Misbrug, hvad skal jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ryger han til fester eller dagligt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2016

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Ryger han til fester eller dagligt? 

Han røg dagligt før, altså før vi var sammen.

Og da vi fandt sammen, så skulle han også helt stoppe! Men han er faldet i  fire gange i mens jeg var gravid, og en gang inden at jeg var gravid.

Men han er ikke kun faldet i med hash, men også med stofferne. Men det har alle fem gange været med hans gamle vennekreds ude i byen.

Anmeld Citér

28. oktober 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis han er misbruger skal han have noget hjælp og jeg ville forlade ham indtil han var clean. Misbrugere gør det konstant og de er ikke til at stole på. Hvis han bare er nydelsesbruger, feks ryger en joint og tar lidt coke i byen hver tredje måned så ville jeg nok bare sige at det ikke skulle ind i huset. Min kammerat er en rigtig god far, en god mand og en god chef i sit firma, han har styr på sit liv og kunne ikke drømme om at gøre noget der kunne skade hans børn, som feks ha stoffer i huset, eller komme påvirket hjem, men han tar coke ind i mellem. 

Så du synes det ville være okay, at han fik lov til at hygge sig en gang i mellem? Med sine venner? Men han har jo haft et misbrug før, skal jeg ikke være bange for at han falder helt i igen? Jeg mistede min far som 15 årig , han fik en overdosis af stoffer. Det er en af grundene til at jeg ikke kan tolere stofferne. Jeg vil for første ikke miste en til, jeg holder af. Og jeg vil heller ikke have at mit barn kommer til at opleve, hvad jeg har oplevet.

Min kæreste ved det godt, men jeg kan ikke forstå, hvordan han kan finde på det, når han ved hvilket forhold jeg har til stoffer

Anmeld Citér

28. oktober 2016

Anonym

Anonym skriver:

Så du synes det ville være okay, at han fik lov til at hygge sig en gang i mellem? Med sine venner? Men han har jo haft et misbrug før, skal jeg ikke være bange for at han falder helt i igen? Jeg mistede min far som 15 årig , han fik en overdosis af stoffer. Det er en af grundene til at jeg ikke kan tolere stofferne. Jeg vil for første ikke miste en til, jeg holder af. Og jeg vil heller ikke have at mit barn kommer til at opleve, hvad jeg har oplevet.

Min kæreste ved det godt, men jeg kan ikke forstå, hvordan han kan finde på det, når han ved hvilket forhold jeg har til stoffer

Min far døde selv af en od da jeg var ti. Men han var os langt ude. Til fare for os børn og det var nærmest en lettelse. Men folk der kan styre det, som kun gør det under ordnede forhold og som ikke bare falder i og lader en en i stikken i tide og utide synes jeg godt man kan stole på. Men det er jo kun dig der ved om din kæreste er værd at stole på eller om han bør smides ud. 

Anmeld Citér

21. november 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej piger. ( advare på forhånd, at det er en smule langt) 

Jeg er gravid i uge 32, med min kæreste.

før vi mødte hinanden havde han hash misbrugs og et stofmisbrug. Da vi blev kærester, sagde jeg at jeg ikke kunne klare det, og at han måtte vælge, han valgte så mig, og stoppede fra det efter 2 ugers tid ( jeg gav ham selvfølgelig en chance). Når men efter vi fandt ud af at jeg var gravid, så har den smuttede for ham et par gange, og en af gangene var jeg parat til at gå fra  ham, for jeg simpelhent ikke tage det. Men han fik mig overtalt, men efter en måned, så smuttede den for ham igen. 

Og jeg er ved at blive en lille smule irriteret over at han kan finde på det, når han ved at jeg vil gå fra ham. Men på den anden side, så kan jeg godt forstå at en lille baby måske kunne gøre ham en lille smule nervøs, det er begge vores første. Men jeg vil altså heller ikke tilbyde mit barn, en far som ikke kan holde sig væk fra det.

Hvad synes i piger? Skal jeg give ham en smule plads? Og håbe på at han er helt færdig med det hele, når baby kommer? Eller skal jeg slå hårdt i bordet og sige at han hvis rør det igen, så er vi færdige?

Næsten alle mine veninder, synes at jeg er uansvarlig over for barnet, hvis jeg ikke går min vej, det ikke kun mig jeg skal tænke på mere, men også den lille. Men jeg ved at han vil blive en virkelig god far, men jeg er bange for at hvis det bliver en smule hårdt for ham, så falder han i igen.

Nogle der har det på samme måde? Eller oplevet lign? Jeg vil have alles erfaringer og meninger

Som en erfaren kvinde mht. En mand med stofmisbrug som jeg har to børn med er helt ude... De typer ofre alle deres indtægter for stofferne istedet for at tænke på barnet og dig... Inkl min eks mand.. Det har været en hård kamp for mig at prøve at fiske ham ud af det.. Jeg ville hjælpe ham ud af det for jeg har lovet mig selv ikke at give op.. Han fortalte mig at han stopper og nu er det sidste gang, Men efter 1-2 uger begyndte han at lyve overfor mig.. Sagde han sku ud til tanken, sku ud med skrald hvor de gemte hans stoffer under containeren.. Og mange andre tricks men fandt ud af at han mødtes med pusherne.. Jeg truede ham med at jeg vil anmelde hans venner der solgte men der fik jeg en flad.. Også pakkede jeg mine og børnenes ting og skred... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.