HJÆLP! Vagtlæge, se tiden an eller hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville vente hvis hun er kontaktbar og ikke har været slap resten af dagen. 

Prøv med saftevand hvis hun ikke vil drikke. Min læge plejer sige at det i sygdomsperioden er okay med sukker. Hvis hun ikke vil spise noget kan du prøve med kiks men ellers gør det ikke noget så længe hun får noget at drikke. 

God bedring 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2016

Lenchick

Ms.Momo skriver:

min dejlige datter på 2½ er syg. Hun har feber, men jeg ved ikke hvor meget da vores termometer er gået i stykker. Hun er meget varm og er begyndt at være rød på kroppen. Det startede i kinderne, men har trukket ned på brystkasse og overarme. Desuden er venstre øje lettere blodsprængt (ved ikke om det er pga. sygdommen eller træthed)

Jeg har ikke fået andet i hende hele dagen end ½ bolle med smør og 1 kartoffel, drikke gider hun heller ikke rigtig længere.

Jeg ved ikke rigtig om jeg skal ringe til lægevagten, 112 eller bare lade hende være. Hvad synes I?

Billedet hvor hun ligger på sofaen er taget her til aften.

Det skal måske også lige tilføjes at hun blev genoplivet da hun var 6 uger gammel, og at hendes storebror var tæt på at forlade os da han var 1 år ifm. feberkramper. Jeg kan derfor nogle gange godt være pylret om dem.

Hvor mange våde bleer skiftede du i dag? 

Det er bekymrende, at hun ikke drikker og små børn bliver hurtigt dehydreret. 

Jeg er sygeplejerske, men lige med så slapt et barn ville jeg ikke vente med at kontakte lægevagten

Anmeld Citér

27. oktober 2016

alenemor42

Jeg ville vente til imorgen, det er helt normalt de bliver slappe i koderne med feber osv. Det er først hvis de er ukontaktbare man skal reagere.

Feberen er jo et tegn på at hendes immun forsvar virker den viser jo kroppen bekæmper bakterie/virus. Det er unødvendigt at være bange for feber. Sørg for væske gerne saft. Mad er ikke vigtigt og ring til lægen imorgen 

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Guldlok88

Følg din mavefornemmelse. . 

Min søn har lige haft en uge hvor han de første par dage havde 39,5 i feber, ondt i halsen, hoste og snot. Han var helt flad, sov næsten hele tiden, var lige lidt vågen også sov han igen... Kunne lige få en bid mad i ham... Han spiste en lille yoghurt på en hel dag... I dag er der hoste og snot tilbage, og han spiser halvdelen af det han normalt gør... Der er meget i luften pt... Og med de røde øjne, er normalt når de er sløje, det havde min basse også...

Anmeld Citér

28. oktober 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

jeg ringede til lægen. Hun sagde at når jeg nu ikke kunne tage hendes temperatur (som gik op og ned) og der er historik med feberkramper og vuggedød, så ville de gerne se hende så hurtigt som muligt - uden at jeg behøvede at blive hentet med ambulance.

Jeg fik nabokonen til at køre os, og vi var der så 22-22:15. Hun fik taget sin temperatur - 38.9°C - og så fik vi ellers lov til at sidde i venteværelset. Da den blev 23:45 var der stadig ikke kommet nogen læge - til trods for at der ikke var andre i venteværelset, eller ambulancer - og da vi havde fået lokket to glas vand i hende, og at hun havde kastet op, så blev vi enige med sygeplejersken om at vi bare skulle køre hjem igen, og at jeg så bare må komme hvis det bliver værre.

Hun ligger nu i vores dobbeltseng kun iført ble og et tyndt tæppe (kun fordi hun ikke vil sove uden noget over sig)

Anmeld Citér

28. oktober 2016

tarkoflen

Ms.Momo skriver:

jeg ringede til lægen. Hun sagde at når jeg nu ikke kunne tage hendes temperatur (som gik op og ned) og der er historik med feberkramper og vuggedød, så ville de gerne se hende så hurtigt som muligt - uden at jeg behøvede at blive hentet med ambulance.

Jeg fik nabokonen til at køre os, og vi var der så 22-22:15. Hun fik taget sin temperatur - 38.9°C - og så fik vi ellers lov til at sidde i venteværelset. Da den blev 23:45 var der stadig ikke kommet nogen læge - til trods for at der ikke var andre i venteværelset, eller ambulancer - og da vi havde fået lokket to glas vand i hende, og at hun havde kastet op, så blev vi enige med sygeplejersken om at vi bare skulle køre hjem igen, og at jeg så bare må komme hvis det bliver værre.

Hun ligger nu i vores dobbeltseng kun iført ble og et tyndt tæppe (kun fordi hun ikke vil sove uden noget over sig)

Godt l kom ind og lige fik ro i maven. Jeg håber hun har det bedre i dag, rigtig god bedring med hende

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.