Alt for lavt hcg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.390 visninger
22 svar
5 synes godt om
19. oktober 2016

Kristinaaa

Efter en lang kamp med svage positive test og frustration er det blevet bekræftet at jeg er gravid og at mit HCG niveau stiger, hvilket jo tyder på at der ikke er en abort på vej. 

Men mit HCG niveau er i forvejen alt for lavt til jeg ikke kan bekymre mig. I uge 6 blev det målt 154 og i uge 7 258. Af hvad jeg læser på nettet, er det jo langt under hvad det burde være. 

Skal jeg være bekymret og bede om en scanning eller bare vente til november hvor jeg skal til første lægesamtale? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2016

Tascha26

Kristinaaa skriver:

Efter en lang kamp med svage positive test og frustration er det blevet bekræftet at jeg er gravid og at mit HCG niveau stiger, hvilket jo tyder på at der ikke er en abort på vej. 

Men mit HCG niveau er i forvejen alt for lavt til jeg ikke kan bekymre mig. I uge 6 blev det målt 154 og i uge 7 258. Af hvad jeg læser på nettet, er det jo langt under hvad det burde være. 

Skal jeg være bekymret og bede om en scanning eller bare vente til november hvor jeg skal til første lægesamtale? 

Det er virkelig lavt jeg ville være bekymret hvis det havde været mig og bede om en scanning til lidt afklaring. Ved at mit tal i uge 8+0 var over 41.000 

Anmeld Citér

19. oktober 2016

Tascha26

Kristinaaa skriver:

Tallet skulle jo gerne fordobles hver anden dag fra start og indtil omkring uge 7 .. derefter fordobles det hver 3-4 dag indtil x antal uger. 

Anmeld Citér

19. oktober 2016

Tascha26

Kristinaaa skriver:

Og det er ikke for at gøre dig ked eller noget, men netop at HCG ikke stiger som det skal kan netop være tegn på forestående abort.. men håber da det bedste for dig

Anmeld Citér

19. oktober 2016

Mo9ca

Kristinaaa skriver:

Jeg ville bede eller betale om en skanning på baggrund af de tal. 

Da jeg selv var så langt henne lå mit tal på 15921. 

Jeg håber for dig, at din lille spire bare er en slow starter. 

Knus M

Anmeld Citér

19. oktober 2016

Jems

Hvad siger din læge til at hcg ikke stiger så hurtigt? 

Hvis det var mig og lægen ikke ville sende mig til scanning ville jeg selv betale for at få lidt vished

Anmeld Citér

19. oktober 2016

quindelist

Kristinaaa skriver:

Du skal have fat i din læge igen og have lagt en ordentlig plan. Fx med Et par Hcg målinger med 2 dages mellemrum, og videre til en gynækolog hvis den ikke stiger som den skal.

som en anden skriver er tommelfingerreglen at Hcg cirka skal fordobles på 2 døgn. Det at Hcg stiger langsomt kan betyde at du er gravid uden for livmoderen, så du skal være meget opmærksom og reagere meget hurtigt hvis du begynder at få ondt, -det burde din læge have informeret dig om.

Det kan også være en slowstarter -måske er du ikke så langt som du først troede?

under alle omstændigheder -fat i lægen og få lavet en ordentlig plan.

Anmeld Citér

19. oktober 2016

Kristinaaa

Jems skriver:

Hvad siger din læge til at hcg ikke stiger så hurtigt? 

Hvis det var mig og lægen ikke ville sende mig til scanning ville jeg selv betale for at få lidt vished

Min læge sagde det var indenfor normalværdien... 

Anmeld Citér

19. oktober 2016

Kristinaaa

quindelist skriver:

Du skal have fat i din læge igen og have lagt en ordentlig plan. Fx med Et par Hcg målinger med 2 dages mellemrum, og videre til en gynækolog hvis den ikke stiger som den skal.

som en anden skriver er tommelfingerreglen at Hcg cirka skal fordobles på 2 døgn. Det at Hcg stiger langsomt kan betyde at du er gravid uden for livmoderen, så du skal være meget opmærksom og reagere meget hurtigt hvis du begynder at få ondt, -det burde din læge have informeret dig om.

Det kan også være en slowstarter -måske er du ikke så langt som du først troede?

under alle omstændigheder -fat i lægen og få lavet en ordentlig plan.

Min læge vil tage en ny blodprøve i næste uge, men hun vil ikke scanne mig. Så skal jeg selv betale.

Anmeld Citér

19. oktober 2016

Kristinaaa

Tascha25 skriver:

Og det er ikke for at gøre dig ked eller noget, men netop at HCG ikke stiger som det skal kan netop være tegn på forestående abort.. men håber da det bedste for dig

Eller en graviditet udenfor livmoderen..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.