Min mand er umoden og egoistisk....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2016

Troldemommi

Anonym skriver:

Jeg brokker mig normalt ikke over min mand og da slet ikke på nettet, men lige nu synes, højgravide, jeg at han er dum og tarvelig. Har brug for at råbe @%#+! inden han kommer hjem og jeg skal være konstruktiv 

Vi har en VW UP og en Peugeot 107 og om 7 uger har vi 2 børn (og 2 hunde). Vi har noget friværdi i UP'en og ville kunne køre ud og bytte den til den store model af Dacia Logan uden at skulle have én krone op af lommen og samtidig skulle betale 700,- mindre om måneden (hvilket er hvad jeg skal betale i SU lån fra januar). Vægtafgiften en nogenlunde det samme (under 100 kr forskel). For ikke at nævne det praktiske i dét!

Udbetaling, renteomkostninger, ekstra udstyr og alt er medregnet her. 

Men det vil manden ikke høre tale om. VW'en er HANS bil og han gider ikke at køre i Peugeot (han har 3 km til arbejde  stod det til mig kunnne han købe sig en knallert! )

Han mener at hvis jeg vil have en anden bil må jeg sælge min 107 (med et underskud på 25.000 da min bil er nyere) fordi han synes den er dårligere at køre i og ellers vil han hellere beholde de 2 vi har nu 

Vi har indtil nu haft snakket om at når UP'en var betalt ud (2017) ville vi lægge afdraget på den over på Peugeoten og betale den ud og så købe en større bil. Det vil jo så sige om min. 2,5 år hvilket bare slet ikke giver mening i min verden - og slet ikke efter at have regnet på tallene. Iøvrigt vil børnene være 7 år og 2,5 år til den tid og det er måske ikke der,  vi har mest brug for en stationcar 

Ej, hvor jeg bare synes det er op ad bakke og en forkælet indstilling at have til det. Eller er det mig, der er urimelig??

Kører han på arbejde som ligger 3 km væk????

Hold da fast et lille forkælet luksusdyr du der har fundet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2016

Anonym

Jeg kan godt følge dig....

Her har vi en ny skoda Octavia, som er familie bilen, vi havde en gammel mazda inden, den har vi beholdt som nr to.. Den er ikke rigtig noget værd ved salg, og så vi køre den indtil syn, og så køber vi en lille billig praktisk bil til mig da jeg skal starte på studie med lang transport tid hver vej...

Vi bor også på landet og har haft en bil, da vi arbejdede og studerede i samme by kørte jeg med ham og læste så indtil timerne startede... Jeg går hjemme for egen regning g indtil studie start, vi har nu 2 børn og jeg vil ikke "nøjes" med 1 bil mere.. Det er der rigtig mange grunde til... Men vi har prioteret det i vores økonomi, og da både biler, og hus er betalt ud kan økonomien tror kun en indkomst klare det...

Så jeg er fortaler for en familie bil, stationcar og så en lille fornuftig og praktisk bil som nr 2....  hvis det altså økonomisk er en fordel 

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Jeg brokker mig normalt ikke over min mand og da slet ikke på nettet, men lige nu synes, højgravide, jeg at han er dum og tarvelig. Har brug for at råbe @%#+! inden han kommer hjem og jeg skal være konstruktiv 

Vi har en VW UP og en Peugeot 107 og om 7 uger har vi 2 børn (og 2 hunde). Vi har noget friværdi i UP'en og ville kunne køre ud og bytte den til den store model af Dacia Logan uden at skulle have én krone op af lommen og samtidig skulle betale 700,- mindre om måneden (hvilket er hvad jeg skal betale i SU lån fra januar). Vægtafgiften en nogenlunde det samme (under 100 kr forskel). For ikke at nævne det praktiske i dét!

Men det vil manden ikke høre tale om. VW'en er HANS bil og han gider ikke at køre i Peugeot (han har 3 km til arbejde  stod det til mig kunnne han købe sig en knallert! )

Han mener at hvis jeg vil have en anden bil må jeg sælge min 107 (med et underskud på 25.000 da min bil er nyere) fordi han synes den er dårligere at køre i og ellers vil han hellere beholde de 2 vi har nu 

Vi har indtil nu haft snakket om at når UP'en var betalt ud (2017) ville vi lægge afdraget på den over på Peugeoten og betale den ud og så købe en større bil. Det vil jo så sige om min. 2,5 år hvilket bare slet ikke giver mening i min verden - og slet ikke efter at have regnet på tallene. Iøvrigt vil børnene være 7 år og 2,5 år til den tid og det er måske ikke der,  vi har mest brug for en stationcar 

Ej, hvor jeg bare synes det er op ad bakke og en forkælet indstilling at have til det. Eller er det mig, der er urimelig??

Kunne det tænkes at din mand er meget glad for sin bil? Og det er derfor han ikke vil af med den? 

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Det store problem ligger ikke i om det er en luksus at have 2 biler. 

Vi bor langt ude på landet uden nogen muligheder for offentlig transport og det er derfor en nødvendighed. Havde én af os haft mulighed for at tage en bus havde vi med glæde sparet en bil væk, men vi arbejder hver vores retning, møder samtidig og skal begge aflevere et barn. 

Hvad angår dit egentlige spørgsmål, så har jeg ikke et endeligt svar da jeg slet ikke ved hvad det ene koster frem for det andet, men vil give dig ret i, at det vel være langt mere praktisk med 2 børn udstyr mv.

Men jeg bliver simpelthen nødstil at kommentere at så mange har travlt med at i har 2 biler!!!! Hvorfor overhovedet gå op i det og det er jo en prioritering som I har gjort jer, hvor andre vil have hund, hest , løbesko til flere 1000 kr, osv osv.....

