Hvordan prioriterer I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2016

Anonym

Min mand og jeg studerede samtidig.

Vi havde som regel fri kl. 14,30. Vi valgte at blive på skolen en time længere og lave lektier mens barnet var i inst. 

Så hentede vi barn ( vi handlede stort ind om søndagen så vi skulle som regel ikke handle og skulle vi var det max en liter mælk, som vi handlede INDEN vi så hentede barnet)

Så når vi kom hjem blev der lavet mad og rengjort samtidig.. Men risene kogte støvsugede man lige osv. Derefter var der 100% hygge med barnet til sove tid og bagefter kunne vi så lige fylde en opvaskemaskine og så selv slappe af.

Vi valgte at lave vores lektier inden barnet blev hentet netop så vi kunne have aftnener fri. Det var bare super rart at kunne slappe 100% af og ikke tænke på lektier mens vi hyggede med barnet. 

Som de andre skriver så skal han ikke blande sig når I ikke bor sammen, men måske brokker han sig over at når han er hos jer har I ikke noget tid sammen fordi du laver lektier om aften?? 

Hvis det er dette kunne et kompromis måske være at han henter barnet og hygger. Mens du bliver på skolen og får lavet lektier, så laver I mad og så hygger I to sammen om aften. Og så må rengøringen vente til en anden dag. For det er måske heller ikke fedt at tage på besøg hos sin kæreste som man gerne vil være sammen med også har hun aldrig tid til en... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2016

Soonmom

Nu er jeg stadig på barsel,  så det bliver bare hvordan jeg tænker det rent praktisk bliver. 

Jeg er studerende og har derved ikke mange timer.  De dage med få timer,  tænker jeg bliver de dage hvor jeg gør rent og får handlet ind og så henter ham når det er gjort så overskuddet er til ham. 

Jeg har aldrig læst op så har næsten aldrig oplevet dag til dag lektier,  men de vil i hvert fald blive nedprioriteret,  da det bare er pædagogen jeg går på og ikke voldsomt krævende fagligt. Større opgaver,  må blive i weekenden hvor manden må tage ham lidt eller bedsteforældre..

Nu er jeg lidt nysgerrig hvad mener din kæreste er forkert i din priotering? 

Anmeld Citér

13. oktober 2016

modesty

Anonym skriver:

Jeg havde en diskussion med min kæreste i dag, for han mener jeg prioriterer forkert. Vi bor af forskellige årsager ikke sammen i øjeblikket, så jeg er praktisk talt alenemor under uddannelse. 

Når jeg har fri fra skole og er kommet hjem med vores barn, så prioriterer jeg samvær og madlavning først, og når h*n så sover ca 20, så sætter jeg mig med lektierne en time eller to inden jeg ordner lejligheden.

Hvis jeg har en dag hvor jeg har tidligt fri/møder sent, så bruger jeg tiden fra h*n er afleveret/skal hentes til enten at ordne lidt i lejligheden eller lave lektier.

Min kæreste virkede temmelig utilfreds med min rækkefølge, så nu blev jeg nysgerrig; hvordan prioriterer I jeres tid?

Du er i princippet alenemor med HANS barn og han brokker sig over hvordan du prioriterer DIN tid? Han skal da bare blande sig totalt udenom.

Anmeld Citér

13. oktober 2016

valentinbaby

Nu har jeg ikke børn endnu, men ved at jeg skal studere igen når hun er født og samværet med hende er helt sikkert vigtigere end lektierne - og lektierne slår rengøringen (i mange tilfælde) medmindre der virkelig ligner en svinesti (hvilket nok er usandsynligt med en mand med rengørings-vanvid) 

Anmeld Citér

13. oktober 2016

MysteriousAngel

Altså hos os, ordner jeg da mange ting imens ungerne er vågne. Jeg sætter opvask over, lige støvsuger eller andet. Vores hus er 180 så hvis jeg skulle vente til de gik i seng kl 21 så ville jeg aldrig have fri 

Anmeld Citér

13. oktober 2016

Anonym trådstarter

Jeg kan da også sagtens sætte en potion vasketøj over eller lige tømme opvaskemaskinen mens vores barn er vågen, men det er mere ting som at støvsuge, vaske gulv osv. større rengøring jeg venter med.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.