Kan hun dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.460 visninger
15 svar
8 synes godt om
26. oktober 2016

Anonym trådstarter

Kan en lægesekreter gå ind og se ens historik hvis man er patient i deres klinik?

Var til læge i dag da jeg skulle have noget nyt medicin og snakke med lægen i den forbindelse hilste jeg på den nye lægesekreter som er mor til en fra min datters klasse.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2016

Tascha26

Anonym skriver:

Kan en lægesekreter gå ind og se ens historik hvis man er patient i deres klinik?

Var til læge i dag da jeg skulle have noget nyt medicin og snakke med lægen i den forbindelse hilste jeg på den nye lægesekreter som er mor til en fra min datters klasse.

Ja det kan hun hun kan se prøvesvar, og alt i din journal fra lægen, men hun har tavshedspligt

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Øh ja det kan hun da, da det er hende der sidder med din journal... 

men etisk bør hun jo ikke bare gøre det for sin egen nysgerrigheds skyld. 

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Cassandra

Anonym skriver:

Hej

Ja, det vil jeg mene hun kan - fordi man jo også kan genbestille recepter via lægesekretæren hos ens læge Men en lægesekretær har ligesom lægen jo altså tavshedspligt

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Anonym trådstarter

Klumpe-dumpe skriver:

f.....................................k

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Anonym trådstarter

Jeg vidste godt svaret var ja.

Skulle bare være sikker.

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Frk.S

Det er sørme ikke kun etisk hun ikke bør det.

Hvis hun ikke har en grund til at kigge i journalen må hun ikke.

TS: ja det kan hun. Men forhåbentlig er hun udemærket klar over reglerne om at man ikke går ind og kigger i journalen med mindre der er grund til det. Hvis hun må ind i din journal af en grund... ja så har hun jo tavshedspligt. 

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Goggelogge

Anonym skriver:

Skulle bare være sikker.

Hvorfor er det så slemt? :/

Anmeld Citér

27. oktober 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Skulle bare være sikker.

Hun må ikke kigge i den bare for nysgerrighedens skyld. 

Og så har hun også tavshedspligt. 

Anmeld Citér

27. oktober 2016

lineog4

Anonym skriver:

f.....................................k

Hun må men hvorfor skulle hun gøre det? Hun kigger kun i journaler så fremt hun bliver bedt om af det af lægen, skal finde navnet på det medicin hun skal udstede recept til og lignende. Hun er udover at være klassekammerats mor også en professionel lægesekretær som forhåbentlig aldrig vil læse om andre i deres journaler bare for at dække sin nysgerrighed. Jeg kan læse om alle elever på skolen fx men ville da aldrig gøre det når ikke professionelle Line har et fagligt behov for det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.