D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:
Jeg havde en diskussion med min kæreste i dag, for han mener jeg prioriterer forkert. Vi bor af forskellige årsager ikke sammen i øjeblikket, så jeg er praktisk talt alenemor under uddannelse.
Når jeg har fri fra skole og er kommet hjem med vores barn, så prioriterer jeg samvær og madlavning først, og når h*n så sover ca 20, så sætter jeg mig med lektierne en time eller to inden jeg ordner lejligheden.
Hvis jeg har en dag hvor jeg har tidligt fri/møder sent, så bruger jeg tiden fra h*n er afleveret/skal hentes til enten at ordne lidt i lejligheden eller lave lektier.
Min kæreste virkede temmelig utilfreds med min rækkefølge, så nu blev jeg nysgerrig; hvordan prioriterer I jeres tid?
Jeg prioriterer ligesom dig. Samvær, lektier og så rengøring.
Dog kan jeg godt blande det lidt. F.eks. kan jeg godt tømme/fylde opvasker mens min datter leger i stuen. Eller sætte vasketøj over/hænge det op mens hun ser tv. Eller jeg tager hende op i viklen mens jeg laver det, hvis hun bare er i puttehumør.
Jeg kan også finde på at lave lektier mens vi putter i sofaen, hvis jeg har mange og de presser på.
Men synes helt klart at der selvfølgelig også skal være tid til at man sætter det hele på pause, og bare er til stede, om det er til leg eller lidt tæt kontakt på sofaen.
Og ja, hele hjemmet kan godt flyde ind i mellem fordi jeg har prioriteret at bruge tiden sammen med min datter og lave lektier eller bare slappe helt af efter hun er lagt i seng. Det skal der også være plads til, synes jeg.
Anmeld
Citér