Baby-Crazy skriver:
Hej...
Jeg er stadig i den store vægttab karrusel...
vi havde i foråret et IVF forsøg, hvor der ikke var befrugtet æg
Vi skulle starte nyt forsøg efter sommeren, men lægen ville gerne have mig yderligere 7kg ned..
Min vægt fløjet op og ned... tallene er pinlige og jeg skammer mig over det
Jeg er gået fra 118 til 102... skulle ned på 95... og er nu på 107
Jeg har virkelig langt større problemer med det vægttab, end hvad jeg selv havde forventet!
Muligheden for en baby- hvad kunne være større motivation end det?
Er der mon en som har prøvet at få hjælp via fertilitetslægen? Eller har erfaring med diætist eller andet? 
Jeg har ikke erfaring med diætist eller professionel hjælp på den måde, men min kæreste og jeg er i gang med at omlægge vores kost og forsøger at leve sundere. Hos os er 'problemet' nedsat sædkvalitet og vi døjer som sådan ikke med for høj vægt. Dog tænker vi, at en sundere livsstil måske kan hjælpe på det. Vi har valgt at gøre det sammen, så det ikke kun er ham, for så er det nok mere realistisk, da vi kan holde hinanden op på det og støtte hinanden. Vi har skåret det rene sukker fra, altså ingen slik, kage, sodavand o.l. Derudover ingen fastfood, cigaretter og alkohol. Vi har derudover lavet en 'bødekasse', hvortil vi skal betale penge, hvis vi synder. Vil gerne skære de hurtige kulhydrater fra også, men tror det er mere realistisk at tage små skridt ad gangen, så er der større sandsynlighed for, at vi overholder det. 
Derudover har jeg fortalt til flere, at jeg forsøger at leve sundere (har ikke fortalt årsagen dertil), så min stolthed gør, at det er sværere for mig at 'falde i', for vil gerne bevise at jeg kan. I dag er det 3 uger siden vi sidst spiste sukker, det er jeg selv ret stolt af. 
Ved ikke om du kan bruge det til noget, men det er i hvert fald nogle punkter, der gør det lettere for os, at ændre vores livsstil på.