Sex omkring ægløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.754 visninger
19 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. oktober 2016

Anonym trådstarter

Har brug for jeres råd omkring sex ved ægløsning.

Er det bedst at sexe dagligt omkring ægløsning eller hver anden dag?

Jeg ved godt folk siger, at man skal slappe af omkring projektet, og i forhold til at sex skal være skønt og dejligt.... Men det har vi prøvet, og vi har prøvet en del ting nu. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2016

Lykkelig-Kvinde

Anonym skriver:

Har brug for jeres råd omkring sex ved ægløsning.

Er det bedst at sexe dagligt omkring ægløsning eller hver anden dag?

Jeg ved godt folk siger, at man skal slappe af omkring projektet, og i forhold til at sex skal være skønt og dejligt.... Men det har vi prøvet, og vi har prøvet en del ting nu. 

Jeg er selv helt ny i projekt baby, men ved fra min søster at for hende kan det ikke lykkedes med mindre hun har sex på æl-dagen, og hun kommer før manden.. og så har hun endda stået på hoved bagefter for at det skal lykkedes.. 

selv har jeg for en sikkerheds skyld både haft sex dagen før, på dagen og efter.. der ud over så sexet vi meget så jeg har os haft hver anden dag ca ud over det.. 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Anonym trådstarter

Lykkelig-Kvinde skriver:

Jeg er selv helt ny i projekt baby, men ved fra min søster at for hende kan det ikke lykkedes med mindre hun har sex på æl-dagen, og hun kommer før manden.. og så har hun endda stået på hoved bagefter for at det skal lykkedes.. 

selv har jeg for en sikkerheds skyld både haft sex dagen før, på dagen og efter.. der ud over så sexet vi meget så jeg har os haft hver anden dag ca ud over det.. 

Tak for svar. 

Det vil jeg have i baghovedet

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Mille123

Anonym skriver:

Tak for svar. 

Det vil jeg have i baghovedet

Hvis du spørger en fertilitetslæge, så er det mest optimalt at have sex hver anden dag, så er kvaliteten af sæden bedst. Derudover siger min læge, at de små svømmere sjældent lever længere end et par døgn, meeeen det er der jo mange meninger om. Derudover skulle det være en skrøne, at sæden bedre passerer i kvinden, ved at stå på hovedet eller lette underkroppen og lignende 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Anonym trådstarter

Mille123 skriver:

Hvis du spørger en fertilitetslæge, så er det mest optimalt at have sex hver anden dag, så er kvaliteten af sæden bedst. Derudover siger min læge, at de små svømmere sjældent lever længere end et par døgn, meeeen det er der jo mange meninger om. Derudover skulle det være en skrøne, at sæden bedre passerer i kvinden, ved at stå på hovedet eller lette underkroppen og lignende 

Jeg syntes virkelig at denne verden er indviklet

Det skal dog lige siges at vi har fået testet min mands sæd. De lever mellem 24-48 timer. Så bør man vel også selv dagligt for at være mere sikker? 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Mille123

Anonym skriver:

Jeg syntes virkelig at denne verden er indviklet

Det skal dog lige siges at vi har fået testet min mands sæd. De lever mellem 24-48 timer. Så bør man vel også selv dagligt for at være mere sikker? 

Ikke i følge babylægerne, er i behandling for 2. Gang... Og begge mine læger siger hver anden dag, pga af sædkvaliteten, og min mand har også normal sædkvalitet. Men altså tror du skal gøre hvad du føler for det skal nok komme

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Anonym trådstarter

Mille123 skriver:

Ikke i følge babylægerne, er i behandling for 2. Gang... Og begge mine læger siger hver anden dag, pga af sædkvaliteten, og min mand har også normal sædkvalitet. Men altså tror du skal gøre hvad du føler for det skal nok komme

Tak for svar Det har du nok ret i.

Håber virkelig 

Anmeld Citér

25. oktober 2016

NNL

De første mange mdr. var vi også sammen dagligt, men i den måned jeg blev gravid, aftalte vi at der skulle gå nogle dage imellem så "svømmerne" kunne nå at vokse sig store. Vi var sammen på dag 8, 11, 13 og 15, og jeg testede positiv ÆL på dag 14.

Ved ikke om det har været tilfældigt at det lige skete i den cyklus (efter 11 mdr.), men det gjorde det. 

Og skær evt. ud i pap at højre hånd skal blive i lommen i de dage - det virkede her

Held og lykke!

Anmeld Citér

25. oktober 2016

CC79

Det som jeg har oplevet succes med er at gå efter ægløsningsudflåd. Det fertile udflåd som det kaldes. Når jeg har set dette udflåd har jeg sørget for manden og jeg var sammen den dag og det har virket hver gang. To gange er det lykkes at blive gravid på kun at være sammen den ene dag. De to andre gange var vi samnen to gange og tre gange med de to dages mellemrum. Så hvis du kan følge dit udflåd kan det hjælpe meget da ægløsingen indtræffer mellem 24-48 timer når dette udflåd begynder. Du kan finde en masse om udflådets udssende på nettet hvis du søger på det. Men det er gennemsigtigt og ka trækkes i lange tråde uden at knække modsat det udflåd man har der bare er glat og blødt og hvidt. Men ja og ellers er rådet vist hveranden dag i perioden og nogen sir hver dag. Held og lykke med det.

Anmeld Citér

25. oktober 2016

Mille123

CC79 skriver:

Det som jeg har oplevet succes med er at gå efter ægløsningsudflåd. Det fertile udflåd som det kaldes. Når jeg har set dette udflåd har jeg sørget for manden og jeg var sammen den dag og det har virket hver gang. To gange er det lykkes at blive gravid på kun at være sammen den ene dag. De to andre gange var vi samnen to gange og tre gange med de to dages mellemrum. Så hvis du kan følge dit udflåd kan det hjælpe meget da ægløsingen indtræffer mellem 24-48 timer når dette udflåd begynder. Du kan finde en masse om udflådets udssende på nettet hvis du søger på det. Men det er gennemsigtigt og ka trækkes i lange tråde uden at knække modsat det udflåd man har der bare er glat og blødt og hvidt. Men ja og ellers er rådet vist hveranden dag i perioden og nogen sir hver dag. Held og lykke med det.

Sjovt, mit udflåd ser bare sådan ud få dage efter mens, og jeg har det aldrig under æl. - for jeg har godt hørt, at det er det der er med at transportere sædcellerne. Flot i bliver så hurtigt gravid. Jeg er slet ikke misundelig  vi er i gang for anden gang med fertilitetsbehandling, til trods for at vi ikke fejler noget . Utroligt som det skal være så forskelligt fra par til par. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.