Ms.Momo skriver:
min søn på 8 år kom på samvær i dag, og da jeg skulle tømme hans madpakke opdagede jeg at der stadig var meget i, så jeg spurgte om han ikke havde spist i skolen, og han sagde at det havde han.
Det er ikke første gang at han har haft mad tilovers når jeg har hentet ham til samvær, så jeg skrev til hans far - og fik svaret at han haft 4 halve skiver rugbrød, et kyllingeunderlår, en halv burger og et æble. 
Jeg synes det er rigtig meget mad til en 8 årig - jeg kan ikke engang spise så meget - og kom derfor til at tænke på; hvor meget spiser jeres børn i skolen?
Det er forskelligt men den mindste på 6 kan nu sagtens fortære 4 halve, 1 pølsemuffins, noget frugt, en frugstang eller lignende plus frugt i SFO og være ved at dø af sult når jeg henter ham.
Mine elever i skolen har også meget med og de fleste dage spiser de det hele, men jeg går også meget op i at give dem tiden til at få spist to gange på en skoledag. Dvs. Vi bruger minimum 2 gange 15 minutter på at spise og alle skal blive siddende til alle har spist så vi ikke får jag og de langsomme spisere ikke får spist færdig. Ja nogle gange sidder de sågar selvom alle har spist op fordi det ikke er tid til frikvarter og det ikke er mig der har tilsyn.
Synes ikke det lyser af voldsomt meget, men heller ikke af lidt. Hvor meget var der tilbage? Og spurgte du ham hvorfor han ikke havde spist det, var det manglende appetit eller manglende tid?
Anmeld
Citér