Min mand er umoden og egoistisk....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.456 visninger
25 svar
73 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. oktober 2016

Anonym trådstarter

Jeg brokker mig normalt ikke over min mand og da slet ikke på nettet, men lige nu synes, højgravide, jeg at han er dum og tarvelig. Har brug for at råbe @%#+! inden han kommer hjem og jeg skal være konstruktiv 

Vi har en VW UP og en Peugeot 107 og om 7 uger har vi 2 børn (og 2 hunde). Vi har noget friværdi i UP'en og ville kunne køre ud og bytte den til den store model af Dacia Logan uden at skulle have én krone op af lommen og samtidig skulle betale 700,- mindre om måneden (hvilket er hvad jeg skal betale i SU lån fra januar). Vægtafgiften en nogenlunde det samme (under 100 kr forskel). For ikke at nævne det praktiske i dét!

Udbetaling, renteomkostninger, ekstra udstyr og alt er medregnet her. 

Men det vil manden ikke høre tale om. VW'en er HANS bil og han gider ikke at køre i Peugeot (han har 3 km til arbejde  stod det til mig kunnne han købe sig en knallert! )

Han mener at hvis jeg vil have en anden bil må jeg sælge min 107 (med et underskud på 25.000 da min bil er nyere) fordi han synes den er dårligere at køre i og ellers vil han hellere beholde de 2 vi har nu 

Vi har indtil nu haft snakket om at når UP'en var betalt ud (2017) ville vi lægge afdraget på den over på Peugeoten og betale den ud og så købe en større bil. Det vil jo så sige om min. 2,5 år hvilket bare slet ikke giver mening i min verden - og slet ikke efter at have regnet på tallene. Iøvrigt vil børnene være 7 år og 2,5 år til den tid og det er måske ikke der,  vi har mest brug for en stationcar 

Ej, hvor jeg bare synes det er op ad bakke og en forkælet indstilling at have til det. Eller er det mig, der er urimelig??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2016

Anonym

Wow synes det hele lyder forkælet 

I har 2 (!!!) biler og om lidt er i 4... Vi er også 4, og har i perioder klaret os uden bil, eller med en lille gammel peogeot 106 og nu med en lækker lille Fiat 500 (ungerne er 3 og 5). 

Det var besværligt da vi ingen bil havde ja... og derfor har det også været endnu mere fantastisk da vi endelig havde mulighed for at have en lille bil.

Jeg ved ikke hvad i skal gøre, men jeg kan godt se din pointe... Det er nok bare svært for mig ikke høj-gravide at se det store problem.

Anmeld Citér

26. oktober 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg brokker mig normalt ikke over min mand og da slet ikke på nettet, men lige nu synes, højgravide, jeg at han er dum og tarvelig. Har brug for at råbe @%#+! inden han kommer hjem og jeg skal være konstruktiv 

Vi har en VW UP og en Peugeot 107 og om 7 uger har vi 2 børn (og 2 hunde). Vi har noget friværdi i UP'en og ville kunne køre ud og bytte den til den store model af Dacia Logan uden at skulle have én krone op af lommen og samtidig skulle betale 700,- mindre om måneden (hvilket er hvad jeg skal betale i SU lån fra januar). Vægtafgiften en nogenlunde det samme (under 100 kr forskel). For ikke at nævne det praktiske i dét!

Men det vil manden ikke høre tale om. VW'en er HANS bil og han gider ikke at køre i Peugeot (han har 3 km til arbejde  stod det til mig kunnne han købe sig en knallert! )

Han mener at hvis jeg vil have en anden bil må jeg sælge min 107 (med et underskud på 25.000 da min bil er nyere) fordi han synes den er dårligere at køre i og ellers vil han hellere beholde de 2 vi har nu 

Vi har indtil nu haft snakket om at når UP'en var betalt ud (2017) ville vi lægge afdraget på den over på Peugeoten og betale den ud og så købe en større bil. Det vil jo så sige om min. 2,5 år hvilket bare slet ikke giver mening i min verden - og slet ikke efter at have regnet på tallene. Iøvrigt vil børnene være 7 år og 2,5 år til den tid og det er måske ikke der,  vi har mest brug for en stationcar 

Ej, hvor jeg bare synes det er op ad bakke og en forkælet indstilling at have til det. Eller er det mig, der er urimelig??

Jeg forstår slet ikke at I har to biler. Han kan da cykle til job. 

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Anonym trådstarter

Det store problem ligger ikke i om det er en luksus at have 2 biler. 

