Udbleven menstruation i 5 måneder - p-pille stop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2016

morseptember17

Asil86 skriver:

Okay ja, det er også langt tid. Åh det er så træls :-( Mange tak for dit svar. Var det efter et p-pille stop din mens udeblev? og har du andres symptomer end dette? 

Ja jeg stoppede med p-piller i midt december, havde mens midt januar og så først igen i starten af august.

Jeg har øget hårvækst på lårene og "pikslips" er ved at komme og så har jeg på omkring 3 måneder taget 8 kg på - men er normalvægtig. :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jep 

Efter gynækologisk undersøgelse gik der en måned så havde jeg norm menstruation.

Fik afvide alt var normalt at se til.  4 år senere ved p.b start blev jeg hurtig gravid. 

Går ind for p pille pauser. 

Anmeld Citér

15. oktober 2016

Coco30

PB-anonym skriver:

Ja jeg stoppede med p-piller i midt december, havde mens midt januar og så først igen i starten af august.

Jeg har øget hårvækst på lårene og "pikslips" er ved at komme og så har jeg på omkring 3 måneder taget 8 kg på - men er normalvægtig. :-)

Okay det kan jeg godt se. Det er jo en forandring. Har ingen af disse symptomer. Men har læst at jeg stadig godt kan have pco uden dem. Men jeg må nok afsted til en gynægolog - så kan jeg få en 100% afklaring. Min læge vil bare som sagt have at der skal gå hele 6 måneder, før det anses som "unormalt" i følge hende.

Anmeld Citér

15. oktober 2016

Coco30

årgang84 skriver:

Jep 

Efter gynækologisk undersøgelse gik der en måned så havde jeg norm menstruation.

Fik afvide alt var normalt at se til.  4 år senere ved p.b start blev jeg hurtig gravid. 

Går ind for p pille pauser. 

Så vil det sige du også gik flere måneder uden menstruation, men at der ikke var noget galt? Ved du hvorfor din mens kom efter du havde været til gynægolog?

Anmeld Citér

16. oktober 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84
Asil86 skriver:

Så vil det sige du også gik flere måneder uden menstruation, men at der ikke var noget galt? Ved du hvorfor din mens kom efter du havde været til gynægolog?

Jeg havde taget p piller i en årrække. Også glemte jeg et par piller så besluttede at tage en pause der gik 5-6 måneder før den kom igen. 

Efter jeg har fået børn holder jeg af og til en pause til næste mens, og der regulere kroppen hurtigt ind. 

Tror det er sundt at kroppen selv regulere ind somme tider. 

Men mega, træls når der intet kommer og man er i p,b projekt. Evt lidt stress/ for meget fokus kan vel også spille ind.

Anmeld Citér

16. oktober 2016

Debatpigen.

Asil86 skriver:

Jeg tror ikke jeg har PCO/S. Har ingen af symptomerne udover den udblevne mens. Jeg er selvfølgelig ikke blevet scannet. Men det kunne være jeg skulle det. 

det har jeg heller ikke, hvis man ser mig ude fra er jeg helt normal. Men min æggestokke er fyldt med små foliker der ikke gider vokse, som gør jeg ikke får ægløsning og der ved aldrig mens

Anmeld Citér

20. oktober 2016

Coco30

Debatpigen. skriver:

det har jeg heller ikke, hvis man ser mig ude fra er jeg helt normal. Men min æggestokke er fyldt med små foliker der ikke gider vokse, som gør jeg ikke får ægløsning og der ved aldrig mens

Hvilken behandling har du så fået/får du? Har du været gravid eller er det svært med PCO?

Anmeld Citér

21. oktober 2016

Debatpigen.

Asil86 skriver:

Hvilken behandling har du så fået/får du? Har du været gravid eller er det svært med PCO?

frøst prøvede jeg spis dig gravid livstilen, hjalp ikke.. Så fik jeg metformin. Hjalp heller ikke.. Så 3 hormonforsøg heller ikke nogle gevinst. Så fik jeg taget æg ud, og fik dem dyrket til blaostcyster, så de lige var ved at klække. Blev gravid med den første jeg fik lagt op, og de andre 2 der tilbage kom på frost.. 1,5 år efter p-pille stop. . - så få det tjekket, hvis du har det så er det ikke altid der sker noget uden at være i behandling.

Anmeld Citér

1. november 2016

Coco30

UPDATE: Jeg vil blot skrive en update herinde, hvis en anden en dag skulle stå i samme situation :-) Jeg gik til lægen da mensen var udblevet i ca. 5,5 måned. Lægen vil egentlig først undersøge patienten når der er gået 6 måneder.. Hun sagde at det var meget almindeligt at dette kunne forekomme, efter et p-pille stop. Hun lavede en gynægælogisk undersøgelse og ville give min en henvisning til en gynægolog. Hun var meget rolig og sagde jeg nok skulle blive gravid. Jeg kunne evt. få noget medicin som vil sætte gang i cyklussen. Hun sagde at årsagen til den udblevne mens kunne være uvist eller måske en meget mild grad af PCO, da jeg ingen øvrige symptomer har og er normalvægtig. 

MEN jeg nåede aldrig at komme til gynægolog og videre i systemet - og nåede heller aldrig at få min mens. Fandt ud af at jeg var gravid i uge 3, et par dage senere :-) Så det betyder at min mens udeblev i 4 cycklusser og i 5 cyklus kom min ægløsning endelig og der blev jeg så gravid med det samme. 

Hilsner fra en lykkelig nygravid

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.