hvor meget spiser jeres børn i skolen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.020 visninger
16 svar
4 synes godt om
14. oktober 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

min søn på 8 år kom på samvær i dag, og da jeg skulle tømme hans madpakke opdagede jeg at der stadig var meget i, så jeg spurgte om han ikke havde spist i skolen, og han sagde at det havde han.

Det er ikke første gang at han har haft mad tilovers når jeg har hentet ham til samvær, så jeg skrev til hans far - og fik svaret at han haft 4 halve skiver rugbrød, et kyllingeunderlår, en halv burger og et æble.

Jeg synes det er rigtig meget mad til en 8 årig - jeg kan ikke engang spise så meget - og kom derfor til at tænke på; hvor meget spiser jeres børn i skolen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2016

Chantie

Min pige på 6 spiser 2-3 halve stk rugbrød.  Lidt grønt og lidt nødder, oliven et stk ost eller lign. 

Anmeld Citér

14. oktober 2016

lineog4

Ms.Momo skriver:

min søn på 8 år kom på samvær i dag, og da jeg skulle tømme hans madpakke opdagede jeg at der stadig var meget i, så jeg spurgte om han ikke havde spist i skolen, og han sagde at det havde han.

Det er ikke første gang at han har haft mad tilovers når jeg har hentet ham til samvær, så jeg skrev til hans far - og fik svaret at han haft 4 halve skiver rugbrød, et kyllingeunderlår, en halv burger og et æble.

Jeg synes det er rigtig meget mad til en 8 årig - jeg kan ikke engang spise så meget - og kom derfor til at tænke på; hvor meget spiser jeres børn i skolen?

Det er forskelligt men den mindste på 6 kan nu sagtens fortære 4 halve, 1 pølsemuffins, noget frugt, en frugstang eller lignende plus frugt i SFO og være ved at dø af sult når jeg henter ham. 

Mine elever i skolen har også meget med og de fleste dage spiser de det hele, men jeg går også meget op i at give dem tiden til at få spist to gange på en skoledag. Dvs. Vi bruger minimum 2 gange 15 minutter på at spise og alle skal blive siddende til alle har spist så vi ikke får jag og de langsomme spisere ikke får spist færdig. Ja nogle gange sidder de sågar selvom alle har spist op fordi det ikke er tid til frikvarter og det ikke er mig der har tilsyn. 

Synes ikke det lyser af voldsomt meget, men heller ikke af lidt. Hvor meget var der tilbage? Og spurgte du ham hvorfor han ikke havde spist det, var det manglende appetit eller manglende tid?

Anmeld Citér

14. oktober 2016

GUSO

Ms.Momo skriver:

Min pige på 6 har 4 halve rugbrød med pålæg, 1/4 peberfrugt, 1/4-1/2 agurk, 3-4-5 små tomater, og en ostehaps eller mini salami med til frokost, derudover spiser de frugt til formiddag og til eftermiddag har hun gerne en lille youghurt 1 bolle, noget agurk og et stykke frugt.. Hun spiser næsten altid op  jeg syntes ikke det lyder af meget meget mad din dreng har med ��

Anmeld Citér

15. oktober 2016

Mortilsnart4

Ms.Momo skriver:

Min dreng på 6 år har 3 hele med en bolle til kl 10 mad plus masser af grønt og 3stk frugt med til skole og Sfo  han fortærer det hele og er sulten mår han kommer hjem 

han har altid været en sulten dreng ��

min pige på 9 får det samme med men har for det meste halvdelen med hjem hun sir hun ik når og spise det hele 

Anmeld Citér

15. oktober 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
lineog4 skriver:

Det er forskelligt men den mindste på 6 kan nu sagtens fortære 4 halve, 1 pølsemuffins, noget frugt, en frugstang eller lignende plus frugt i SFO og være ved at dø af sult når jeg henter ham. 

Mine elever i skolen har også meget med og de fleste dage spiser de det hele, men jeg går også meget op i at give dem tiden til at få spist to gange på en skoledag. Dvs. Vi bruger minimum 2 gange 15 minutter på at spise og alle skal blive siddende til alle har spist så vi ikke får jag og de langsomme spisere ikke får spist færdig. Ja nogle gange sidder de sågar selvom alle har spist op fordi det ikke er tid til frikvarter og det ikke er mig der har tilsyn. 

Synes ikke det lyser af voldsomt meget, men heller ikke af lidt. Hvor meget var der tilbage? Og spurgte du ham hvorfor han ikke havde spist det, var det manglende appetit eller manglende tid?

Der var 3 halve og kyllingelåret.

Anmeld Citér

15. oktober 2016

Carina:-)

Det kan min på 8 sagtens spise 

De 2 drenge på 4 har mere med men der skal der også være til formiddagsmad og eftermiddag

Og min på 11 skal have endnu mere med for at holde energien oppe .

Det skal self være ordentligt mad men det lyder det jo også til at far har lavet.

Anmeld Citér

15. oktober 2016

heaven

Lasse er 9 og spiser følgende i skolen og sfo

kl 11: 3 hele rugbrød, gulerødder og pebersnacks

kl 14: 2 hele rugbrød, en halv agurk, en banan/æble/pære og så noget lækkert, f.eks en youghurt eller en pandekage, eller en lille rest pasta i bøtte eller en frikadelle..... og han spiser også når han kommer hjem....

han er ca 142 høj og vejer 32 kg, så der er ikke for meget af ham...

Anmeld Citér

15. oktober 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Ms.Momo skriver:

Jeg undrer mig over hvorfor du har indsat denne "smiley" i dit indlæg???

At din søn har haft "for" meget mad med i madpakken er vel positivt???

Anmeld Citér

15. oktober 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Lasse er 9 og spiser følgende i skolen og sfo

kl 11: 3 hele rugbrød, gulerødder og pebersnacks

kl 14: 2 hele rugbrød, en halv agurk, en banan/æble/pære og så noget lækkert, f.eks en youghurt eller en pandekage, eller en lille rest pasta i bøtte eller en frikadelle..... og han spiser også når han kommer hjem....

han er ca 142 høj og vejer 32 kg, så der er ikke for meget af ham...

9 år og 1,42 - WAUV høj dreng. Og sikke en appetit 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.