Hjælp til vægttab?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2016

ErDuHerIkkeSnart

Som din kommende diætist formentlig vil fortælle dig (og som du sikkert godt inderst inde allerede ved), er der kun en vej frem: Hårdt arbejde.

Du er overvægtig og der findes ikke noget "Quick fix" - i så fald ville overvægt ikke være så stort et problem som det er.

Drop tankerne om smarte modekure, mirakler og lette hurtige løsninger.  Der er intet farligt ved hverken sukker eller kulhydrater, hvis de indgår balanceret i en varieret kost. Læg en sund og fornuftigt plan med en diætist om, hvor mange kalorier du kan indtage og hvor meget du skal forbrænde, for at opnå et sundt og langvarigt vægttab.

Accepter at det tager tid og at der vil være dårlige dage, få nogle redskaber til at tackle dem og komme op på hesten igen uden at banke dig selv endnu længere ned. Du kan godt - det er bare hårdt - men det kunne jo rent faktisk være at det lykkes dig?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2016

Baby-Crazy

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Som din kommende diætist formentlig vil fortælle dig (og som du sikkert godt inderst inde allerede ved), er der kun en vej frem: Hårdt arbejde.

Du er overvægtig og der findes ikke noget "Quick fix" - i så fald ville overvægt ikke være så stort et problem som det er.

Drop tankerne om smarte modekure, mirakler og lette hurtige løsninger.  Der er intet farligt ved hverken sukker eller kulhydrater, hvis de indgår balanceret i en varieret kost. Læg en sund og fornuftigt plan med en diætist om, hvor mange kalorier du kan indtage og hvor meget du skal forbrænde, for at opnå et sundt og langvarigt vægttab.

Accepter at det tager tid og at der vil være dårlige dage, få nogle redskaber til at tackle dem og komme op på hesten igen uden at banke dig selv endnu længere ned. Du kan godt - det er bare hårdt - men det kunne jo rent faktisk være at det lykkes dig?

Måske jeg læser dit indlæg forkert...

Måske er jeg i en periode i mit liv hvor jeg er overfølsom...

Hvem f...... har sagt at jeg søger et Quick Fix?

Jeg spørger om andre her på siden har modtaget hjælp fra evt. Diætist... fordi jeg aldrig selv har prøvet dette. Og skriver dernæst at jeg nu er godkendt til at få denne hjælp... og det har bare gjort mig så glad at få den håndsrækning!

Hvad der kan være nemt for dig, kan være pisse svært for andre! Så synes ikke dit indlæg fremstår særligt charmerende!

Jeg undskylder hvis jeg har mistolket dit indlæg! 

Anmeld Citér

27. oktober 2016

ErDuHerIkkeSnart

Baby-Crazy skriver:

Måske jeg læser dit indlæg forkert...

Måske er jeg i en periode i mit liv hvor jeg er overfølsom...

Hvem f...... har sagt at jeg søger et Quick Fix?

Jeg spørger om andre her på siden har modtaget hjælp fra evt. Diætist... fordi jeg aldrig selv har prøvet dette. Og skriver dernæst at jeg nu er godkendt til at få denne hjælp... og det har bare gjort mig så glad at få den håndsrækning!

Hvad der kan være nemt for dig, kan være pisse svært for andre! Så synes ikke dit indlæg fremstår særligt charmerende!

Jeg undskylder hvis jeg har mistolket dit indlæg! 

Kære du

Ja, du misfortolker helt bestemt og jeg er meget ked af at det kom til at fremstå som noget, der kunne provokere dig!

Faktisk var min hensigt at yde støtte, og være en modvægt til de indlæg der normalt kommer på sådanne tråde, om at du "bare" skal spise KISS, LCHF, eller hvordan forskellige brugere herinde "bare" lige tabte 114 kilo på 6 dage

I stedet ville jeg støtte op om at du får professionel hjælp til det lange seje træk. Både de fysiske og psykiske aspekter. Jeg har aldrig selv skulle prøve at tabe mig, men det er min oplevelse fra de mennesker jeg kender og arbejder med, at de største chancer for at "vinde kampen", opstår når netop de får den rette støtte og solide værktøjer, der optimalt set varer resten af livet.

Så igen ... Hensigten var faktisk at anerkende at du bøvler med noget svært. Rigtig meget held og lykke med både det, samt med baby!

Anmeld Citér

28. oktober 2016

Baby-Crazy

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Kære du

Ja, du misfortolker helt bestemt og jeg er meget ked af at det kom til at fremstå som noget, der kunne provokere dig!

Faktisk var min hensigt at yde støtte, og være en modvægt til de indlæg der normalt kommer på sådanne tråde, om at du "bare" skal spise KISS, LCHF, eller hvordan forskellige brugere herinde "bare" lige tabte 114 kilo på 6 dage

I stedet ville jeg støtte op om at du får professionel hjælp til det lange seje træk. Både de fysiske og psykiske aspekter. Jeg har aldrig selv skulle prøve at tabe mig, men det er min oplevelse fra de mennesker jeg kender og arbejder med, at de største chancer for at "vinde kampen", opstår når netop de får den rette støtte og solide værktøjer, der optimalt set varer resten af livet.

Så igen ... Hensigten var faktisk at anerkende at du bøvler med noget svært. Rigtig meget held og lykke med både det, samt med baby!

Det må du undskylde at jeg misforstod 

Har nok oplevet min del af bedrevidende tynde mennesker, som aner intet om at kæmpe med overvægt! Og ja jeg er også meget modstander af at folk tror på et Quick fix, så vil ikke forveksles med én

god dag!

Anmeld Citér

28. oktober 2016

Rockertand

Baby-Crazy skriver:

Hej... 

Jeg er stadig i den store vægttab karrusel...

vi havde i foråret et IVF forsøg, hvor der ikke var befrugtet æg

Vi skulle starte nyt forsøg efter sommeren, men lægen ville gerne have mig yderligere 7kg ned..

Min vægt fløjet op og ned... tallene er pinlige og jeg skammer mig over det Jeg er gået fra 118 til 102... skulle ned på 95... og er nu på 107

Jeg har virkelig langt større problemer med det vægttab, end hvad jeg selv havde forventet!

Muligheden for en baby- hvad kunne være større motivation end det?

Er der mon en som har prøvet at få hjælp via fertilitetslægen? Eller har erfaring med diætist eller andet? 

LCHF baby, LCHF! Det er dog en livsstil, ikke en kur, men det vil ændre din måde at tænke og leve på - give dig stabilt vægttab og velvære, som du ikke har prøvet det før.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.