Hjælp til vægttab?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.082 visninger
14 svar
5 synes godt om
23. oktober 2016

Baby-Crazy

Hej... 

Jeg er stadig i den store vægttab karrusel...

vi havde i foråret et IVF forsøg, hvor der ikke var befrugtet æg

Vi skulle starte nyt forsøg efter sommeren, men lægen ville gerne have mig yderligere 7kg ned..

Min vægt fløjet op og ned... tallene er pinlige og jeg skammer mig over det Jeg er gået fra 118 til 102... skulle ned på 95... og er nu på 107

Jeg har virkelig langt større problemer med det vægttab, end hvad jeg selv havde forventet!

Muligheden for en baby- hvad kunne være større motivation end det?

Er der mon en som har prøvet at få hjælp via fertilitetslægen? Eller har erfaring med diætist eller andet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2016

C85

Baby-Crazy skriver:

Hej... 

Jeg er stadig i den store vægttab karrusel...

vi havde i foråret et IVF forsøg, hvor der ikke var befrugtet æg

Vi skulle starte nyt forsøg efter sommeren, men lægen ville gerne have mig yderligere 7kg ned..

Min vægt fløjet op og ned... tallene er pinlige og jeg skammer mig over det Jeg er gået fra 118 til 102... skulle ned på 95... og er nu på 107

Jeg har virkelig langt større problemer med det vægttab, end hvad jeg selv havde forventet!

Muligheden for en baby- hvad kunne være større motivation end det?

Er der mon en som har prøvet at få hjælp via fertilitetslægen? Eller har erfaring med diætist eller andet? 

Jeg har ikke erfaring med diætist eller professionel hjælp på den måde, men min kæreste og jeg er i gang med at omlægge vores kost og forsøger at leve sundere. Hos os er 'problemet' nedsat sædkvalitet og vi døjer som sådan ikke med for høj vægt. Dog tænker vi, at en sundere livsstil måske kan hjælpe på det. Vi har valgt at gøre det sammen, så det ikke kun er ham, for så er det nok mere realistisk, da vi kan holde hinanden op på det og støtte hinanden. Vi har skåret det rene sukker fra, altså ingen slik, kage, sodavand o.l. Derudover ingen fastfood, cigaretter og alkohol. Vi har derudover lavet en 'bødekasse', hvortil vi skal betale penge, hvis vi synder. Vil gerne skære de hurtige kulhydrater fra også, men tror det er mere realistisk at tage små skridt ad gangen, så er der større sandsynlighed for, at vi overholder det. 

Derudover har jeg fortalt til flere, at jeg forsøger at leve sundere (har ikke fortalt årsagen dertil), så min stolthed gør, at det er sværere for mig at 'falde i', for vil gerne bevise at jeg kan. I dag er det 3 uger siden vi sidst spiste sukker, det er jeg selv ret stolt af. 

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men det er i hvert fald nogle punkter, der gør det lettere for os, at ændre vores livsstil på.

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Jegkiggerpåfugle

Jeg smed 13 kg på 23 dage inden behandling på Dukan kuren - proteiner i massevis og så gik jeg hver dag i 30 min i raskt tempo - lod baby ideen på hylden og fokuserede udelukkende på mig selv og konkurrancen mod vægten for hverdag

håber det kan hjælpe dig lidt

Anmeld Citér

23. oktober 2016

FrøMor

Da min bror for et par måneder siden havde nået den højeste vægt han nogen sinde havde været oppe på, tog han til lægen som så henviste ham til en diætist og han kom samtidig i noget gruppetræning med en mindre gruppe lidt ældre mennesker, det hjalp ham meget på den rette vej.

Jeg ved det ikke er via fertilitetslægen, men igennem din egen læge du skal have dette, men lægerne plejer at være utrolig gode til at hjælpe lidt på vej.

Min bror skulle ikke betale noget for diætist eller træningen da han havde en henvisning fra lægen. Det kan være det også kan hjælpe dig, og at de måske har noget tilsvarende i din kommune. 

