HJÆLP! Vagtlæge, se tiden an eller hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.673 visninger
15 svar
6 synes godt om
27. oktober 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

min dejlige datter på 2½ er syg. Hun har feber, men jeg ved ikke hvor meget da vores termometer er gået i stykker. Hun er meget varm og er begyndt at være rød på kroppen. Det startede i kinderne, men har trukket ned på brystkasse og overarme. Desuden er venstre øje lettere blodsprængt (ved ikke om det er pga. sygdommen eller træthed)

Jeg har ikke fået andet i hende hele dagen end ½ bolle med smør og 1 kartoffel, drikke gider hun heller ikke rigtig længere.

Jeg ved ikke rigtig om jeg skal ringe til lægevagten, 112 eller bare lade hende være. Hvad synes I?

Billedet hvor hun ligger på sofaen er taget her til aften.

Det skal måske også lige tilføjes at hun blev genoplivet da hun var 6 uger gammel, og at hendes storebror var tæt på at forlade os da han var 1 år ifm. feberkramper. Jeg kan derfor nogle gange godt være pylret om dem.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2016

God-mor

Ring til vagtlægen ASAP 

Anmeld Citér

27. oktober 2016

tarkoflen

Ms.Momo skriver:

min dejlige datter på 2½ er syg. Hun har feber, men jeg ved ikke hvor meget da vores termometer er gået i stykker. Hun er meget varm og er begyndt at være rød på kroppen. Det startede i kinderne, men har trukket ned på brystkasse og overarme. Desuden er venstre øje lettere blodsprængt (ved ikke om det er pga. sygdommen eller træthed)

Jeg har ikke fået andet i hende hele dagen end ½ bolle med smør og 1 kartoffel, drikke gider hun heller ikke rigtig længere.

Jeg ved ikke rigtig om jeg skal ringe til lægevagten, 112 eller bare lade hende være. Hvad synes I?

Det skal måske også lige tilføjes at hun blev genoplivet da hun var 6 uger gammel, og at hendes storebror var tæt på at forlade os da han var 1 år ifm. feberkramper. Jeg kan derfor nogle gange godt være pylret om dem.

Hvordan er hendes almen tilstand? Er hun helt slap og vil ingenting eller vil hun godt lege lidt? 

Hvis du er utryg så ring til vagtlægen, hellere en gang for meget end en gang for lidt! Du kender dit barn bedre end nogen anden og du skal stole på din mavefornemmelse og hvis den siger at der er noget galt, så skal du ringe! 

God bedring med hende 

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Lykkelig-Kvinde

Ms.Momo skriver:

Jeg ville ringe og forklare vagtlægen situtationen og høre hvad de siger 

De kan altid sende en ambulance hvis de syndes det er nødvendigt 

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
tarkoflen skriver:

Hvordan er hendes almen tilstand? Er hun helt slap og vil ingenting eller vil hun godt lege lidt? 

Hvis du er utryg så ring til vagtlægen, hellere en gang for meget end en gang for lidt! Du kender dit barn bedre end nogen anden og du skal stole på din mavefornemmelse og hvis den siger at der er noget galt, så skal du ringe! 

God bedring med hende 

hun er temmelig slap lige nu, ligger bare på sofaen - men hun har kun sovet to gange 15-30 minutter siden 8:00 i morges hvor hun normalt tager en middagslur på 45 min til 2 timer.

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Tascha26

Ms.Momo skriver:

Jeg ville se an til i morgen og kontakte egen læge hvis ikke der er bedring.. hun har spist lidt og drukket lyder det til hun har gjort noget af dagen. Der er mange der er ramt af influenza for tiden. God bedring med hende

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Jegkiggerpåfugle

Jeg havde ringet til lægevagten!!

Anmeld Citér

27. oktober 2016

tarkoflen

Ms.Momo skriver:

hun er temmelig slap lige nu, ligger bare på sofaen - men hun har kun sovet to gange 15-30 minutter siden 8:00 i morges hvor hun normalt tager en middagslur på 45 min til 2 timer.

Har hun være slap hele dagen eller kun her til aften hvor hun nok er ved at være temmelig træt? 

Hvis du venter til i morgen, med at kontakte lægen ville jeg sove sammen med hende. Men igen er du utryg så ring til vagtlægen, det er det de er der for. Jeg var på førstehjælpskursus om børn, hvor den flinke instruktør understregede at man altid skulle følge sin mavefornemmelse og skulle der sidde nogle læger der synes man er en pyllermor eller -far så lad dem synes det, det er deres problem, ikke dit!

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Fremad

Hun ligner og lyder som en der er ramt af den omgangssyge der virkelig rammer mange og har gjort det i nogle uger.... 

I skal selvfølgelig obs men når hun har drukket og spist, og er vågen ville jeg give lægen ret i at se tiden an, og så ringe til lægen imorgen....bliver det værre i løbet af aftenen og natten har du jo altid mulighed for at ringe til vagt lægen igen... 

Vores på knap 2 har lige været sådan i knap en uge, datteren som det startede med er nu igang med anden omgang, jeg havde sidste uge og manden ligger i denne uge...

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Snoopy77

Ms.Momo skriver:

Jeg ville helt klart ringe pga hun er ved at slå ud på kroppen, men jeg er også selv hys ift den slags 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.