Sandbjerg skriver:
Tak for alle jeres svar. Det er virkelig virkelig rart at høre om andre folks oplevelser og holdninger.
Angående maden, så er mit største problem at hun får lov til at spise slik og kage 1-2 timer inden aftensmaden og så kan hun selvfølgelig ikke spise noget mad og så bliver hun moody fordi hendes blodsukker er nede og og så vågner hun tidligt fordi hun jo er skrupsulten. En dårlig cirkel. De gange hvor hun bare får grøntsagsstænger inden maden, hvis hun er sulten, der spiser hun massevis af mad og er glad og mæt.
Jeh tror jeg skal få en længere line i forhold til det med krudt i røven og ikke kunne sidde stille på stolen under maden. Tak fordi I har åbent mine øjne på den front.
For hold nu kæft hvor skal der sluges nogle kameler når man har en bonus. Jeg synes godt nok det er svært. Det er en gave, men hold nu kæft det er også svært
Jeg synes det sværeste ved at være bonus og komme ind i livet hvor han var 3 år, var jeg ikke var vokset sammen med ham. Jeg gik fra at være mig med meninger om børn men ingen praksis til pludselig at skulle forholde mig til et lille individ på 3 år der var som 3 årige er flest og med sin egen lille personlighed.
Havde du kendt den formodentlig skønne pige fra den dag hun var født ville du kende hendes personlighed, du ville vide hvornår hun reelt var sur og hvornår du overskred hendes grænser, du ville også kende til hendes små rutiner fx med mad, du ville vide hvornår hun var træt, hvornår det var leg og hvornår det var fordi hun ville have en reaktion osv. Jeg kender mine børn ned til mindste kvadratcentimeter, jeg ved hvornår de skal have noget at spise for ikke at blive "dumme", jeg ved hvornår jeg skal stoppe en leg med døren inden den udvikler sig, jeg ved hvornår de har brug for jeg hjælper dem med at finde ro osv.
For mig lyder det som en lille pige, der skal finde sin og ikke mindst din rolle i denne nye familie, hun skal finde ud hvor far er, hvordan far er, hvad siger du, hvornår gør du????? Når I er sammen er det stadig på besøgsstadiet og puha mine unger kan også være rædselsfulde når vi er besøgene eller vi har besøgene for så har jeg ikke samme overblik, rutinerne ændrer sig osv - men de er også dybt charmerende (synes moren).
Jeg tror frem for at finde en masse fejl som du vil pointere så skal I tale om rutiner når I flytter sammen: hvordan skal måltiderne være, hvilken rytme har I der hjemme; spiser i aftensmad kl? Har i fredagsslik osv. I skal jo skabe jeres families rytme, men lige nu er du kun en gæst og skal jo så egentlig ikke begynde at opdrage og lave rytme. Så tal fremtid, tal hvordan drømmer I OL jeres familie og ikke om handskerummet og is kl 9.30 (ups mine kan også få en is kl 9.30 bare fordi det er lidt fedt at bryde reglerne)