Jeg føler mig snydt, på en måde ihvertfald
før jeg blev gravid med min 1 barn, glædede jeg jeg mig. Graviditeten blev et helvede, med konstant kvalme og opkast hurtigt efterfulgt af bækkenløsning og derefter svangerskabsforgiftning. Det endte i en igangsættelse før tid, i et frygteligt forløb, veer som ikke blev stabile eller endte i presseveer, og til sidst i et akut kejsersnit.
Bagefter var vi lang tid indlagt hvor jeg var syg stadig af svangerskabsforgiftning og kæmpede med en amning der endte efter flere måneder i helvede hvor jeg på ingen måde havde noget eer nærmede sig nok.
Har fået flere børn siden, og trods jeg har gjort alt, kæmpet osv har jeg hver gang endt i frygtelige indlæggelses forløb, kejsersnit og endt med børn på flaske
jeg ville sådan ønske jeg 100% følte mig ærlig når jeg siger. Jeg har også født mine børn selvom de kom med kejsersnit, mine børn har haft de bedste forudsætninger trods flaske og graviditeten var en skøn ventetid
men sandheden er at graviditeterne var et nødvendigt onde, for at få mine skønne unger, fødslen jeg så gerne ville opleve fik jeg aldrig, og trods store anstrengelser hver gang fik jeg på ingen måde hygge amning, og sket ikke et ammeforløb til mine unger
jeg fik ingen af delene og føler mig så ked af eet over eet. Føler mig snydt og føler mig ramt af ammemødrene når der lige pointeres at det bare er det bedste og jeg burde ha gjort mere, det er naturligt eller de særlige øjeblikke jeg har prøvet at dele lige skulle ødelægges af, de kan vi amme mødte også og flaske er noget møg kommentarer. Kommentarer om de smukke fødsler, drømme fødsler og de hårde fødsler hvor mødre sidder stolte over deres formåen imens jeg ikke har ofret og bare har maven fået skåret op og så var det overstået, trods store smerter, blødninger og den ene gang en infektion
Jeg ville sådan ønske jeg ikke sad med disse følelser, at det hele ikke havde været sådan og hvorfor det ved alle mine unger, skulle være sådan, at ikke noget gik som jeg brændende ønskede når jeg har kæmpet og ofret. Det er især sprunget op da min veninde efter en nem graviditet, dog lidt trels den sidste uge op til, fik sin drømmefødsel og amningen bare gik fantastisk fra dag 1 med masser af mælk, kun lige enkelte problemer om natten. Jeg er så glad på hendes vegne og samvitig ville jeg ønske jeg bare havde oplevet en brøkdel. Ikke atsidde med problemer efter traumatisk fødselsforløb, og følt mig snydt for alt, hvad jeg havde glædet mig til i den process at blive og være mor
jeg elsker mine unger og der er så meget jeg er taknemmelig for og alt det andet jeg kan opleve nu de alle er større. Men hvor det dog gør så ondt i mit hjerte ikke at ha oplevet de ting og fået lidt medvind og bonus for at yde og kæmpe. Føler mig snydt for guleroden pg ved ikke hvordan jeg kan arbejde med det, for at finde fred med det. Føler smerten hver gang emne om graviditet, fødsel, amning osv kommer op