hvor meget spiser jeres børn i skolen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2016

heaven

SØS skriver:

9 år og 1,42 - WAUV høj dreng. Og sikke en appetit 

Jep.... ved heller ikke hvor han gør af det rent vægtmæssigt har en høj og slank far, så han ligner bare ham i stedet for en lille prop som mig, hehe....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2016

MysteriousAngel

Ms.Momo skriver:

min søn på 8 år kom på samvær i dag, og da jeg skulle tømme hans madpakke opdagede jeg at der stadig var meget i, så jeg spurgte om han ikke havde spist i skolen, og han sagde at det havde han.

Det er ikke første gang at han har haft mad tilovers når jeg har hentet ham til samvær, så jeg skrev til hans far - og fik svaret at han haft 4 halve skiver rugbrød, et kyllingeunderlår, en halv burger og et æble.

Jeg synes det er rigtig meget mad til en 8 årig - jeg kan ikke engang spise så meget - og kom derfor til at tænke på; hvor meget spiser jeres børn i skolen?

2 rugbrødsmadder, et stykke frugt, en muslibar, en håndfuld nødder og så hvis hun har haft en figenstang med eller sådan noget 

Anmeld Citér

15. oktober 2016

EnGodMor

Ms.Momo skriver:

min søn på 8 år kom på samvær i dag, og da jeg skulle tømme hans madpakke opdagede jeg at der stadig var meget i, så jeg spurgte om han ikke havde spist i skolen, og han sagde at det havde han.

Det er ikke første gang at han har haft mad tilovers når jeg har hentet ham til samvær, så jeg skrev til hans far - og fik svaret at han haft 4 halve skiver rugbrød, et kyllingeunderlår, en halv burger og et æble.

Jeg synes det er rigtig meget mad til en 8 årig - jeg kan ikke engang spise så meget - og kom derfor til at tænke på; hvor meget spiser jeres børn i skolen?

Syntes det er en fin madpakke egentlig, nogle gange spiser børn meget, andre gange lidt. 

Hellere for meget med, end for lidt med

Her kan madpakkerne os indeholde den mængde mad.

Anmeld Citér

15. oktober 2016

A-1995

Jeg synes ikke det lyder af meget. Min 2 årige spiser 1 hel Bolle + 1 stykke frugt til formiddag, 2 hele skiver rugbrød + grønt til frokost og brød og frugt igen om eftermiddagen. Han spiser igen når han kommer hjem. ��

Anmeld Citér

15. oktober 2016

B&J

Det er meget forskelligt. Nogle gange 2halve nogle gange 4 halve 

han spiser altid en halv bolle og 1 frugt det grønt han har med også svinger det med

rugbrøden som jeg skrev øverst 

Anmeld Citér

16. oktober 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
SØS skriver:

Jeg undrer mig over hvorfor du har indsat denne "smiley" i dit indlæg???

At din søn har haft "for" meget mad med i madpakken er vel positivt???

Selvfølgelig er det bedre at han har mere med end han spiser fremfor at sulte, men når det mere er reglen end undtagelsen at han har 1-1 1/2 skive tilbage.

Anmeld Citér

16. oktober 2016

Tip!

Det kommer meget an på hvad de får med, hvor meget der ryger ned. 

Rugbrøds dage, så 2 hele skiver med forskelligt pålæg, grønt og frugt ved siden af. Plus enten en klap sammen, pølsehorn, pizzasnegle, til formiddags mad kl 10. 

Så spises der også frugt i SFO når de kommer derned kl 14.. 

Jeg bager rigtigt meget sandwich brød selv og det vil de meget hellere have med end rugbrød. Så får de 2 sandwich med, en til formiddag og en til frokost.. Plus grøntsager ved siden af. 

Mine børnehave drenge spiser forskelligt, den ene får 4 hele rugbrød med, grønt, frugt osv og frugtpose med bolle og frugt til kl 14. Der er  9/10 dage spist op. 

Den mindste er dog kun på 3 hele rugbrød plus samme mængde grønt, frugt og frugtpose som den store bh dreng. 

De er iøvrigt altid sultne når de kommer hjem ved 15.30 tiden. 

De er bare ikke aftensmads spisere, så jeg ved at de selv justere det og får nok mad i løbet af en dag. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.