Kristinaaa skriver:
Efter en lang kamp med svage positive test og frustration er det blevet bekræftet at jeg er gravid og at mit HCG niveau stiger, hvilket jo tyder på at der ikke er en abort på vej.
Men mit HCG niveau er i forvejen alt for lavt til jeg ikke kan bekymre mig. I uge 6 blev det målt 154 og i uge 7 258. Af hvad jeg læser på nettet, er det jo langt under hvad det burde være.
Skal jeg være bekymret og bede om en scanning eller bare vente til november hvor jeg skal til første lægesamtale?
Du skal have fat i din læge igen og have lagt en ordentlig plan. Fx med Et par Hcg målinger med 2 dages mellemrum, og videre til en gynækolog hvis den ikke stiger som den skal.
som en anden skriver er tommelfingerreglen at Hcg cirka skal fordobles på 2 døgn. Det at Hcg stiger langsomt kan betyde at du er gravid uden for livmoderen, så du skal være meget opmærksom og reagere meget hurtigt hvis du begynder at få ondt, -det burde din læge have informeret dig om.
Det kan også være en slowstarter -måske er du ikke så langt som du først troede?
under alle omstændigheder -fat i lægen og få lavet en ordentlig plan.
Anmeld
Citér