Egentlig et skægt og tankevækkende spørgsmål for ville gerne svare: investere, nej jeg hr det som falder naturligt og fordi jeg elsker at være sammen med mine børn. Og det gør jeg for en stor del også, jeg elsker at tage i børneteater og gør det ofte (bruger desværre lidt for mange penge på set også), jeg elsker musik og er frivillig i en kulturforenig der laver arrangementer foe børn hver søndag (vi er der absolut ikke hver søndag). Jeg kan godt lide at spille spil (men gør det nogle gange fordi jeg burde). Jeg kan lide at læse højt (men gør det nogle gange fordi jeg burde). Jeg kan lide at tage i svømmehallen men finder sjældent tid så har meldt hele flokken til svømning
samler kastanier men når aldrig til kastaniedyrene, køber krea ting men så ligger de i skuffen osv.
Og så er der investeringen, for puha vores hverdag er tæt pakket med fritidsaktiviteter for alle 3, det er kun fredag og søndag der ikke er fast aktivitet (så kan der så være stævner, forestillinger, parade, ekstra øvelse osv.) og det er jo nok en tilsidesættelse af mig selv for at investere i deres fremtid.
Så er det vel egentlig også en investering i familien at jeg arbejder fuldtid og studerer ved siden af - have jeg ikke børn kunne jeg godt have hevet teltpælene op og prøvet lykken.
Men nej i bund og grund går jeg ikke rundt og tænker jeg investerer i mine børn, jeg Lan mærke især nu hvor de er blevet ældre at jeg har glemt mig selv lidt af vejen (fx har jeg meldt mig til yoga og ikke nået det endnu), men jeg elsker at være mor, er oplevelsesnarkoman og det må meget gerne være oplevelser på børnenes præmisser, så en tur på Glyptoteket er lige så meget for mig som for dem, børneteater er fantastisk osv. I torsdags var vi fx inde og se Shrek the musical og i Tivoli, det var da lige så meget for min skyld, når vi skal på brandstationen på onsdag er jeg nok mere interesseret end dem osv.
Så det primære som kan kaldes investering er ventetiden - vente på de skal til fodbold, vente på de kommer hjem fra drama, køre til Amager i morgen fordi min datter skal på dramacamp pg så der faktum at de fleste af mine penge går på børberelaterede ting
Anmeld
Citér