Held og lykke 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Baby-Crazy

C85 skriver:

Jeg har ikke erfaring med diætist eller professionel hjælp på den måde, men min kæreste og jeg er i gang med at omlægge vores kost og forsøger at leve sundere. Hos os er 'problemet' nedsat sædkvalitet og vi døjer som sådan ikke med for høj vægt. Dog tænker vi, at en sundere livsstil måske kan hjælpe på det. Vi har valgt at gøre det sammen, så det ikke kun er ham, for så er det nok mere realistisk, da vi kan holde hinanden op på det og støtte hinanden. Vi har skåret det rene sukker fra, altså ingen slik, kage, sodavand o.l. Derudover ingen fastfood, cigaretter og alkohol. Vi har derudover lavet en 'bødekasse', hvortil vi skal betale penge, hvis vi synder. Vil gerne skære de hurtige kulhydrater fra også, men tror det er mere realistisk at tage små skridt ad gangen, så er der større sandsynlighed for, at vi overholder det. 

Derudover har jeg fortalt til flere, at jeg forsøger at leve sundere (har ikke fortalt årsagen dertil), så min stolthed gør, at det er sværere for mig at 'falde i', for vil gerne bevise at jeg kan. I dag er det 3 uger siden vi sidst spiste sukker, det er jeg selv ret stolt af. 

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men det er i hvert fald nogle punkter, der gør det lettere for os, at ændre vores livsstil på.

Jeg har også skåret det almindelige ting fra såsom sukker og smør på brødet... og vi spiser generelt ikke meget andet end en fuldkornsbolle til morgen og ellers grønt og kød ( halvdelen af dagene lidt stivelse til aftensmaden)

så er der der der hvor jeg falder info spiser en pizza til aften... men det sker 1 gang om måneden og alligevel er mit vægttab gået i stå..

og når der ikke sker noget i nogle uger opgiver jeg og "synder" .... så det er op og ned i vægt!

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Baby-Crazy

Jegkiggerpåfugle skriver:

Jeg smed 13 kg på 23 dage inden behandling på Dukan kuren - proteiner i massevis og så gik jeg hver dag i 30 min i raskt tempo - lod baby ideen på hylden og fokuserede udelukkende på mig selv og konkurrancen mod vægten for hverdag

13 kg på så kort tid lyder vildt! 

Jeg spiser gerne efter andre principper, da jeg har IBS... men måske jeg skulle kigge på den 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Baby-Crazy

MommyX2 skriver:

Da min bror for et par måneder siden havde nået den højeste vægt han nogen sinde havde været oppe på, tog han til lægen som så henviste ham til en diætist og han kom samtidig i noget gruppetræning med en mindre gruppe lidt ældre mennesker, det hjalp ham meget på den rette vej.

Jeg ved det ikke er via fertilitetslægen, men igennem din egen læge du skal have dette, men lægerne plejer at være utrolig gode til at hjælpe lidt på vej.

Min bror skulle ikke betale noget for diætist eller træningen da han havde en henvisning fra lægen. Det kan være det også kan hjælpe dig, og at de måske har noget tilsvarende i din kommune. 

Held og lykke 

Jeg har skrevet en mail til fertilitetslægen... hun har nemlig nævnt for mig at der måske var mulighed for diætist...

men du har måske ret i, at jeg kunne prøve gennem min normale læge..

Anmeld Citér

23. oktober 2016

EnGodMor

Jegkiggerpåfugle skriver:

13 kilo på 23 dage?  kan du skriver din hverdag ned til mig? For det kunne være lykken for mig at tabe mig så hurtigt på så kort tid, men jeg aner ikke hvilke produkter jeg skal bruge, hvordan jeg skal spise og drikke osv i løbet af en dag. 

Altså hvis du selvfølgelig har tid ville jeg være dig evig taknemmelig

Anmeld Citér

23. oktober 2016

MarieG

Jeg vil råde dig til at hente en kalorie app, fx. Lifesum

Det hjælper meget når der er regnskab på det, så man undgår overspisning 

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Baby-Crazy

Jeg har fået en henvisning til diætist fra fertilitetslægen 

Så dejligt! Håber det giver mig det skub jeg har brug for! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.