Vi har 4 biler  og bor også på landet og det er bare nødvendigt med op til flere biler for at dagen kan hænge sammen. Der er så absolut langt i mellem offentligt transport herude, så synes ærlig talt at folk bare skulle holde sig til spørgsmålet. Og forøvrigt kan det faktisk godt være at det er luksus , men hvis man derudover ellers kan få tingene til at hænge sammen......??

Undrer mig bare over folks snæversyn!

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Anonym

Jeg kan godt forstå dig;-) står selv i lignende situation.. og ja det er da nok pisse forkælet! 

Bare med andre biler. "Jeg vil ha" (ønsker mig helt vildt en 7 personers bil) drømmebilen er en Volvo xc90 med 7 sæder, så vi har plads til alle i én bil. Men far synes det er meget vigtigere at have to mindre hurtigere biler med over 300 hestekræfter hver.. én stor og ved siden af fx en polo, koster det samme som de vi har nu. Han er så glad for de små hurtige og så kan vi ellers køre i hver sin bil når vi skal nogle steder som familie. Vi kan diskutere det igen og igen. Manden gider bare ikke familiebilen..:-) Så forståelse herfra! 

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Tin skriver:

Hvad angår dit egentlige spørgsmål, så har jeg ikke et endeligt svar da jeg slet ikke ved hvad det ene koster frem for det andet, men vil give dig ret i, at det vel være langt mere praktisk med 2 børn udstyr mv.

Men jeg bliver simpelthen nødstil at kommentere at så mange har travlt med at i har 2 biler!!!! Hvorfor overhovedet gå op i det og det er jo en prioritering som I har gjort jer, hvor andre vil have hund, hest , løbesko til flere 1000 kr, osv osv.....

Vi har 4 biler  og bor også på landet og det er bare nødvendigt med op til flere biler for at dagen kan hænge sammen. Der er så absolut langt i mellem offentligt transport herude, så synes ærlig talt at folk bare skulle holde sig til spørgsmålet. Og forøvrigt kan det faktisk godt være at det er luksus , men hvis man derudover ellers kan få tingene til at hænge sammen......??

Undrer mig bare over folks snæversyn!

Enig

det er desværre ofte sådan herinde at hvis jeg har det hårdt må ingen brokke sig over noget lidt mindre hårdt. 

Men så kunne vi jo lukke forummet vi har det jo heldigvis alle bedre end langt de fleste i verden

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Jeg kan sagens forstå ønsket om en større bil...

Dog ville jeg vente... Så manden kan få lov til at beholde sin bil. 

Vi har nu i et lille års tid kørt i en lille Peugeot 206 HDI der er 12 år gammel.... Det er dog en 5 dørs, men der er ok plads til os... det er faktisk kun når vi skal på ferie det er et problem med bagagen. Så der smækker vi bare en trailer på... 

Vi kan godt have 3 autostole på bagsædet (1 9 til 18 kg og 2, 15 til 36 kg autostole) og der er plads til at en gammel odder barnevogn kan ligge i bagagerummet. 

Anmeld Citér

26. oktober 2016

2babygirls

Anonym skriver:

Kan godt forstå han ikke vil bytte sin UP ud med en Dacia   ville også heller kører i en mere drift sikker bil. Hvorfor ikke vælge en skoda fabia??  Ved ikke lige hvor stor en 107 er, men gætter på den ligger i samme klasse som en UP.

Og man behøver jo ikke en stationscar bare fordi man har to børn. Vi har klaret os fint med en golf 5er som blev byttet til en golf 6er, og vi havde stadig plads til barnevogn bagi samt diverse tasker til ferie!

Anmeld Citér

26. oktober 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mariehøne123 skriver:

Enig

det er desværre ofte sådan herinde at hvis jeg har det hårdt må ingen brokke sig over noget lidt mindre hårdt. 

Men så kunne vi jo lukke forummet vi har det jo heldigvis alle bedre end langt de fleste i verden

Jeg har det ikke på nogen måde hårdt og har også været en af dem der har kommenteret på at de har to biler. Så det er da din egen lille fortolkning af svarene

Og det har jeg fordi ts skriver selv at stod det til hende så kunne manden få sig en knallert netop fordi han kun har 3 km til arbejde.  

Derudover skriver hun at de 700kr de ville spare kunne gå til afbetaling af su lån - så mit indtryk var at de måske ikke har det vilde økonomiske overskud. Men man kan jo tage fejl. 

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg har det ikke på nogen måde hårdt og har også været en af dem der har kommenteret på at de har to biler. Så det er da din egen lille fortolkning af svarene

Og det har jeg fordi ts skriver selv at stod det til hende så kunne manden få sig en knallert netop fordi han kun har 3 km til arbejde.  

Derudover skriver hun at de 700kr de ville spare kunne gå til afbetaling af su lån - så mit indtryk var at de måske ikke har det vilde økonomiske overskud. Men man kan jo tage fejl. 

Ja, det er nemt at tolke og tage fejl. Og det må man også sige, du har gjort i denne sammenhæng 

Knallert kommentaren var et surt opstød, som du også kan læse i tråden er 2 biler en nødvendighed. 

Og mht. økonomi er det vel meget fornuftigt, uanset hvor meget eller lidt man har, at udnytte dem optimalt?

Vi mangler ikke noget og kan helt ærlig ikke se hvordan, du kommer frem til at vi ikke har det vilde økonomiske overskud, fordi jeg overvejer hvordan vores penge bliver brugt?

Tænker det giver meget god mening at kigge på uanset  hvor mange man har. 

Og måske især, når vi for mindre penge kan optimere, hvad vi har nu. 

Du tjekker vel også dine forsikringer (blot et eksempel) igennem engang imellem?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.