Kan hun dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2016

Babs12

Det r ulovligt at kigge i en journal med mindre man har et ærinder.og de logger hvem der er inde og kigge. Mener faktisk, at de ikke en gang må se i deres egen. de må gå via sundhed.dk ligesom alle vi andre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2016

M1G

Hun har adgang, ja. Men ifølge lovgivningen må hun ikke gå ind at kigge med mindre hun har et formål. 

Hvis jeg fx har haft et patientforløb må jeg ikke gå ind og følge op på patienten og læse hvad der er sket siden sidst jeg var på arbejde.  Ligesom jeg faktisk heller ikke må slå mit eget cpr-nr op.

Hvis det gør dig utryg ville jeg tage en snak med lægen om det og frabede dig at pågældende læser i din journal.  

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Anonym trådstarter

M1G skriver:

Hun har adgang, ja. Men ifølge lovgivningen må hun ikke gå ind at kigge med mindre hun har et formål. 

Hvis jeg fx har haft et patientforløb må jeg ikke gå ind og følge op på patienten og læse hvad der er sket siden sidst jeg var på arbejde.  Ligesom jeg faktisk heller ikke må slå mit eget cpr-nr op.

Hvis det gør dig utryg ville jeg tage en snak med lægen om det og frabede dig at pågældende læser i din journal.  

Altså... Jeg er utryg men det er ikke fordi jeg har noget og skjule... Eller jo det har jeg også. Der er bare nogen ting jeg vil holde for mig selv og min læge. Hun er en meget sød udadvendt dame men nogen gange snakker hun over sig. Jeg kan ikke risikere at hun røber noget om mig..  

Men det du har skrevet har givet mig ro.... For alt fortid kom op i mig og har været meget ked af det.

Anmeld Citér

28. oktober 2016

Frk.S

Anonym skriver:

Altså... Jeg er utryg men det er ikke fordi jeg har noget og skjule... Eller jo det har jeg også. Der er bare nogen ting jeg vil holde for mig selv og min læge. Hun er en meget sød udadvendt dame men nogen gange snakker hun over sig. Jeg kan ikke risikere at hun røber noget om mig..  

Men det du har skrevet har givet mig ro.... For alt fortid kom op i mig og har været meget ked af det.

Hun skulle jo helst ikke tale over sig da hun har tavshedspligt. 

Hvis hun gør, så melder du det. Hvis de tager så alvorligt på brud på tavshedspligt som de bør (og som vi gør på min arbejdsplads) så bliver hun fyret og politianmeldt. 

Anmeld Citér

28. oktober 2016

Anonymor10

Anonym skriver:

f.....................................k

Det er også ulovligt for hende at snage i din journal for sjovs skyld. Og sige det videre også!!

Så hvis du oplevet der, skal du reagere på det.

Anmeld Citér

28. oktober 2016

Anonymor10

Anonym skriver:

f.....................................k

Det er også ulovligt for hende at snage i din journal for sjovs skyld. Og sige det videre også!!

Så hvis du oplevet der, skal du reagere på det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.