Anonym skriver:
Tak for svar
Jeg tror vi skal til at have endnu en snak med bedsteforældrene, og sætte nogle faste grænser
Jeg synes også at det er forkert af dem at gå bag min ryg, og det skaber altid så dårlig stemning, fordi jeg bliver irriteret når de gør det, men de mener, at det er deres ret som bedsteforældre. Jeg er glad for at høre, at det ikke er mig, der er forkert på den i det tilfælde.
Min søn skal også smage på maden herhjemme. Det jeg er ked af er, at alle måltider går med at overbevise ham om, at han skal smage på tingene. Jeg ved at uanset hvad jeg serverer af almindelig aftensmad så siger han når han smager på det at "det kan han ikke lide" eller også siger han, at han ikke er sulten. Jeg synes det er virkelig irriterende at stå og lave aftensmad hver aften som han ikke spiser, og er ked af, at det fylder så meget ved måltiderne
Han har ikke nogen speciel grund til ikke at kunne lide maden når jeg spørger ham, og jeg synes selv, at jeg bruger meget tid i køkkenet for at lave lækkker, sund og farverig mad. Det bliver også mindre og mindre ting han gider at spise for hver måned der går 
God idé med en vitaminpille , og grøntsagsstænger på border om eftermiddagen 
Sig til dem at det naturligvis er deres ret som bedsteforældre at forkæle, men det her er bare en dårlig måde. Dels gør det at han ikke spiser nok rigtig mad, det underminerer også jeres autoritet som forældre.
Foreslå dem evt. at de sætter sunde snacks på bordet (hvis der absolut skal være snacks) indtil efter maden, og så kan de evt. købe en lille ting, der ikke kan spises til ham - et stykke legetøj eller lignende. Man kan finde mange små, sjove ting i Tiger fx.
Hvis han er så begejstret for slik, kan I så bruge det som motivation? Fx, hvis han spiser x mængde aftensmad, må han få fx 2 stykker slik fra en pose, eller hvis han spiser sin aftensmad hver dag hele ugen, må han få lidt ekstra til fredagsslik, evt. noget som han selv vælger?