Anonym skriver:
Jeg brokker mig normalt ikke over min mand og da slet ikke på nettet, men lige nu synes, højgravide, jeg at han er dum og tarvelig. Har brug for at råbe @%#+! inden han kommer hjem og jeg skal være konstruktiv 
Vi har en VW UP og en Peugeot 107 og om 7 uger har vi 2 børn (og 2 hunde). Vi har noget friværdi i UP'en og ville kunne køre ud og bytte den til den store model af Dacia Logan uden at skulle have én krone op af lommen og samtidig skulle betale 700,- mindre om måneden (hvilket er hvad jeg skal betale i SU lån fra januar). Vægtafgiften en nogenlunde det samme (under 100 kr forskel). For ikke at nævne det praktiske i dét!
Udbetaling, renteomkostninger, ekstra udstyr og alt er medregnet her.
Men det vil manden ikke høre tale om. VW'en er HANS bil og han gider ikke at køre i Peugeot (han har 3 km til arbejde
stod det til mig kunnne han købe sig en knallert!
)
Han mener at hvis jeg vil have en anden bil må jeg sælge min 107 (med et underskud på 25.000 da min bil er nyere) fordi han synes den er dårligere at køre i og ellers vil han hellere beholde de 2 vi har nu 
Vi har indtil nu haft snakket om at når UP'en var betalt ud (2017) ville vi lægge afdraget på den over på Peugeoten og betale den ud og så købe en større bil. Det vil jo så sige om min. 2,5 år hvilket bare slet ikke giver mening i min verden - og slet ikke efter at have regnet på tallene. Iøvrigt vil børnene være 7 år og 2,5 år til den tid og det er måske ikke der, vi har mest brug for en stationcar 
Ej, hvor jeg bare synes det er op ad bakke og en forkælet indstilling at have til det. Eller er det mig, der er urimelig??
Hmm jeg kan ikke helt forstå at man har friværdi i en bil
har selv en Skoda citigo som i princippet er samme bil som UP. Jeg har købt min kontant og skylder derfor intet på den. Den er 2,5 år gammel og kun kørt 45000 km.
Har selv undersøgt i forhold til ny bil, faktisk også Dacia, da vi venter tvillinger og så kommer til at have 3 børn.
Hvad jeg kan se koster en logan i afgift 1780kr hvorimod den lille UP/citigo koster omkring de 700kr (det er i hver fald det jeg betaler) så der er jo væsenlig forskel.
Så skal man jo også tale om forsikringer og af hvad jeg selv har undersøgt koster en kasko for mig 4000kr mere om året for en Dacia, end den lille. Og jeg er elitebilist.
Nu ved jeg ikke hvor meget i har kørt i jeres men du kan ikke bytte "lige over" med bilerne. Lad os antage at I kan få 60000 for jeres ved forhandler så er der stadig 50000kr op til logan, det skal i jo så enten lægge kontant eller afdrage på.
Så jeg forstår ikke helt fordi du kan få det til at gå lige op. Forstår godt din kæreste.
Mig vil mene I nemt kan være to børn og hunde i din bil.