Vi har besluttet, at vi vil have en tørrtumbler, som vi ellers ikke har haft tidligere. Det betyder desværre, at vi også er nødt til at købe ny vaskemaskine, da den vi har nu er for lille til, at der kan stå en tørretumbler ovenpå den og pga. pladsmangel, skal de kunne stå ovenpå hinanden.
Jeg har så været i gang med at undersøge mulighederne, men der er overvældende mange i alle prisklasser, og kan slet ikke finde ud af, hvilken maskine vi skal vælge. Jeg har rimeligt godt styr på, hvad maskinerne skal kunne, men vores krav kan opfyldes af maskiner i mange mærker og priser.
Kan I anbefale nogle gode mærker? Vi har haft en Bosch vaskemaskine i 8 år, som har fungeret rigtig fint, men fik at vide af en sælger, at Bosch og Siemens i dag kun holder ca. 5 år, så han ville anbefale et andet (og dyrere) mærke. Jeg aner intet om det, så jeg ved ikke, om der er noget om det eller om det bare var salgssnak. Jeg kan godt finde 2 maskiner, der lever op til vores krav til ca. 7.000 (Bosch/Electrolux), men er det værd at give f.eks. 10.000 for nogle andre mærker (f.eks. AEG/Bauknecht)?
Du bør helt bestemt snakke med flere sælgere!
Vi kan købe hvad som helst og har prøvet en del mærker gennem de seneste 25 år (vi snakker vaskemaskine, tørretumbler og opvaskemaskine nu)......vi er ekstremt hårde ved vores vaskemaskine, og Bosch er den eneste, der har kunnet holde, oveni er det en 8 kg's maskine og den har rigtig mange nyttige programmer og er nem at betjene - og så holder den dig informeret i displayet, så man får eks. kan se tid tilbage.
Ved sidste køb af opvaskemaskine blev vi overtalt til at købe en Miele til virkelig mange penge, for den var jo bare SÅ meget bedre end alt andet......sådan noget forbandet sludder, den er ikke en skid bedre, faktisk er den på tørring den værste maskine, vi har haft, den viser sig desværre nok at være slidstærk, så vi skal have den i mange år (hvilket så vil være dér, den skal vise sit værd).
Vores tørretumbler er også Bosch, og den kører bare uden problemer, vi bruger vaskemaskine og tørretumbler ca 4 gange hvert døgn.