Gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

537 visninger
13 svar
4 synes godt om
30. oktober 2016

Tascha26

Søger virkelig gode råd til hvad der er godt at spise hvis man døjer rigtig meget med mavesyreb her sidst i graviditeten. Lillebror kommer om 17 dage, men jeg kan stort set ikke ligge ned uden at der kommer grøn galde og madrester op i munden på mig :/ nogle gange efter et måltid kaster jeg simpelthen op. Jeg spiser i forvejen små portioner og ligger højt med hovedet når jeg sover. Nogle gode råd? Evt hvad der er godt at spise så jeg kan undgå de gener lidt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2016

Cassandra

Søger virkelig gode råd til hvad der er godt at spise hvis man døjer rigtig meget med mavesyreb her sidst i graviditeten. Lillebror kommer om 17 dage, men jeg kan stort set ikke ligge ned uden at der kommer grøn galde og madrester op i munden på mig :/ nogle gange efter et måltid kaster jeg simpelthen op. Jeg spiser i forvejen små portioner og ligger højt med hovedet når jeg sover. Nogle gode råd? Evt hvad der er godt at spise så jeg kan undgå de gener lidt

Hos mig hjalp et glas kold mælk altid

Anmeld Citér

30. oktober 2016

Tascha26

Cassandra skriver:

Hos mig hjalp et glas kold mælk altid

Den har jeg desværre prøvet.. og mælk får jeg sjældent her i graviditeten fordi jeg får en del medicin morgen, middag og aften og må ikke få mælk eller mælkeprodukter 3-4 timer før og efter, så ikke mange timer på et døgn jeg må drikke mælk får dog kalktilskud i form af tabletter 

Anmeld Citér

30. oktober 2016

Cassandra

Tascha25 skriver:

Den har jeg desværre prøvet.. og mælk får jeg sjældent her i graviditeten fordi jeg får en del medicin morgen, middag og aften og må ikke få mælk eller mælkeprodukter 3-4 timer før og efter, så ikke mange timer på et døgn jeg må drikke mælk får dog kalktilskud i form af tabletter 

Har du prøvet de der sugetabletter for sure opstød - kan ikke huske hvad de hedder....ellers er der mintpastiller

Anmeld Citér

30. oktober 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Alminox - det kan fås i håndkøb.

og ellers skal du undgå alt mad, der er fed/krydret samt citrus, sodavand og tomater.

Anmeld Citér

30. oktober 2016

Tascha26

Cassandra skriver:

Har du prøvet de der sugetabletter for sure opstød - kan ikke huske hvad de hedder....ellers er der mintpastiller

Nej, det har jeg ikke prøvet! Kunne være en mulighed  

Anmeld Citér

30. oktober 2016

Tascha26

PUHK skriver:

Alminox - det kan fås i håndkøb.

og ellers skal du undgå alt mad, der er fed/krydret samt citrus, sodavand og tomater.

Medicin vil jeg helst undgå da jeg får rigeligt i forvejen. 

Vil undgå de ting du nævner selvom det ikke er det jeg spiser mest af tomater må jeg skære væk  

Anmeld Citér

30. oktober 2016

Panther

Tascha25 skriver:

Medicin vil jeg helst undgå da jeg får rigeligt i forvejen. 

Vil undgå de ting du nævner selvom det ikke er det jeg spiser mest af tomater må jeg skære væk  

Det er ikke medicin - det er bare tyggetabletter..

Anmeld Citér

30. oktober 2016

Tascha26

PUHK skriver:

Det er ikke medicin - det er bare tyggetabletter..

Nå okay og de indeholder ikke noget som helst medicin? Fx strepsils indeholder jo smertestillende  

Anmeld Citér

30. oktober 2016

Panther

Tascha25 skriver:

Nå okay og de indeholder ikke noget som helst medicin? Fx strepsils indeholder jo smertestillende  

De fleste af den slags tyggetabletter er mest bare magnesium. Du kan Google dig lidt frem til de forskellige præparater (Galieve, Alminox, Balancid etc.) samt konsultere læge/jordmoder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.