Jeg ville helt sikkert være imødekommende og finde en mellemvej. Jeg kan godt forstå, at en veganer har svært ved at identificere sig med at ens barn spiser kød. Når det er sagt, så skal et lille barn ikke have trukket den beslutning ned over hovedet. I hvert fald ikke når begge forældre ikke ønsker at gå all-in på at få dækket de rigtige behov (og jo, det kan godt lade sig gøre via vegansk kost - minus b12 vitamin, som man skal have som tilskud). Det et nemlig et omfattende projekt.
Det vigtigste argument er for mig, at mange veganerer vil reagere fysisk voldsomt, hvis de spiser kød. Det kan faktisk nærme sig symptomerne på en allergisk reaktion. Det vil sige, at det på sigt kan skabe problemer for barnet, hvis det selv ønsker at spise kød.
Jeg ville som sagt vælge en mellemvej. Spise vegetarisk til dagligt med masser af plantebaseret protein og sundt fedt og så tilbyde (økologisk, frilands) kød engang imellem. Fx også på besøg hos andre, så barnet ikke vokser op og konstant skal "kræve" kosthensyn. Det synes jeg ikke er fair at bringe et lille barn ind i.
Og så synes jeg, I skal have talt alvorligt sammen uden at bebrejde hinanden for jeres synspunkter. Jeg forstår ikke, hvorfor det ikke allerede er afklaret for længst.
Anmeld
Citér