Anonym skriver:
Åh Gud så prøvede jeg tale med ham endnu engang og pænt tager han det ik jeg forslog ellers vi skulle prøve at lave nogle ting hver for sig og få lidt afstand på hinanden for se om det hjalp og for ligesom for få romantikken tilbage og havde noget at snakke om - men hans svar var bare at han havde ingen steder tage hen - desuden er han gået helt rengørings amok nu og taler slet ikke til mig
han har lige åbnet en øl kan jeg hører - hvad sker der
overvejer vildt meget ringe til min moster og spørge om mig og mon søn må komme på weekend hun bor i Kbh og har en lejlighed jeg må låne 
Han går vel rengøringsamok, fordi han fornemmer, du er utilfreds med hans indsats. For mig lyder han presset og indebrændt, og det er alt andet lige en forståelig reaktion på arbejdsulykken, sygemeldingen, uvisheden om fremtiden osv. Jeg synes ikke, det er rimeligt, at du står med det hele, men jeg studser alligevel over, at du slet ikke nævnte hans smerter og den psykiske belastning i dit første indlæg - jeg vil da mene, en stor del af forklaringen kan ligge i, at han har det ad helvede til.
I er pressede begge to - og ærligt talt ville jeg skyde en hvid pil efter romantik lige nu. Det er jo endnu en stress- eller belastningsfaktor at skulle leve op til. Når man har små børn, handler parforholdet i perioder blot om at "overleve", stå sammen og få tingene til at fungere. Når så den ene part tilmed har smerter og bekymringer at slås med, og den anden kræver hjælp og nærvær og tilmed sukker efter romantik, er det næsten dømt til at gå galt.
Jeg tror ikke, han har lyst til at være et dovent æsel, som sidder ved computeren konstant. Jeg tror, han er ked af situationen og sikkert også dødtræt af sig selv. Og vel er det unfair, du skal stå med alt, og jeg forstår udmærket, du ikke kan rumme også at skulle bekymre dig om ham og hans velbefindende, men hvis du ønsker, I skal komme igennem dette sammen, er du nok nødt til at drosle HELT ned på forventningerne til ham og opfatte ham som værende i "undtagelsestilstand". Giver du ham et klap på kinden indimellem og spørger til, om han har ondt?
Der skal nogle gange meget lidt til, for at den anden føler sig lidt værdifuld og ikke helt håbløs. Og lige nu er han den svage part - du klarer jo det hele, og han duer ikke til en skid. Sådan kunne han meget vel opleve situationen.