Hvordan prioriterer I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvordan prioriterer du/ville du prioritere?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

969 visninger
15 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. oktober 2016

Anonym trådstarter

Jeg havde en diskussion med min kæreste i dag, for han mener jeg prioriterer forkert. Vi bor af forskellige årsager ikke sammen i øjeblikket, så jeg er praktisk talt alenemor under uddannelse. 

Når jeg har fri fra skole og er kommet hjem med vores barn, så prioriterer jeg samvær og madlavning først, og når h*n så sover ca 20, så sætter jeg mig med lektierne en time eller to inden jeg ordner lejligheden.

Hvis jeg har en dag hvor jeg har tidligt fri/møder sent, så bruger jeg tiden fra h*n er afleveret/skal hentes til enten at ordne lidt i lejligheden eller lave lektier.

Min kæreste virkede temmelig utilfreds med min rækkefølge, så nu blev jeg nysgerrig; hvordan prioriterer I jeres tid?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Da jeg var studerende lavede jeg altid lektier om aften (når ungerne var lagt). 

Rengøring også om aften - dog ikke hver dag. Nogle gange kunne der godt ligge opvask fra dagen før. Men ellers vaskede min kæreste op mens jeg lavede lektier. 

Hovedrengøring for det meste når ungerne var hos bedsteforældre og hvis ikke var de med til noget af det eller hvis det lige er der hvor den lille sover og den store slapper af med lidt tegnefilm/tegne/modellervoks eller lignende. 

Så tror jeg prioriterer samvær, så lektier og til sidst rengøring. 

Nu er jeg færdiguddannet og i arbejde og vi prioriterer samvær - opvask ordner vi når de er lagt. Legetøjsoprydning er de med til. Vasketøj passer jo lidt sig selv -  så det bliver sat over og så er der tid til leg. Støvsugning synes ungerne er sjovt - for vi plejer lidt at lege at jeg kommer og støvsuger dem og de løber væk og griner 

Anmeld Citér

12. oktober 2016

Ciss

Så han ønsker at du skal prioritere lektier/husarbeidet mens sønnen er hjemme og vågen - og når han så sover skal du have fri?

I mine øjne er det vigtigere at bruge tid med barnet, når det er mulig.  Det er nyttigt for jer begge og en investering i hans utvikling og udvikling af jeres indbyrdes forhold. Så længe du får tid nok til lektierne, ser jeg ikke din prioritering som problematisk.

Anmeld Citér

12. oktober 2016

EnGodMor

Anonym skriver:

Jeg havde en diskussion med min kæreste i dag, for han mener jeg prioriterer forkert. Vi bor af forskellige årsager ikke sammen i øjeblikket, så jeg er praktisk talt alenemor under uddannelse. 

Når jeg har fri fra skole og er kommet hjem med vores barn, så prioriterer jeg samvær og madlavning først, og når h*n så sover ca 20, så sætter jeg mig med lektierne en time eller to inden jeg ordner lejligheden.

Hvis jeg har en dag hvor jeg har tidligt fri/møder sent, så bruger jeg tiden fra h*n er afleveret/skal hentes til enten at ordne lidt i lejligheden eller lave lektier.

Min kæreste virkede temmelig utilfreds med min rækkefølge, så nu blev jeg nysgerrig; hvordan prioriterer I jeres tid?

Helt klar samvær, lektier, rengøring

Anmeld Citér

12. oktober 2016

MorDk

I bor ikke sammen og han synes du prioterer forkert? Hvad er hans problem? Det skal han da ikke blande sig i. Så længe jeres barn ikke lider nød. Det er dig der er der med barnet og så bestemmer du slagets gang. 

Anmeld Citér

12. oktober 2016

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid
MorDk skriver:

I bor ikke sammen og han synes du prioterer forkert? Hvad er hans problem? Det skal han da ikke blande sig i. Så længe jeres barn ikke lider nød. Det er dig der er der med barnet og så bestemmer du slagets gang. 

Enig!!!

Anmeld Citér

13. oktober 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Jeg vil til hver en tid priotere samvær med mine børn først.

Dengang jeg studerede og nu hvor jeg arbejder. Delte jeg altidrengørings opgaverne ud så det var ca 2 ting som om skulle laves hver dag udover oprydning af legetøj. Det var Mine børn med til og på den måde kunne vi hygge danse til musik og gøre rent sammen.

Da de så var puttet lavede jeg lektier.

Anmeld Citér

13. oktober 2016

tarkoflen

For det første skal han blande sig fuldstændig udenom, når l ikke bor sammen! Dit hjem dine regler! 

For det andet kunne han jo lette røven og komme og hjælpe til i stedet for at brokke sig! 

Selvom vi er to, så når vi altså ikke rengøring hver dag! Der bliver selvfølgelig ryddet op efter aftensmaden, men mange dage er det altså også det, der bliver gjort i hverdagene, ud over at vaske lidt tøj hist og her. 

Klap dig selv på skulderen over at du prioriterer som du gør, jeg synes du er så sej

Anmeld Citér

13. oktober 2016

Abracadabra

Umiddelbart ville man jo godt kunne kombinere samvær og rengøring - barnet må jo godt sidde lidt selv og tegne/lægge puslespil, mens mor starter vaskemaskinen. Samvær er jo ikke kun legeplads eller læse bog. 

Jeg tror da, at de fleste børnefamilier laver lidt husarbejde  inden børnenes sovetid, dét skal du da også for at få hverdagen til at hænge sammen. 

Anmeld Citér

13. oktober 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg prioriterer ligesom dig. Samvær, lektier og så rengøring.

Dog kan jeg godt blande det lidt. F.eks. kan jeg godt tømme/fylde opvasker mens min datter leger i stuen. Eller sætte vasketøj over/hænge det op mens hun ser tv. Eller jeg tager hende op i viklen mens jeg laver det, hvis hun bare er i puttehumør.

Jeg kan også finde på at lave lektier mens vi putter i sofaen, hvis jeg har mange og de presser på. 

Men synes helt klart at der selvfølgelig også skal være tid til at man sætter det hele på pause, og bare er til stede, om det er til leg eller lidt tæt kontakt på sofaen. 

Og ja, hele hjemmet kan godt flyde ind i mellem fordi jeg har prioriteret at bruge tiden sammen med min datter og lave lektier eller bare slappe helt af efter hun er lagt i seng. Det skal der også være plads til, synes jeg.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.