevand, juice og kakao. Til hverdag er det dog mest bare vand og mælk. Ingen af dem bryder sig om sodavand   - og det er jo meget fint.

Esther på næsten 1 år får vand og mælk, men har dog smagt flere af de andre drikkelser fordi drengene jo lader hende smager .

Anmeld

2. oktober 2009

Vingummien

Emil på 14 mdr får rigtig meget vand, og så får han mælk når jeg siger han skal eller han ser andre drikker det ellers gider han det ikke rigtigt.
Hvis han er syg og det er svært at få noget i ham laver jeg rød blandet saft til ham. Eller hvis ham og hans søster skal forkæles lidt til maden så får de et enkelt glad saft. Sodavand får han ikke og juice får han kun hvis vi er i byen eller på tur da det er nemt at have med

Anmeld

2. oktober 2009

LotteGabriella

LotteN skriver:

Bare af ren nysgerrighed, hvad giver I jeres børn og drikke i løbet af en dag (gerne skriv alder på barnet)

Daniella får primært vand, dog mælk til måltiderne (når hun gider at drikke det)  nogle gange får hun en brik juice, men det er kun hvis der f.eks, er fødselsdag 
hun er 14 måneder

Anmeld

3. oktober 2009

Bondepigen

LotteGabriella skriver:

Daniella får primært vand, dog mælk til måltiderne (når hun gider at drikke det)  nogle gange får hun en brik juice, men det er kun hvis der f.eks, er fødselsdag 
hun er 14 måneder

Emma er 1 år og bliver tilbudt vand løbende hele dagen. Til måltiderne får hun mælk...

Anmeld

3. oktober 2009

qp

Min søn er snart 1 år. Han får 1 flaske mme om morgenen og en inden han skal sove om aftenen. Derudover får han letmælk til frokosten i vuggestuen, vand til mellem måltid og skummet  mælk til sin aftensmad.
Men morgenflasken er snart mod vejs ende idet han jo bliver 1 år liiige om lidt. Aftensflasken vil jeg ikke tage fra ham idet "det også er vores hyggelige stund sammen" inden han skal sove,..... Istedet for mme vil jeg give ham 100 ml varm skummet mælk hvilket jo med tiden jo selvfølgelig også får en ende.

Med ønske om en fantastisk weekend til alle

qp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.