Gynækolog på Sjælland?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.952 visninger
15 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. oktober 2016

Anonym trådstarter

Hej alle

Vi er blevet henvist til "valgfri" gynækolog, da vi skal starte i behandling - nu skal vi bare vælge gynækolog.

Er der nogen, som har gode erfaringer med gynækologer (fertilitetsbehandling) på Sjælland? Gerne i Greve-området, men ikke et must!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2016

C85

Mener du gynækolog eller fertilitetsklinik? 

Anmeld Citér

2. november 2016

Anonym

Bor selv på sjælland og blev også henvist til gynækolog i forhold til fertilitetabehandling. Jeg ringede og ringede og kom aldrig igennem til den gynækolog der lå tættest på mig, jeg havde samtidig læst noget mindre positive opslag omkring netop den gynækolog.

Jeg tog chancen og ringede direkte til en fertilitetklinik (københavn området) De sagde med det samme at de godt kunne se min henvisning, og at jeg sagtens kunne komme der og være der hele forløbet. På grund af henvisningen er behandlingerne gratis, hvis man skal have medicin, oprensning af mands sæd eller donorsæd er det selv betalt. 

For mig/os var det det bedste valg og alt har været positivt. De har åbent hele året rundt og er utrolig nemme at få fat på.

Anmeld Citér

2. november 2016

Anonym trådstarter

C85 skriver:

Mener du gynækolog eller fertilitetsklinik? 

Min læge sagde gynækolog, som havde erfaring indenfor fertilitetsbehandling? Jeg er helt ny indenfor det, så jeg ved ikke rigtig hvor stor forskellen er på de to.

Anmeld Citér

2. november 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Bor selv på sjælland og blev også henvist til gynækolog i forhold til fertilitetabehandling. Jeg ringede og ringede og kom aldrig igennem til den gynækolog der lå tættest på mig, jeg havde samtidig læst noget mindre positive opslag omkring netop den gynækolog.

Jeg tog chancen og ringede direkte til en fertilitetklinik (københavn området) De sagde med det samme at de godt kunne se min henvisning, og at jeg sagtens kunne komme der og være der hele forløbet. På grund af henvisningen er behandlingerne gratis, hvis man skal have medicin, oprensning af mands sæd eller donorsæd er det selv betalt. 

For mig/os var det det bedste valg og alt har været positivt. De har åbent hele året rundt og er utrolig nemme at få fat på.

Men hvis man starter ved en gynækolog, bliver man så ikke sendt videre, hvis de ikke kan hjælpe eller det ikke lykkedes hos gynækologen?

Er helt ny indenfor det, og det er jo en helt verden for sig selv..

Anmeld Citér

2. november 2016

Putomanen

Dr Tri i Hvidovre er meget dygtig. Jeg var glad for at gå ved ham. Det går dog lidt stærkt nogle gange, så ingen hyggesludder 

Han laver både undersøgelser og inseminerer. den hedder gynækologisk klinik Hvidovre.

Anmeld Citér

2. november 2016

Anonym

Men hvis man starter ved en gynækolog, bliver man så ikke sendt videre, hvis de ikke kan hjælpe eller det ikke lykkedes hos gynækologen?

Er helt ny indenfor det, og det er jo en helt verden for sig selv..

Ja, det er en helt ny verden, sådan var det også for os.

Den gynækolog min læge foreslog os (som vi ikke kunne få fat i) var der "kun" 1 gynækolog og en receptionist som tog telefoner. Hos dem stod der at de tilbød gynækologiske undersøgelser, skanninger og inseminering. Hvis man havde brug for andet blev man sendt videre, de tog ikke engang blodprøver.

Hos en gynækolog er der desuden også lidt selv betaling ved visse ting, ligesom der er hos en fertilitetklinik.

Den fertilitetsklinikken vi er hos nu, har mange ansatte og de laver alle slags undersøgelser, selv dem vi aldrig har hørt om før.

Med mindre din gynækolog kan de ting du/I kræver bliver i højst sandsynligt sendt videre, ja. - også hvis jeres behandling ikke lykkedes og/eller der er brug for andre undersøgelser/indgreb.

Grunden til vi valgte fertilitetklinikken var for at, have det samme personale hele vejen igennem, og ikke blive sendt fra det ene sted til det andet, press og/eller stress ved infertility er ikke den bedste combo. Det var i sidste ende det vi havde det bedst med, så jeg vil råde dig/jer til at vælge det I har det bedst og er mest tryg ved.

Anmeld Citér

2. november 2016

Anonym

Anonym skriver:

Ja, det er en helt ny verden, sådan var det også for os.

Den gynækolog min læge foreslog os (som vi ikke kunne få fat i) var der "kun" 1 gynækolog og en receptionist som tog telefoner. Hos dem stod der at de tilbød gynækologiske undersøgelser, skanninger og inseminering. Hvis man havde brug for andet blev man sendt videre, de tog ikke engang blodprøver.

Hos en gynækolog er der desuden også lidt selv betaling ved visse ting, ligesom der er hos en fertilitetklinik.

Den fertilitetsklinikken vi er hos nu, har mange ansatte og de laver alle slags undersøgelser, selv dem vi aldrig har hørt om før.

Med mindre din gynækolog kan de ting du/I kræver bliver i højst sandsynligt sendt videre, ja. - også hvis jeres behandling ikke lykkedes og/eller der er brug for andre undersøgelser/indgreb.

Grunden til vi valgte fertilitetklinikken var for at, have det samme personale hele vejen igennem, og ikke blive sendt fra det ene sted til det andet, press og/eller stress ved infertility er ikke den bedste combo. Det var i sidste ende det vi havde det bedst med, så jeg vil råde dig/jer til at vælge det I har det bedst og er mest tryg ved.

Lige en hurtig ekstra ting - Min læge sagde også gynækolog med erfaring indenfor fertilitetbehandling, og da jeg var oppe hos hende igen, sagde hun at det var helt op til mig selv da fertilitetklinikken også har gynækologer.

Anmeld Citér

4. november 2016

C85

Anonym skriver:

Min læge sagde gynækolog, som havde erfaring indenfor fertilitetsbehandling? Jeg er helt ny indenfor det, så jeg ved ikke rigtig hvor stor forskellen er på de to.

Ok.  Jeg bruger Jens Stenderup ved Højbro Plads i Kbh som gynækolog (han kan helt sikkert anbefales), men er ellers kommet på Copenhagen Fertility Center ifm. fertilitetsbehandling. Jeg skulle til gynækolog, inden jeg kunne henvises til hsg scanning, så der brugte jeg ham blandt andet.

Anmeld Citér

4. november 2016

ESV

Henrik skensved i Hillerød, ved der er langt men han er turen værd

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.