Kæledyr ikke tilladt :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2016

mpr

Anonym skriver:

Hej alle 

vi bor i rækkehus og der må ikke holdes husdyr her ... Hvilket jeg slet ikke forstår .. Folk rundt omkring os har hunde og katte men lige vores lille område må ikke . 

Jeg har opdaget flere af naboerne i min afdeling der har kat men hvordan kan de gør det ? 

Har tit hørt mange gør det alligevel... Kan man virlelig tillade sig det ? 

Vi ønsker os inderligt en indekat men Kan jeg tillade mig ?

Tillade sig og tillade sig.. Det er et spørgsmål om man er villig til at tage en risiko. Mener man kan blive smidt ud med ret kort varsel hvis man bryder leje kontrakten og det gælder også ophold af kæledyr i boligen når man ikke må have dyr. 

Så man skal jo være opmærksom på at man kan miste sit tag over hovedet med så kort varsel at man måske ikke kan nå at finde noget andet. 

Her hvor vi bor må vi heldigvis have 1 indekat, vi havde 2 på et tidspunkt for at afhjælpe vores første kats adfærds problemer, men har så for nylig omplaceret vores første for at han kunne få det bedre da han bare ikke kunne falde tilpas i en lejlighed, og nu har vi så kun en og han kommer ikke til at bo med et andet dyr igen før vi flytter et sted hen hvor man må det. Levede i stress i 2 år fordi jeg var bange for at nogen opdagede det, så vil helt klart ikke anbefale at gå imod reglerne fordi du kan komme ud for at det bare stresser dig mere end nødvendigt. Især hvis du får en kat der snakker. 

Med stor sandsynlighed så er det jo jeres område der har besluttet at der ikke skulle være dyr, og så er den ikke ret meget længere.. Jeg ville anbefale jer i stedet at overveje at flytte et sted hen hvor i må have dyr, for det med pludselig at skulle omplacerer dyr igen fordi man ikke overholder reglerne har jeg det svært ved at kunne være positiv omkring

Og det er jo bare en som ser sig sur på dig og så er man meldt for at bryde kontrakten.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2016

AnoMom

Anonym skriver:

Hej alle 

vi bor i rækkehus og der må ikke holdes husdyr her ... Hvilket jeg slet ikke forstår .. Folk rundt omkring os har hunde og katte men lige vores lille område må ikke . 

Jeg har opdaget flere af naboerne i min afdeling der har kat men hvordan kan de gør det ? 

Har tit hørt mange gør det alligevel... Kan man virlelig tillade sig det ? 

Vi ønsker os inderligt en indekat men Kan jeg tillade mig ?

For nogle år siden boede jeg i en lejlighed hvor husdyr ikke var tilladt. Jeg havde kat alligevel. Han var renlig og besørgede derfor kun i sin kattebakke og vinduet var altid åbent på badeværelset så der lugtede aldrig. 

Når der skulle ordnes noget i lejligheden hvor viceværten skulle ind så smed jeg legetøjet ind under sofaen og katten kom over til min mor som boede på den anden side af vejen. 

Synes det er noget fis med husdyr ikke er tilladt. Forstår hunde måske som gør og kan være til gene for naboer. 

Anmeld Citér

18. oktober 2016

Skouboe

Lækkerlasen her bor hos os, fordi hendes tidligere ejer havde anskaffet sig hende i en lejlighed, hvor man ikke måtte have kat. 

Hun fik valget mellem at skille sig af med katten, eller blive smidt ud med sine 2 børn. 

Her betød en række sammenfald at vi kunne tilbyde hende et hjem, men det var et rent tilfælde, ellers ved jeg ikke hvor hun var havnet. 

Hvis du brændende ønsker dig en kat, så find et andet sted at bo. I mange boligforeninger kan man bytte internt uden de store problemer. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

19. oktober 2016

Hectar

Jeg har haft kat det sidste halvandet år, selvom jeg bor i en lejebolig, hvor man ikke må have husdyr. Da jeg flyttede ind i min nuværende lejlighed spurgte jeg viceværten ved nøgleoverdragelsen om jeg måtte have hende hos mig eller om hun skulle sendes hjem til mine forældre og bo. Hans svar var at han ingenting havde imod det og at rigtig mange naboer ligeledes har dyr.

De gange han har været i lejligheden har han bare hilst på hende og ingenting sagt. Til hverdag sidder hun ofte i vinduet ud mod vejen, hvor man ikke kan undgå at lægge mærke til hende. Har stadig ingenting hørt fra boligforeningen. De er bedøvende ligeglade, så længe dyrene ikke skaber problemer.

Anmeld Citér

19. oktober 2016

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

For nogle år siden boede jeg i en lejlighed hvor husdyr ikke var tilladt. Jeg havde kat alligevel. Han var renlig og besørgede derfor kun i sin kattebakke og vinduet var altid åbent på badeværelset så der lugtede aldrig. 

Når der skulle ordnes noget i lejligheden hvor viceværten skulle ind så smed jeg legetøjet ind under sofaen og katten kom over til min mor som boede på den anden side af vejen. 

Synes det er noget fis med husdyr ikke er tilladt. Forstår hunde måske som gør og kan være til gene for naboer. 

Peæcis jeg kan forstå med hunde men ikke katte  

Anmeld Citér

19. oktober 2016

Anonym trådstarter

Hectar skriver:

Jeg har haft kat det sidste halvandet år, selvom jeg bor i en lejebolig, hvor man ikke må have husdyr. Da jeg flyttede ind i min nuværende lejlighed spurgte jeg viceværten ved nøgleoverdragelsen om jeg måtte have hende hos mig eller om hun skulle sendes hjem til mine forældre og bo. Hans svar var at han ingenting havde imod det og at rigtig mange naboer ligeledes har dyr.

De gange han har været i lejligheden har han bare hilst på hende og ingenting sagt. Til hverdag sidder hun ofte i vinduet ud mod vejen, hvor man ikke kan undgå at lægge mærke til hende. Har stadig ingenting hørt fra boligforeningen. De er bedøvende ligeglade, så længe dyrene ikke skaber problemer.

Vi har en kanin som tit har løbet over til naboens have og folk har intet sagt ... 

Vo har haft min søsters hund på besøg og ingen har sagt noget .. 

Så ved ik hvad en kat gør som er så ulovligt

Anmeld Citér

19. oktober 2016

AnoMom

Anonym skriver:

Peæcis jeg kan forstå med hunde men ikke katte  

Nej. Selvom en kat måske miawer så kan naboerne jo ikk hører det. Synes det er latterligt. Så som sagt så trodsede jeg reglerne 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.