Kæledyr ikke tilladt :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.547 visninger
16 svar
7 synes godt om
18. oktober 2016

Anonym trådstarter

Hej alle 

vi bor i rækkehus og der må ikke holdes husdyr her ... Hvilket jeg slet ikke forstår .. Folk rundt omkring os har hunde og katte men lige vores lille område må ikke . 

Jeg har opdaget flere af naboerne i min afdeling der har kat men hvordan kan de gør det ? 

Har tit hørt mange gør det alligevel... Kan man virlelig tillade sig det ? 

Vi ønsker os inderligt en indekat men Kan jeg tillade mig ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2016

Bshizzle

Man kan ikke tillade sig bare at anskaffe sig et kæledyr uden det står i lejekontrakten. 

Men tænker at den bedste mulighed er at snakke med udlejeren/selskabet og høre om i må få tilladelse til at få ét dyr. 

Jeg er selv udlejer.. og jeg ville blive stik tosset hvis en lejer bare brød reglerne ang husdyr  og faktisk kan de ryge ud ved at overtræde reglerne. 

Anmeld Citér

18. oktober 2016

FrøMor

Hvor vi bor står der tydeligt husdyr ikke tilladt. Men.... 

Stort set hver eneste nabo har enten hund, kat eller begge dele. Vi ringede til boligselskabet og snakkede med dem og de sagde at de ikke er tilladt, hvorefter de så tilføjede at der mere eller mindre er en "tys tys" regel omkring det. 

Hvis du har kæledyr, om det så er en kat eller hund så må du ikke genere naboerne, alle efterladenskaber skal samles op, og hvis du f.eks har indekat må din lejlighed ikke lugte. Så kort sagt hos os siger de til alle, og de er meget tydelige omkring at kæledyr ikke er tilladt, men når man så bor her, har næsten hver anden nabo en eller anden slags kæledyr, hvorefter man så finder ud af "tys tys" reglen de har her. 

Hvis ens kæledyr her bliver et problem, hvis du f.eks har en hund der gør ofte og er til gene - så kan man risikere at blive smidt ud. 

Jeg vil sige snak med boligforeningen, eller spørg en nabo i samme område som har et kæledyr hvad de gør?

Hvis det er privat udlejning vil jeg måske være lidt mere forsigtig og snakke med udlejeren først, det kan være I kan komme til en aftale om at det er ok.

Held og lykke 

Anmeld Citér

18. oktober 2016

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Man kan ikke tillade sig bare at anskaffe sig et kæledyr uden det står i lejekontrakten. 

Men tænker at den bedste mulighed er at snakke med udlejeren/selskabet og høre om i må få tilladelse til at få ét dyr. 

Jeg er selv udlejer.. og jeg ville blive stik tosset hvis en lejer bare brød reglerne ang husdyr  og faktisk kan de ryge ud ved at overtræde reglerne. 

Præcis ..men kan ik forstå hvordan nogle af naboerne gør det :/ 

Anmeld Citér

18. oktober 2016

Anonym trådstarter

MommyX2 skriver:

Stort set hver eneste nabo har enten hund, kat eller begge dele. Vi ringede til boligselskabet og snakkede med dem og de sagde at de ikke er tilladt, hvorefter de så tilføjede at der mere eller mindre er en "tys tys" regel omkring det. 

Hvis du har kæledyr, om det så er en kat eller hund så må du ikke genere naboerne, alle efterladenskaber skal samles op, og hvis du f.eks har indekat må din lejlighed ikke lugte. Så kort sagt hos os siger de til alle, og de er meget tydelige omkring at kæledyr ikke er tilladt, men når man så bor her, har næsten hver anden nabo en eller anden slags kæledyr, hvorefter man så finder ud af "tys tys" reglen de har her. 

Hvis ens kæledyr her bliver et problem, hvis du f.eks har en hund der gør ofte og er til gene - så kan man risikere at blive smidt ud. 

Jeg vil sige snak med boligforeningen, eller spørg en nabo i samme område som har et kæledyr hvad de gør?

Hvis det er privat udlejning vil jeg måske være lidt mere forsigtig og snakke med udlejeren først, det kan være I kan komme til en aftale om at det er ok.

Held og lykke 

Okay  

hvordan lejligheden lugter med katte? Hvordan kan man forhindre det?

jeg er bar irriteret over hvorfor man ikke må når man ikke gener naboen :/ en indekat vil forblive inde .. Og desuden er der flere katte fra de andre afdelinger som går rundt her i vores have ... Det er bar ikk rigtigt 

Anmeld Citér

18. oktober 2016

Anonym trådstarter

MommyX2 skriver:

Held og lykke 

Men hvordan gør man så når varmemesteren ska ordne noget i ens lejlighed ?

Anmeld Citér

18. oktober 2016

ninibadini

Tja, folk løber vel den risiko at blive smidt ud, hvis det bliver opdaget. Det er også forbudt at gå over for rødt, men det forhindrer jo ikke folk i at gøre det.

Anmeld Citér

18. oktober 2016

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg ville aldrig gøre det. Af den simpel grund at man sandsynligvis ville blive bedt om at skaffe sig af med dyret, hvis det blev opdaget. 

Det ville jeg ikke byde en kat.

I værste fald kan man blive smidt ud, men så slipper katten da for at miste sin familie. 

Anmeld Citér

18. oktober 2016

Falk43

Jeg har selv haft indekat i en lejlighed ( og de lugter ikke (  men mindre man holder en ukastreret han kat ?! Eller ikke skifter Bakken ) risikoen er at udlejer beder dig om at skaffe dig af med katten eller smider dig  ud . Der skal du så træffe et forhåbentlig let valg , smider du katten ud til Kattensværn eller nogen der tilfældigvis gerne vil havde den ( den dag !?) eller flytter du med katten . Lyder det hårdt ? Så tag man tage en tur på kattensværn internater eller dyrenes beskyttelse og se katte der er afleveret af nogen som fik et kat uovervejet . Har arbejdet begge steder og der er mange sørgeligt mange Min anbefaling er som du nok kan læse et nej til kat eller hund hvor man ikke må have dem 

Anmeld Citér

18. oktober 2016

FrøMor

Men hvordan gør man så når varmemesteren ska ordne noget i ens lejlighed ?

Vi har haft varmemester, maler og tømrer herinde, og alle er vant til at flere af lejerne har dyr. Den ene gang havde vi så uheldigt en mus i lejligheden, som vores kat var så snug at fange.

Da jeg snakkede med varmemesteren, spurgte han om vi havde sat en musefælde op for at fange musen, hvor jeg grinede og sagde vi har vores egen "muse fanger" (kat), han grinede og vidste godt hvad jeg mente. Da han var på besøg var han meget flink og ville endda hilse på vores kat. Han viste os samtidig billeder af hans kat og hund. Han spurgte mig om jeg var bange for at sige vi havde kat, hvorefter vi snakkede med ham om reglen omkring dyr. Han sagde dog også selv at det går de ikke så meget op i, hvorfor skulle han dog fortælle til nogen at vi havde dyr i lejligheden (ud over musen som havde søgt tilflugt i lejligheden). 

Igen, hvor vi bor har der ikke været problemer med det, selv om der står de ikke er tilladt. Folk er for det meste gode til at samle op efter deres hunde og flere af naboerne har endda fælles ture med deres hunde.

Vi prøvede inden vi fik dyr i lejligheden at snakke med dem om det og det var jo vores eget gamle hvis der skulle være problemer med en kat eller hund der larmer. Vi har både kat og hund og det har ikke været et problem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.