Vegansk kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2016

Frk.S

Jeg er 100 % enig med dig.

Personligt ville jeg ikke gå med til at mit barn fik trukket det valg ned over hovedet i så tidlig en alder. Hvis hun så senere selv vælger det, så fair nok.... men ikke som baby, før hun selv kan være med til at vælge. ALDRIG. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2016

AnoMom

Anonym skriver:

Ja som overskriften siger er min kæreste veganer. Jeg er ikke vegansk, men jeg accepterer hans valg om at være det. Vi har et barn sammen på 9 måneder. Hun er begyndt på at spise rigtigt mad. Min kæreste synes hun skal leve vegansk fra nu, men jeg synes hun selv skal have vælge om hun vil leve vegansk eller ikke-vegansk når hun er gammel nok til det. Min kæreste synes som sagt at hun skal være vegansk allerede nu, men det synes jeg altså ikke. Min kæreste tager mange forskellige vitaminpiller og proteinpiller for at få dækket alle de proteiner og vitaminer som han ikke får fra den mad han spiser. jeg synes ikke at et barn på ni måneder allerede skal have adskillige piller når hun stadig er så lille. 

Hvem "holder I med", og hvad synesI?

På forhånd tak!

Holder uden tvivl med dig. Et barn på 9 mdr skal ikke være vegansk. Det skal selv have lov at vælge når det bliver gammelt nok til det. 

Desuden så bliver der serveret kød osv i de fleste institutioner. Tvivler på de står og laver særlig mad til en enkelt pga det 

Anmeld Citér

14. oktober 2016

Muffinmus

Jeg bliver bare så træt nogle gange. Forældre der vil pådutte deres smarte kost til børn, i stedet for at følge de anbefalinger der nu engang er.

De ergo ikke lavet hverken for sjov eller for at genere. 

En ting er man som forælder for en ide, men børn bør spise almindelig kost til de selv kan tage en beslutning.  

Livet som børneveganer er på alle måder besværligt for barnet,  bådejer hjemme i forhold til konstante tilskud, men især uden for matrikelnummeret.

Jeg havde ikke tilladt veganerkost til mine børn. 

Anmeld Citér

15. oktober 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
AnoMom skriver:

Holder uden tvivl med dig. Et barn på 9 mdr skal ikke være vegansk. Det skal selv have lov at vælge når det bliver gammelt nok til det. 

Desuden så bliver der serveret kød osv i de fleste institutioner. Tvivler på de står og laver særlig mad til en enkelt pga det 

Institutioner der har madordning laver kun særlig mad hvis der er en lægeerklæring som fx ved allergi, laktosrintoletant osv

Anmeld Citér

15. oktober 2016

AnoMom

mor:) skriver:

Institutioner der har madordning laver kun særlig mad hvis der er en lægeerklæring som fx ved allergi, laktosrintoletant osv

Præcis. Det mente jeg.nok

Anmeld Citér

15. oktober 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Ja som overskriften siger er min kæreste veganer. Jeg er ikke vegansk, men jeg accepterer hans valg om at være det. Vi har et barn sammen på 9 måneder. Hun er begyndt på at spise rigtigt mad. Min kæreste synes hun skal leve vegansk fra nu, men jeg synes hun selv skal have vælge om hun vil leve vegansk eller ikke-vegansk når hun er gammel nok til det. Min kæreste synes som sagt at hun skal være vegansk allerede nu, men det synes jeg altså ikke. Min kæreste tager mange forskellige vitaminpiller og proteinpiller for at få dækket alle de proteiner og vitaminer som han ikke får fra den mad han spiser. jeg synes ikke at et barn på ni måneder allerede skal have adskillige piller når hun stadig er så lille. 

På forhånd tak!

At pådutte en baby vegansk kost tangerer omsorgssvigt, som skal medføre en underretning, da der er reel fare for barnets trivsel og udvikling. 

Anmeld Citér

15. oktober 2016

MiniMe2005

Jeg tænker, et kompromis kunne være løsningen. Et par veganske dage om ugen, hvor I alle spiser vegansk mad. På den måde bliver det stadig introduceret... Desuden ville det være bedre for miljøet, hvis alle holdt nogle flere kødfrie dage :-)

Og i øvrigt behøver man slet ikke tage kosttilskud som veganer, hvis man forstår at sammensætte sin mad korrekt... Max b12, som kan være lidt mere svært at få nok af...

Anmeld Citér

15. oktober 2016

GrønStjerne

Jeg har som voksen selv fået det sværere og sværere med at spise kød. Jeg synes egentlig ikke det er særlig lækkert, og skal nogle gange decideret holde mig væk fra køkkenet når der bliver lavet mad.

Men mine børn får det kød de skal have. Jeg mener de skal have tilbudt det hele, både for at lære at spise varieret, men også for at de får de byggesten de har brug for.

Min ældste har aldrig spist ret meget af det, og prøver at slippe. En af de andre elsker kød, og ville leve af frikadeller hvis man kunne. Den yngste elsker leverpostej (som jeg synes er adr), men der må man som forælder altså give ungerne det der er bedst for at opbygge hjernen.

Når de er store kan de selv tage valget, og så kan man bedre forklare dem konsekvenserne. Men så længe de er så små, mener jeg man skal bruge forsigtighedsprincippet, og ikke putte dem på en diæt der er så svær at styre som veganerkost...

Anmeld Citér

27. november 2016

cooltjick

PT skriver:

Kan I ikke vælge, barnet er vegetar eller pesketar og dermed kan få mælkeprodukter, æg og fisk? 

Min søn er vegetar og har været det længe, og han spiser masser af bønner, linser mm. Han er Derudover laktoseintolerant, så får heller ingen mælkeprodukter men spiser æg. 

Så længe hun får proteiner, vitaminer og mineraler gennem sund og nærende mad, kan jeg ikke se problemet i at være vegetar - men veganer gør det lige en tand sværere at få dækket behovet.

Da min datter fandt ud af, at kød var dyr, som var døde nægtede hun at spise det. Jeg er enig med dig veganer er lidt mere krævende end vegetar. De gamle traditioner med mad indeholder oftes kød. så vi er en ny generation, som skal tænke anderledes. 

Anmeld Citér

27. november 2016

mpr

Anonym skriver:

På forhånd tak!

Nu gik jeg på skole med nogen som var blevet "flasket" op med vegansk mad, og de var meget stærke i deres meninger om vegansk mad, men de vidste også at det var udelukket nogensinde at ændre mening, fordi hele deres fordøjelses system ville frastøde animalske produkter efter så mange år uden. 

Så hvis barnet skal kunne vælge så skal det ikke leve vegansk før det er gammelt nok til selv at vælge det, fordi så har det reelt ikke et valg, for det ville være en pinsel at ændre på det, så det blev nok aldrig en mulighed. 

Så hvis i vælger vegansk så vælger i også at hun skal være veganer resten af sit liv  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.