Jeg forsøger alt hvad jeg kan at få det til at fungere. F.eks. sørger jeg for at stille mig så jeg kan ses inde fra legeværelset, når jeg putter de andre. Har forsøgt at liste ud uden at sige noget + har forsøgt mig med "nu putter jeg lige .... så kommer jeg ind til dig igen".
Jeg har lige lidt mere at sige

Det er ikke en god ide at liste væk mens barnet er optaget, for så vil barnet bare blive mere utryg. Prøv evt at søreg for at barnet kan se dig når du går for at putte de andre, sørg for at barnet er optaget af legetøj men stadig kan se dig når du går ud for at lægge de andre. Kan du evt. have noget meget spændende legetøj gemt og stikke barnet det i hånden mens du siger nu går jeg lige ud og lægger ... Så vil legetøjet måske trække mere i opmærksomheden end det at du går.
Kan du putte barnet først? eller er det mens de andre sover til formiddag. Som sidste udvej ville jeg måske prøve at bestikke med lidt fingermad der kan holde barnet optaget imens du er væk.
Men når nu jeg har skrevet alt hvad jeg kan vride ud af min trætte hjerne, så vil jeg minde om at gråd er barnets sprog i den alder og at det at græde er den måde barnet kan fortælle dig at han/hun er utilfreds. Der er ikke sikkert at du behøver handle mere på gråden end at anderkende overfor barnet at du hører og forstår den utilfredshed barnet giver udtryk for.
Anmeld