Vi bor langt ude på landet uden nogen muligheder for offentlig transport og det er derfor en nødvendighed. Havde én af os haft mulighed for at tage en bus havde vi med glæde sparet en bil væk, men vi arbejder hver vores retning, møder samtidig og skal begge aflevere et barn. 

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Overvej lige dacia en gang til. Den er virkelig ikke sikker, der er desværre en grund til at den er så billig! Jeg ville aldrig transportere mine børn i denne. 

Derudover er jeg enig med dig men vi fokuserer så heller ikke på mit og dit i vores parforhold men deles og optimerer efter vores bedste. Snup en snak om hvorfor den bil er vigtigere end at en større familie bil. Det forstår jeg godt du gerne vil have. 

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Hmm jeg kan ikke helt forstå at man har friværdi i en bil

har selv en Skoda citigo som i princippet er samme bil som UP. Jeg har købt min kontant og skylder derfor intet på den. Den er 2,5 år gammel og kun kørt 45000 km. 

Har selv undersøgt i forhold til ny bil, faktisk også Dacia, da vi venter tvillinger og så kommer til at have 3 børn. 

Hvad jeg kan se koster en logan i afgift 1780kr hvorimod den lille UP/citigo koster omkring de 700kr (det er i hver fald det jeg betaler) så der er jo væsenlig forskel. 

Så skal man jo også tale om forsikringer og af hvad jeg selv har undersøgt koster en kasko for mig 4000kr mere om året for en Dacia, end den lille. Og jeg er elitebilist. 

Nu ved jeg ikke hvor meget i har kørt i jeres men du kan ikke bytte "lige over" med bilerne. Lad os antage at I kan få 60000 for jeres ved forhandler så er der stadig 50000kr op til logan, det skal i jo så enten lægge kontant eller afdrage på. 

Så jeg forstår ikke helt fordi du kan få det til at gå lige op. Forstår godt din kæreste. 

Mig vil mene I nemt kan være to børn og hunde i din bil.

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Anonym trådstarter

Liv_86 skriver:

Hmm jeg kan ikke helt forstå at man har friværdi i en bil

har selv en Skoda citigo som i princippet er samme bil som UP. Jeg har købt min kontant og skylder derfor intet på den. Den er 2,5 år gammel og kun kørt 45000 km. 

Har selv undersøgt i forhold til ny bil, faktisk også Dacia, da vi venter tvillinger og så kommer til at have 3 børn. 

Hvad jeg kan se koster en logan i afgift 1780kr hvorimod den lille UP/citigo koster omkring de 700kr (det er i hver fald det jeg betaler) så der er jo væsenlig forskel. 

Så skal man jo også tale om forsikringer og af hvad jeg selv har undersøgt koster en kasko for mig 4000kr mere om året for en Dacia, end den lille. Og jeg er elitebilist. 

Nu ved jeg ikke hvor meget i har kørt i jeres men du kan ikke bytte "lige over" med bilerne. Lad os antage at I kan få 60000 for jeres ved forhandler så er der stadig 50000kr op til logan, det skal i jo så enten lægge kontant eller afdrage på. 

Så jeg forstår ikke helt fordi du kan få det til at gå lige op. Forstår godt din kæreste. 

Mig vil mene I nemt kan være to børn og hunde i din bil.

Afgift up = 280 kr

Afgift Logan = 310 kr

Begge halvårligt. 

Forsikring vil være det omkring 500 kr mere årligt. 

Det vil heller ikke gå lige op, men vi vil skulle betale 700 kr mindre om måneden med det der er i ovserskud for den anden og så har vi garanti på bilen igen. 

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Soonmom

I klare jer nok enten med de biler i har eller med en ny bil,  det er et fedt og en total ligegyldigt diskussion hvis du spørger mig.  Vi har en gammel clio,  tre døre og vi har også snart 2 børn,  vi kan vist lige få stablet søskendevognen med,  så  vi overlever med den 

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Afgift up = 280 kr

Afgift Logan = 310 kr

Begge halvårligt. 

Forsikring vil være det omkring 500 kr mere årligt. 

Det vil heller ikke gå lige op, men vi vil skulle betale 700 kr mindre om måneden med det der er i ovserskud for den anden og så har vi garanti på bilen igen. 

På deres hjemmeside står der 1780 i afgift

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Anonym trådstarter

Liv_86 skriver:

På deres hjemmeside står der 1780 i afgift

Ikke når man kigger på pris- og udstyrsliste. 

Det afhænger jo af model, motor og om det er benzin/diesel. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.